Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Ni som också har en joycon (vänstra) som flippar ut, har ni bara accepterat det och köpt en pro-controller?

Min stick hänger sig titt som tätt trots att jag kalibrerat om den osv.
Har inget kvitto kvar för switchen men har förstått detta är ett vanligt problem? Kan man kontakta Nintendo ändå tro...

Var har du köpt din switch? Många återförsäljare håller ju koll på dina köp så kvitto behöver nödvändigtvis inte visas.
Jag har pro-kontrollen så det är ett ickeproblem.
Finns moddar man kan göra själv annars kan Nintendo korrigera det.
Dock så har jag inga bra erfarenheter av Nintendo Sverige och har hört från ÅF att det kan vara mycket strul.
Fick nog vänta 3-4 månader på mitt DS när jag hade döda pixlar.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

@Barak: Köpte min begagnad så vet inte var den är köpt från början tyvärr.

Tänkte mest om Nintendo gjort någon goodwill och bytt ut kontrollers då problemet verkar vara rätt omfattande. Men det låter inte som Nintendos grej då direkt

Får googla lite mods alt köpa en controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

@Barak: Köpte min begagnad så vet inte var den är köpt från början tyvärr.

Tänkte mest om Nintendo gjort någon goodwill och bytt ut kontrollers då problemet verkar vara rätt omfattande. Men det låter inte som Nintendos grej då direkt

Får googla lite mods alt köpa en controller

Ah nej då kan det bli lite bekymmersamt.
Den bästa varianten är att löda på en bit kabel som får agera som en förlängning av antennen. Det kräver dock lite verktyg då Nintendo inte har använt sig av dom vanligaste modellerna av skruv. Går att köpa kit på exempelvis ebay.
https://www.ebay.com/itm/Screwdriver-Repair-Tools-Set-for-Nin...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

@Barak: Köpte min begagnad så vet inte var den är köpt från början tyvärr.

Tänkte mest om Nintendo gjort någon goodwill och bytt ut kontrollers då problemet verkar vara rätt omfattande. Men det låter inte som Nintendos grej då direkt

Får googla lite mods alt köpa en controller

Du sa att du har kalibrerat, har du också kollat efter uppdateringar för handkontrollerna? Tänkte bara så du inte missat det innan du börjar hårdvarumodda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@doomas: Japp, jag har provat uppdatera, men det var ett tag sedan. Skall prova igen!

Permalänk
Medlem

Tänkte ladda ned Mario Odyssey till min dotter men ser att demot är bortplockat. Gör Nintendo så eller är det något tillfälligt fel?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hört någonting mer om Dark Souls? Tycker det har varit tyst länge nu 😕

Permalänk
Medlem

@VIC7OR:

Det finns rykten om 1:a Oktober
http://www.gamestime.us/2018/08/rumor-dark-souls-remastered-f...

Annars får du vänta till Gamescom (21-25 Augusti) där vi förhoppningsvis får någon vettig information!
https://gematsu.com/2018/08/nintendo-announces-gamescom-2018-...

Permalänk
Medlem

Hittade Fifa 18 för 75kr på ICA Maxi, inget superfan av sportspel men 75kr var svårt att motstå. Troligen ska ICA sluta sälja Switch-spel? Tips på att besöka er lokala ICA Maxi.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Denna fråga har kanske varit uppe förut.
Lämnade in min vänstra joy-con till Bergsala pga klassiska felet att den tappar kontakt med switchen. Dock var felet samma när jag fick tillbaka den. Struntade dock att höra av mig igen till Bergsala för det tog sådan lång tid första gången.
Grejen är att joyconen funkar sålänge den har fri sikt till switchen. Men det är så känsligt att jag inte ens kan hålla kontrollen i knät när jag spelar. Har provat kalibrera om och kollat uppdateringar nästan varje speltillfälle. Någon som vet vad jag kan göra?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem

@TobiasRX: reklamera och låt dem laga på nytt.

