Permalänk
Medlem

Photomic skolan

Tja, Jag tog nyss studenten och photomic företaget kom och tog bilder etc.
Sedan efter ca. 1 månad åker jag på resa till spanien i 1 månad. Jag kommer hem och ser bilder som de skickat som jag inte beställt och det står att sista returdatum är 07-29 (jag kom hem 07-31). Och det står att "Bilder och/eller katalog levereras direkt hem till påseende - UTAN KÖPTVÅNG."

Vad ska jag göra nu? kan de tvinga mig betala trots att jag inte beställt?

Permalänk
Medlem

Har du pratat med dem och förklarat läget?

Permalänk
Medlem

Har du ingått något avtal om att de skall skicka hem bilder till dig? Skrev du på något öht? Gav du dem info om ditt namn och din adress, eller har de fått de uppgifterna från tredje part?

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

@PeCe: Nu när jag tänker på det så tror jag jag gjorde det. de sa att om ni vill se bilderna och kolla om ni vill beställa så signera här med erat namn adress etc. Så ja jag gjorde det.
:/

Permalänk
Medlem

Fick du själv någon kopia på pappret du skrev på? Om inte, be dem om en kopia (iaf om de inte låter dig "slippa undan" utan anser att du är skyldig att betala); bra att känna till avtalsvillkoren så man vet vad man har att förhålla sig till.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Prova att kontakta företaget först.

Permalänk
Medlem

@PeCe: Tack så mycket! Det ska jag göra. Jag skrev dem ett mail och försökte ringa. Får se vad de svarar