Betatestare till nytt skidspel (android) sökes!

Permalänk
Medlem

Betatestare till nytt skidspel (android) sökes!

Hej,

Jag och min bror har precis publicerat ett skidspel vi jobbat på i 6 år till android och det slog mig att detta borde vara ett bra forum att hitta testare på! Vi har inte testat spelet speciellt mycket under utvecklingen utan mest spelat själva men bättre sent än aldrig, så nu skulle det vara riktigt värdefullt med feedback!

Skidspelet utspelar sig på ett öppet berg och det finns utmaningar och saker att hitta lite här och var för att öppna upp liftar högre upp i skidsystemen. Än så länge har vi 2 st berg i spelet så det finns en hel del att göra.

Länk till playstore: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.toppluva.gr...

Här är senaste trailer:

Permalänk
Medlem

Wow!

Ser riktigt sjysst ut, vi lägger i snitt ner 3-4 månader per spel! Detta lär definitivt kunna få en del nedladdningar samt lite klirr i din kassa!

Well done!

Från en annan utvecklare!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Ser riktigt läckert ut!
Får kanske starta upp min Samsung som ligger och skräpar hemma för att testa.

Du får hålla oss uppdaterade om det blir något släpp till iOS framöver.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Det där såg riktigt bra ut. Får bli en nedladdning och prova när jag går och bajsar nästa gång.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Det där såg riktigt bra ut. Får bli en nedladdning och prova när jag går och bajsar nästa gång.

Sharing is caring.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Hur stort är spelet? Är på landet och har begränsat med gb , ser riktigt trevligt ut!

Permalänk
Medlem

Det såg riktigt intressant ut! Bra jobbat
Tänker bövelen leta reda på min gamla Note 4 bara för o kunna testa!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Har endast testa en snabbis på min S9, men vill gärna kisa på sakerna är väldigt små samt delar av skärmen är "blurred" vilket gör att mina ögon tycker det är rätt jobbigt, men annars klart kul idé!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Riktigt kul med några som satsar ordentligt även på mobilspel istället för att bara stressa fram något halvdant i hopp om att tjäna en slant.

Blir definitivt en nedladdning !

Permalänk
Avstängd

Ska testa detta på min Teclast T10 platta.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Testar nu. Väldigt snyggt. Vid första skidliften så får man info att den är stängd och hur man gör för att öppna dem. Såg ett stavfel där: det står "Lifts can be opened by collectiong...." dvs byt till collecting

Permalänk
Medlem

Jag gillar det skarpt, som en modern version av gamla Skifree.
Tyvärr är min reaktionsförmåga helt värdelös och jag kör in i varje träd som existerar...

Permalänk
Medlem

Hur vill ni ha feedback? Här i tråden, PM eller någon annanstans?

Permalänk
Medlem

Feedback: Min hjärna vill gärna byta sida på styrningen, eller iaf ett alternativ att göra det.

Tillägg: Några minuter spel till: Så fort jag slutar tänka intensivt på var jag ska svänga(spegelvänt) blir det naturligt att svänga åt "fel" håll enligt den nuvarande styrningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Hur stort är spelet? Är på landet och har begränsat med gb , ser riktigt trevligt ut!

Just över 100 MB

Permalänk
Medlem

Ser riktigt vackert ut faktiskt!
Av någon anledning så störde det mig att man inte kunde ha perspektiv där man ser ner för backen istället för upp för backen (dvs ha kameran bakom spelkaraktären) men annars riktigt fint

Permalänk
Medlem

Drog ner det till min gamla telefon nu. Ruskigt trevligt faktiskt.
Dock klarade inte Samsung S7 av lavinen

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Schyst spel! Ja styrningen tog nån backe att lära sig, men väldigt innovativt.

En synpunkt: jag är van att trycka på bakåt-knappen på mobilen för att få upp nån "Är du säker på att du vill avsluta?"-ruta, nu växlas man mellan spel-läget och välja backe-läge. Känns så brutalt att bara döda appen.

Permalänk
Expertgissare

För det första, WOW!
För det andra, snyggt
Har inte hunnit testa spelat än, men ser fram emot det. Hoppas att ni kommer att lägga till många olika banor/berg.
Ett multiplayer läge där man tävlar till först i mål ner för en backe freestyle, ett läge med typ slalom och samla poäng hade varit något otroligt häftigt, om något sådant är möjligt

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Riktigt roligt spel!
Skön känsla att glida ner för backarna .
Det här blir det att spela mer av.
Det enda jag kan komma på som känns lite skumt är när man krockar med andra att de bara "plöjs ner".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Ser riktigt läckert ut!
Får kanske starta upp min Samsung som ligger och skräpar hemma för att testa.

Du får hålla oss uppdaterade om det blir något släpp till iOS framöver.

Står iOS i slutet på trailern. Fast då kanske de inte har kommit än, har inte så kan inte se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@AllMessedUp: Tack! Vi sköt över vår tidsplanering litegrand:)

Permalänk
Medlem

@Trixtr: Oj tack, stavfel ska fixas! Du behöver ett ski pas för att öppna liften. Hoppas du har hittat det vid detta laget :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Riktigt roligt spel!
Skön känsla att glida ner för backarna .
Det här blir det att spela mer av.
Det enda jag kan komma på som känns lite skumt är när man krockar med andra att de bara "plöjs ner".

Hehe jo, det ska fixas i senare version. Spelaren ska också tappa lite fart och så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

För det första, WOW!
För det andra, snyggt
Har inte hunnit testa spelat än, men ser fram emot det. Hoppas att ni kommer att lägga till många olika banor/berg.
Ett multiplayer läge där man tävlar till först i mål ner för en backe freestyle, ett läge med typ slalom och samla poäng hade varit något otroligt häftigt, om något sådant är möjligt

Tack så mkt! Det mesta av detta ligger i vår backlog. Multiplayer kommer vi nog inte hinna med till release dock, däremot någon typ av highscores

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamxyz:

Schyst spel! Ja styrningen tog nån backe att lära sig, men väldigt innovativt.

En synpunkt: jag är van att trycka på bakåt-knappen på mobilen för att få upp nån "Är du säker på att du vill avsluta?"-ruta, nu växlas man mellan spel-läget och välja backe-läge. Känns så brutalt att bara döda appen.

Tack. Vi jobbar med en exit knapp, kommer i senare release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurk3r:

Feedback: Min hjärna vill gärna byta sida på styrningen, eller iaf ett alternativ att göra det.

Tillägg: Några minuter spel till: Så fort jag slutar tänka intensivt på var jag ska svänga(spegelvänt) blir det naturligt att svänga åt "fel" håll enligt den nuvarande styrningen.

Det vill andras också, vi har lagt in detta i settings som ligger till vänster i menyn. däremot ska vi exponera den lite tydligare så man förstår att ändra om det känns fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WorriedElk:

Hur vill ni ha feedback? Här i tråden, PM eller någon annanstans?

Enklast är via facebook https://www.facebook.com/GrandMountainAdventure/
Alternativt r/grandmountainadv
Eller här, däremot läser jag mer sällan här.