Alternativt förlora all rätt till garantier och reklamation. Öppna sedan och lös det som andra gjort. Finns youtube-klipp.

Mitt råd att är att låta Bergsala fixa.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@iller: Ja absolut men när det inte blev någon skillnad efter första inlämningen är jag skeptisk till att lämna in igen. får kanske fixa själv tyvärr.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Tänkte ladda ned Mario Odyssey till min dotter men ser att demot är bortplockat. Gör Nintendo så eller är det något tillfälligt fel?

Menar du Mario Tennis kanske? Det var en tillfällig "demo" som låg uppe där det bara gick att spela online under några dagar. Det har aldrig funnits något demo till Mario Odyssey vad jag vet.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av VIC7OR:

Är det någon som har hört någonting mer om Dark Souls? Tycker det har varit tyst länge nu 😕

Skrivet av Brolle94:

@VIC7OR:

Det finns rykten om 1:a Oktober
http://www.gamestime.us/2018/08/rumor-dark-souls-remastered-f...

Annars får du vänta till Gamescom (21-25 Augusti) där vi förhoppningsvis får någon vettig information!
https://gematsu.com/2018/08/nintendo-announces-gamescom-2018-...

Det enda vi vet i nuläget är att det mest troliga (förhoppningsvis) är att det blir i Augusti/September. Italienska Amazon har ändrat sitt datum 3 ggr redan först var det i Augusti med. Nu senast står det 30 september vilket är en söndag.

Så ingen vet förutom Bandai Namco. Det betyder inte att BN har koll på när de släpps i butiker. En del butiker i Asien och NA har släppt spel tidigare förr p g a att de inte har nån specifik koll.

Vi fick också mejl från Spelbutiken:

Länken går till Dark Souls de har sitt släpp den 10 augusti, enligt deras chatt sa de att datumet stämde och att spelet skickas nästa vecka. Vilket bevisar att ingen har riktigt koll på vad som händer.

Ta t e x Taiko tatsujin ingen har koll varken leverantörer eller butiker runt om i världen. Självklart håller Bandai Namco uttryckligen käften och gnuggar händerna av hypen...

Det finns sällan ett konsensus av vad som gäller i Nintendo Switch branschen, läckor hoppar ut medvetet eller omedvetet.

I klippet efter 2:18 säger han i augusti med. Runt om på franska-, holländska- samt brittiska sidor har det stått augusti. Sen har de ändrat det till och från 15 - 30 augusti. Italien källan är den enda som har 30 september och de har ändrat tre ggr redan.

Ursäkta det långa svaret men ingen vet förutom de på promotion avdelningarna. Givetvis kan nån läcka ut ett datum men hur vet vi om det är sant? Det vet vi inte förrän det är släppt.

Ps kan tilläggas att vi har kontakter med utvecklare, personal i olika butiker i NA m.m. ingen vet något alls om DS och de brukar läcka saker internt där.

Permalänk
Konsolgrävare

Uppdaterade första inlägget med en länk till @Tiamat nyhetstråd. Rekommenderar alla att följa den tråden.

Stort tack till dig @tiamat för all information!

Nintendo Switch's Nyhetstråd av @Tiamat : #17493997

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Uppdaterade första inlägget med en länk till @Tiamat nyhetstråd. Rekommenderar alla att följa den tråden.

Stort tack till dig @tiamat för all information!

Nintendo Switch's Nyhetstråd av @Tiamat : #17493997

Får tacka för det utan din tråd så hade ju inte min tråd funnits. Vill tacka alla andra som gör Switch-tråden levande. "Keep up the good work".

Permalänk
Medlem

har funtat på att köpa en pro controller, detta för att spela spel som hollow knight etc. Många som klagar över Dpaden, vet nån om detta är löst nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

har funtat på att köpa en pro controller, detta för att spela spel som hollow knight etc. Många som klagar över Dpaden, vet nån om detta är löst nu?

