Svåra frågor i förra veckans quiz med strömförbrukning i fokus

Permalänk
Melding Plague

Svåra frågor i förra veckans quiz med strömförbrukning i fokus

Efter en frågesport om minne och lagring flyttades fokus i förra veckans quiz till komponenter med extraordinär strömförbrukning, vilket även det visade sig vara ett svårt ämne.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

När jag såg titeln på quizet tänkte jag att det här kommer bli lätt men där lurade jag allt mig själv!

Permalänk
Avstängd

8 rätt, ganska nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

När jag såg titeln på quizet tänkte jag att det här kommer bli lätt men där lurade jag allt mig själv!

Heh, jo. 3/10 är mitt sämsta någonsin.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hade 7 rätt, lite halvdåligt tyckte jag

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag tror jag stängde efter 7 fel av 7 möjliga eller något sånt

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Fick 9 av 10 missade DDR4 volt specifikation valde 1.35 Volt istället för 1.2

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Jag skulle vara tacksam om Ni kunde beratta var man kan hitta Watt-mataren Ni har pa bilden, tack. Maste inforskaffa en sadan snart.

Permalänk

8/10 kändes rätt OK.
Personligen tyckte jag att det var ett ganska enkelt quiz men alla är vi olika.
Har kammat hem 2/10 på andra där folk drog till med 10/10

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzunamii:

Jag skulle vara tacksam om Ni kunde beratta var man kan hitta Watt-mataren Ni har pa bilden, tack. Maste inforskaffa en sadan snart.

Kjell o co har en likadan energimätare för 150 kr
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/el-produkter/st...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Missade också ddr4 volt. Kör då mina på xmp i 1.35 volt? Funkat utmärkt i snart ett år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag tror jag stängde efter 7 fel av 7 möjliga eller något sånt

Det var dumt gjort. Jag hade också sju fel av sju möjliga men jag fortsatte och lyckades chansa rätt på alla de tre sista frågorna.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Det var dumt gjort. Jag hade också sju fel av sju möjliga men jag fortsatte och lyckades chansa rätt på alla de tre sista frågorna.

Inte säkert jag hade lyckats med den träffsäkerheten

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

@Icermann: Tack så mycket!