Permalänk
Mattecoach

Samsung S9+ regionslås?

Hej,

Har tidigare skrivit en tråd om detta, men min telefon blev hur som helst stulen på Bali. Jag har därför köpt en ny telefon, dumt nog gjorde jag inte research innan. Läste om att telefonen kan vara regionslåst och kontaktade därför supporten här, som inte kunde särskilt bra engelska men förklarade att telefonen är låst och det är OMÖJLIGT att låsa upp den. Jag kontaktade den svenska supporten som sa att det låter konstigt, vanligtvis räcker det med 5 minuters lokalt samtal för att låsa upp regionslås. De sa också att om jag kommer till Sverige och telefonen är låst så finns det inget att göra.

Snälla, jag vill inte sitta i Sverige med en oanvändbar telefon! Någon som kan ge mig råd eller upplysning för hur det ligger till?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Dom Samsung telefoner som säljs i Sverige av auktoriserade ÅF har EU regionslåsning och för att häva den behöver man ringa samtal på 5 minuter med ett europeiskt simkort. Den infon finns klart och tydligt på kartongen. Så du borde kunna fråga en lokal handlare då dom rimligtvis kan kolla detta åt dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Permalänk
Mattecoach
Skrivet av 2000+:

Dom Samsung telefoner som säljs i Sverige av auktoriserade ÅF har EU regionslåsning och för att häva den behöver man ringa samtal på 5 minuter med ett europeiskt simkort. Den infon finns klart och tydligt på kartongen. Så du borde kunna fråga en lokal handlare då dom rimligtvis kan kolla detta åt dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, denna informationen har jag också fått. Har gjort ett samtal på fem minuter här, men man vet ju inte om det fungerar förrän man är i Sverige igen... När supporten här säger att det är omöjligt att låsa upp blir man skraj.
Har försökt att fråga, men folk kan så dålig engelska...

Har kollat där och gjort ett samtal, vet inte om det har fungerat...

Tack för svaren!