Inte provat den själv men Hori Pokken-kontrollen kanske är värd att kika på om du kan stå ut med trådat:
https://cdon.se/spel/hori-pokken-dx-control-42091499

Extremt billig och Hori brukar göra saker av bra kvalitet. Har också fått bra recensioner från de som testat som t.ex:
http://shoryuken.com/2017/09/22/shoryuken-review-hori-pokken-...

Har själv velat lite men kan, trots extremt lågt pris, inte motivera mig att köpa ännu en kontroller till Switchen som jag ändå spelar minst 95% bärbart med (har redan både vanliga Pro och Horis motsvarighet som båda samlar damm).

Permalänk
Medlem

är dock ute efter en trådlös. hur upplever du pros dpad då, craptastic eller fantastic? Det snackas om att nyare revisioner av den ska va av bättre kvalite men sen finns det även kommentarer om att inget har ändrats...

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

är dock ute efter en trådlös. hur upplever du pros dpad då, craptastic eller fantastic? Det snackas om att nyare revisioner av den ska va av bättre kvalite men sen finns det även kommentarer om att inget har ändrats...

Xenoblade 2-versionen av pro controller ska ha en reviderad D-pad, som inte har problemet att man trycker fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

är dock ute efter en trådlös. hur upplever du pros dpad då, craptastic eller fantastic? Det snackas om att nyare revisioner av den ska va av bättre kvalite men sen finns det även kommentarer om att inget har ändrats...

Youtube-jämförelser verkar visa att den har fått en liten ändring. Hur stor påverkan ändringen har verkar folk tycka olika om.

Har själv den nyare revisionen av D-paden på min Xenoblade 2-controller och inte jämfört noga mot den gamla.

Spelar för lite med controllern och inga D-pad-krävande spel så är fel person för en bra utvärdering av D-paden där. Det jag kan säga är att den efter mitt lilla testande åtminstone känns helt ok, ungefär som med PS2/3- och XBox 360-kontrollers (som alla är hyggliga i mina ögon men en bra bit efter min referens för hur en D-pad ska vara - Sega Saturn V2-controllern).

Det finns många betydligt sämre D-pads och nu för tiden få riktigt bra (men har inte testat så många 3:e-parts).

Permalänk
Medlem

Kan man på nåt sätt bevaka ett spel på eshop så man får mailnotifikation när det är prissänkt? Vill köpa picross 2, kostar 90:- och jag har bara 82:- på nintendokontot. Orkar inte sätta över 8 kronor utan tänkte vänta på rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Kan man på nåt sätt bevaka ett spel på eshop så man får mailnotifikation när det är prissänkt? Vill köpa picross 2, kostar 90:- och jag har bara 82:- på nintendokontot. Orkar inte sätta över 8 kronor utan tänkte vänta på rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns tyvärr ingen bevakningsfunktion i eshoppen.

Permalänk
Medlem

Hallå!

Är det någon här inne på forumet som vet vart man kan få tag på större fodral till 3DS spel? I dagsläget har jag flera stycken fodral som rymmer 18 spel styck och är i storleken av ett vanligt 3DS fodral. Men jag skulle vilja ha något i storleken av säg ett A4 papper som sitter i en pärm, tänk tillbaka på samlar bilder typ som pokémon kort eller hockeybilder. Fast att det istället är gjort för just 3DS spel och antagligen Switch spel då det inte är så stor skillnad på storleken.

Sitter och funderar på om man kan sy nått själv av tyg. Tänkte mig att man har en hård pappers skiva i ett tyg fodral sen syr man små fickor som tänker halva kassetten ungefär så man ser vad som är i varje fack. Det är den iden jag har, största problemet är att jag är inte direkt en hejare på att sy men å andra sidan ska ju någon gång vara den första som man använder sina galna skills ifrån syslöjden för 15 år sen..

