Permalänk
Medlem

Lustigt beteende på tangentbord (laptop)

Hej. köpte två Jumper Ezbook x4 för några veckor sedan.
Båda lider av samma problem, att tangentbordet efter ett tag börjar bete sig som om ctrl och alt är nedtryckt, dvs bara vissa tangenter fungerar och de öppnar då olika saker på datorn som run funktionen i windows, projektera skärmen till annan enhet elr hoppar till windows inställningar.
Enda sättet jag hittat som återställer tangentbordet är att starta om datorn alt sätta ner den i sleep elr hibernate.
Att båda datorerna skulle ha samma hårdvarufel låter långsökt.

Har testat att avinstallera drivrutinerna till tangentbordet så win installerade det igen och testat andra drivrutiner men ingen skillnad.

Nån som har något förslag på vad felet kan vara.

Finns det nån funktion som jag råkar komma åt på tangentbordet elr toutchpaden som jag inte vet om?

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Inaktiv

@Xamin:
Kan du ha råkat aktivera "Tröga Tangenter"?

Kolla i Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Hjälpmedelscenter\Gör tangentbordet mer lättanvänt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@Xamin:
Kan du ha råkat aktivera "Tröga Tangenter"?

Kolla i Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Hjälpmedelscenter\Gör tangentbordet mer lättanvänt

Klickade ur allt jag hittade, Fanns ikryssat att han skulle säga till när tröga tangenter gick i men nåt sånt medellande har han adrig visat.

Problemen kvarstod iaf. jag har en liten kännsla att det kan vara kopplat till office 365 på nåt sätt för när jag har igång exel så känns det som att tangentbordet strular mer.
När det strular och jag trycker på tex m så förmiskar datorn fönstret, om jag håller inne shift så får jag ett stort M.
Släcker jag ner datorn så funkar det igen..

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz