Permalänk
Medlem

köp nu eller senare

Jag vill ersätta min stationära med en bärbar. Lång historia varför men vill ha en förändring efter 10år med stationär.
Jag har mina ögon på MSI GS65 Thin som jag vill använda för Spel, VR, 3D CAD, Photoshop, Visualisering.
Jag har tänk å köpa någongång i September-oktober.

Min fråga är, bör jag köpa nu eller vänta tills nästa år då nya chipsets kommer ut? Jag har inte bråttom och vill köpa något som jag inte behöver ersätta på runt 3-4 år, och inte ångra om en ny chipset kommer ut till våren kanske.

Visa signatur

| Coolermaster Cosmos S | Asus Z87 Maximus VI hero | Intel 4770k | Asus Geforce GTX780 | Corsair H100i | Corsair AX860i | Corsair Vengance Pro DDR3 16GB 2400 MHz | Intel 520 180GB SSD | OCZ Vertex 3 120GB SSD | HP LP2475w 24" |

Permalänk
Medlem

Har du ändå inte bråttom så hade jag väntat lite för att se hur det blir med nya Nvidia 11** och Intel 9***, det är ju precis runt hörnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av babaknt:

Jag vill ersätta min stationära med en bärbar. Lång historia varför men vill ha en förändring efter 10år med stationär.
Jag har mina ögon på MSI GS65 Thin som jag vill använda för Spel, VR, 3D CAD, Photoshop, Visualisering.
Jag har tänk å köpa någongång i September-oktober.

Min fråga är, bör jag köpa nu eller vänta tills nästa år då nya chipsets kommer ut? Jag har inte bråttom och vill köpa något som jag inte behöver ersätta på runt 3-4 år, och inte ångra om en ny chipset kommer ut till våren kanske.

Då är det nog en bra idé att vänta på nya MSI med senaste grejorna under huven.
Nog för att prestandaskillnaden inte kanske blir heroisk, men då har du det senaste och kan luta dig tillbaka på den tanken.

Det är iallafall min åsikt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

När tror ni man kan förvänta sig en uppdatering från MSI med tanke på i9 och Nvidia 11? Q1-Q2 2019?

Visa signatur

| Coolermaster Cosmos S | Asus Z87 Maximus VI hero | Intel 4770k | Asus Geforce GTX780 | Corsair H100i | Corsair AX860i | Corsair Vengance Pro DDR3 16GB 2400 MHz | Intel 520 180GB SSD | OCZ Vertex 3 120GB SSD | HP LP2475w 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av babaknt:

När tror ni man kan förvänta sig en uppdatering från MSI med tanke på i9 och Nvidia 11? Q1-Q2 2019?

Läste något om att det antagligen kommer revealas för första gången under gamescom den 20-22 Augusti. Men lär nog få vänta tills Q1 för en riktig konsument laptop.

Inga faktan jag spottar ut nu men mer spekulationer. Kollade på en video på Youtube från techtalk eller techtip där de snackade om det. De man kan göra istället för att köpa de dyra nya laptopsen som kommer lanseras är ju att vänta på prisdroppen på de äldre modellerna!

Någon som vet hur det var med 10serien när den släpptes? Hur långt efter släpptes 10seriens GPU laptopsen?

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240