Anledningen till att jag vill ha just den här lösningen är för att kunna ha ett ställe där spelen är samlade medans fodralen till spelen ligger i en låda på vinden då jag inte bryr mig nått om att visa spelfodral i en hylla längre och det tar plats.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Halloj. Jag köpte Nintendo Switch tidigare i år. Beställde några spel från Amazon i USA och kunde få Nintendos Guld poäng från några, men inte alla spel. Inte för att det spelar nån roll, men bara nyfiken på varför man inte får deras poäng på alla inköp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltar:

Halloj. Jag köpte Nintendo Switch tidigare i år. Beställde några spel från Amazon i USA och kunde få Nintendos Guld poäng från några, men inte alla spel. Inte för att det spelar nån roll, men bara nyfiken på varför man inte får deras poäng på alla inköp?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett japanskt spel, och verkar som att även om man kan spela spel ifrån andra regioner så kan man enbart få mynt ifrån samma region som ditt konto är. Ena så har du fått spel utan region eller så har du fått europeiska spel.

Permalänk
Medlem

Ni som länkat denna,
https://www.kickstarter.com/projects/1274541538/jumpgate-a-ve...

Fyfan vad sugen jag blev Tänkte t.o.m. skaffa en Dexpad för min s9 men att man får med allting där Holy shit! Har dem dock rätt o ha allt de där, eller blir det problem senare? Läste inte allt men såg inget om det från det jag läste..

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Hagge:

Ni som länkat denna,
https://www.kickstarter.com/projects/1274541538/jumpgate-a-ve...

Fyfan vad sugen jag blev Tänkte t.o.m. skaffa en Dexpad för min s9 men att man får med allting där Holy shit! Har dem dock rätt o ha allt de där, eller blir det problem senare? Läste inte allt men såg inget om det från det jag läste..

Hej skriv gärna i Switch-tråden istället. Nyhetstråden är endast till för nyheter ej diskussion.
Strömadaptern fungerar bara i USA så skippa den. Player Set är det minsta man kan ha för att det ska fungera. En del köpte bara dockan men då måste de ha en strömkabel till, då dockan är bara ett ställ.

Du kan alltid backa 1 AUD och sen skriva frågor till dem via kampanjen. Om du sen inte är nöjd stoppa betalningen innan kampanjen är slut. Det stora ämnet är om den brickar/förstör t e x Switch och vad som händer då? Kommer Skull & Co betala o s v.

Deras första kampanj har en hel del negativa kommentarer som handlar om att flera inte fick sina varor t e x. Kickstarter är alltid en risk. Vi backade deras första projekt. Vi fick det vi hade backat upp för. Visst det var inte de bästa produkterna och de är svåra att få i dockan. En del hade problem med knapparna till Switch.

Kritiken är att ett företag som håller på med grepp, skärmskydd etc. nu ger sig in på elektronikmarknaden. De lovar att de ska stå för kostnaderna ifall nåt förstörs via deras produkter. Men när det verkligen gäller vet vi inte om de håller vad de lovar. Nyko som hade ett haveri med deras portabla docka, blev ett stort fiasko. Ett flertal fick inget svar eller hjälp för att få ersättning eller en ny Switch. Summeringen är att det tog väldigt lång tid.

Här är kommentarerna från deras förra kampanj: https://www.kickstarter.com/projects/1274541538/switchcase-ca...

I skrivandets stund överväger jag att be en moderator radera just det inlägget. Då kampanjen verkar vara alldeles för osäker. Med det sagt så betyder det inte att deras slutprodukt kan fungera. Dock vill jag inte att någon här ska få problem med sin Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Hej skriv gärna i Switch-tråden istället. Nyhetstråden är endast till för nyheter ej diskussion.
Strömadaptern fungerar bara i USA så skippa den. Player Set är det minsta man kan ha för att det ska fungera. En del köpte bara dockan men då måste de ha en strömkabel till, då dockan är bara ett ställ.

Du kan alltid backa 1 AUD och sen skriva frågor till dem via kampanjen. Om du sen inte är nöjd stoppa betalningen innan kampanjen är slut. Det stora ämnet är om den brickar/förstör t e x Switch och vad som händer då? Kommer Skull & Co betala o s v.

Deras första kampanj har en hel del negativa kommentarer som handlar om att flera inte fick sina varor t e x. Kickstarter är alltid en risk. Vi backade deras första projekt. Vi fick det vi hade backat upp för. Visst det var inte de bästa produkterna och de är svåra att få i dockan. En del hade problem med knapparna till Switch.

Kritiken är att ett företag som håller på med grepp, skärmskydd etc. nu ger sig in på elektronikmarknaden. De lovar att de ska stå för kostnaderna ifall nåt förstörs via deras produkter. Men när det verkligen gäller vet vi inte om de håller vad de lovar. Nyko som hade ett haveri med deras portabla docka, blev ett stort fiasko. Ett flertal fick inget svar eller hjälp för att få ersättning eller en ny Switch. Summeringen är att det tog väldigt lång tid.

Här är kommentarerna från deras förra kampanj: https://www.kickstarter.com/projects/1274541538/switchcase-ca...

I skrivandets stund överväger jag att be en moderator radera just det inlägget. Då kampanjen verkar vara alldeles för osäker. Med det sagt så betyder det inte att deras slutprodukt kan fungera. Dock vill jag inte att någon här ska få problem med sin Switch.

Jag backade deras första kampanj med greppet som hade utbytbara grepp. För mig personligen var det ingen höjdare då det inte passade mina händer, köpte dessutom till extra färger för att matcha neon röd/blå men såg i efterhand att det var jag som hade kollat fel på Höger och vänster. Men överlag kändes det gediget förutom att shoulder knapparna inte gick att använda och deras lösning var att du tog en kniv och skar bort en del av plasten som håller plasten på plats i deras grepp.. dom tillverkade alltså inte nya och skickade ut dem till oss som hade get dem pengar när deras produkt var defekt och det borde ha upptäcks under QC... så min bild av dem är dålig. Just nu väntar jag på att få greppet ifrån Satisfy som verkar vara mera genomtänkt. Ska tillägga att Skull & Co är det första företaget jag har blivit besviken på, när det kommer till kickstarter/indiegogo. har det varit problem med andra tidigare har dom varit snabba att ersätta och hjälpa en..

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Rappen:

Jag backade deras första kampanj med greppet som hade utbytbara grepp. För mig personligen var det ingen höjdare då det inte passade mina händer, köpte dessutom till extra färger för att matcha neon röd/blå men såg i efterhand att det var jag som hade kollat fel på Höger och vänster. Men överlag kändes det gediget förutom att shoulder knapparna inte gick att använda och deras lösning var att du tog en kniv och skar bort en del av plasten som håller plasten på plats i deras grepp.. dom tillverkade alltså inte nya och skickade ut dem till oss som hade get dem pengar när deras produkt var defekt och det borde ha upptäcks under QC... så min bild av dem är dålig. Just nu väntar jag på att få greppet ifrån Satisfy som verkar vara mera genomtänkt. Ska tillägga att Skull & Co är det första företaget jag har blivit besviken på, när det kommer till kickstarter/indiegogo. har det varit problem med andra tidigare har dom varit snabba att ersätta och hjälpa en..

Ja produkten var väldigt amatörmässigt byggd när man måste använda en kniv. Sen fick vi knappt i den i dockan heller. Vilket var hela deras nisch att man kan spela och har kvar skyddet i dockan.

Skrivet av Hagge:

Ni som länkat denna,
https://www.kickstarter.com/projects/1274541538/jumpgate-a-ve...

Fyfan vad sugen jag blev Tänkte t.o.m. skaffa en Dexpad för min s9 men att man får med allting där Holy shit! Har dem dock rätt o ha allt de där, eller blir det problem senare? Läste inte allt men såg inget om det från det jag läste..

Nu är inlägget raderat då jag tyckte kampanjen såg "fishy" ut. Själv kommer vi stoppa betalningen och dra oss ur. Känner inte för att betala import/tull för nåt som kan förstöra ens Switch.