Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Bara skräprabatter som 99 gånger av 100 när det gäller studentkortet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Tre har 5+5gb surf fria sms fria samtalför 149:- bindningstid 2år dock, mobilen kan du kasta, men den ger 50:- rabatt/månad
https://www.tre.se/privat/webshop/mobiltelefoner/sony/xperia-...

De har även fri musik om du lyssnar mycket genom Spotify, Deezer, Tidal, Google Music, SoundCloud och Apple Music.

Marknasför Tre att de har tjänsterna gratis? Vem har INTE dem gratis? Minns när Tre försökte sälja sina abonnemang med att "man kan samtala och surfa samtidigt" och att dem var de första med det...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Marknasför Tre att de har tjänsterna gratis? Vem har INTE dem gratis? Minns när Tre försökte sälja sina abonnemang med att "man kan samtala och surfa samtidigt" och att dem var de första med det...

Nu vet jag inte om jag missförstår dig eller om du missförstått vad Tre marknadsför, det är alltså inte tjänsterna i sig som är gratis utan poängen är att din surfmängd inte förbrukas när du streamar via dessa tjänster, vilket långt ifrån alla operatörer erbjuder.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Marknasför Tre att de har tjänsterna gratis? Vem har INTE dem gratis? Minns när Tre försökte sälja sina abonnemang med att "man kan samtala och surfa samtidigt" och att dem var de första med det...

Vafaen, surf försvann, skulle stått "musiksurf", såg nu hur dumt det blev och ett gigantiskt syftningsfel.
Surfen är fri på musiktjänsterna, såsom telia har/hade på sociala medier.

Hade jag haft BT-lurar på jobbet hade det blivit en 9-10GB surf/månad jag sparat in på det.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Vafaen, surf försvann, skulle stått "musiksurf", såg nu hur dumt det blev och ett gigantiskt syftningsfel.
Surfen är fri på musiktjänsterna, såsom telia har/hade på sociala medier.

Hade jag haft BT-lurar på jobbet hade det blivit en 9-10GB surf jag sparat in på det.

Edit:
Förlåt, nu förstod jag.
Ok, det var ändå bra att surf inte används i musiktjänster.
Sorry!

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bara skräprabatter som 99 gånger av 100 när det gäller studentkortet.

Jap, du har rätt där. Jag brukar oftast ignorera deras mail, men tänkte det här va lite intressant (ej postad i bara tips dock).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bara skräprabatter som 99 gånger av 100 när det gäller studentkortet.

Använt Clas ohlsson 10% typ 100 gånger iaf Även om det är lite, dock har den stackat med dessa 20-25% man fått lite då och då så det har ju blivit rätt nice.

Sen deras 35% på logitech har jag också använt några gånger.

Thats it typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Använt Clas ohlsson 10% typ 100 gånger iaf Även om det är lite, dock har den stackat med dessa 20-25% man fått lite då och då så det har ju blivit rätt nice.

Sen deras 35% på logitech har jag också använt några gånger.

Thats it typ

Åfan. Så man kan köpa nedsatta varor med 25% rabatt och 10% rabatt på det? Då har jag betalat 11% för mycket hela tiden.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Åfan. Så man kan köpa nedsatta varor med 25% rabatt och 10% rabatt på det? Då har jag betalat 11% för mycket hela tiden.

Det går ibland inte online oftast (jag fixade det dock genom att kontakta dom så la dom in det även på min online order ), i butiken har det alltid gått att kombinera dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Halebop Startpaket 20GB surf 0:- för cdon+ medlemmar. Max 2st per kund. Priset ändras till 0 när du är inloggadoch lagt till i varukorgen.

https://cdon.se/hemelektronik/halebop-startpaket-20gb-surf-p4...

Skickades från m.sweclockers.com

Någon som vet om man måste ladda kortet för att det ska aktiveras? Har testat kortet både i 4G-router och en gammal mobil men får inte igång någon datatrafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Någon som vet om man måste ladda kortet för att det ska aktiveras? Har testat kortet både i 4G-router och en gammal mobil men får inte igång någon datatrafik.

Jag TROR....att du behöver aktivera kortet genom att ringa *101*99#

Alltså stoppa kortet i valfri mobiltelefon och ring ovanstående nr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Jag TROR....att du behöver aktivera kortet genom att ringa *101*99#

Alltså stoppa kortet i valfri mobiltelefon och ring ovanstående nr!

Bingo, tackar!! Det stod ju faktiskt på kuvertet men inte på pappret som låg i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Proshop säljer PoworCollor RX Vega 64 för 6500 och Gigabyte RX Vega 64 för 6800 kr.

Halva priset jämfört med cryptohypen för några månader sedan... xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Jag TROR....att du behöver aktivera kortet genom att ringa *101*99#

Alltså stoppa kortet i valfri mobiltelefon och ring ovanstående nr!

Nu har jag inte köpt det här paketet så jag kan tyvärr inte läsa vad det står men när är senaste tiden man kan aktivera kortet?

Kan man köpa kortet nu och aktivera nästa år tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Nu har jag inte köpt det här paketet så jag kan tyvärr inte läsa vad det står men när är senaste tiden man kan aktivera kortet?

Kan man köpa kortet nu och aktivera nästa år tex?

Har för mig att det stod att de behöver aktiveras innan Aug -19 på de jag fick hem i fredags.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Asterion:

Nu har jag inte köpt det här paketet så jag kan tyvärr inte läsa vad det står men när är senaste tiden man kan aktivera kortet?

Kan man köpa kortet nu och aktivera nästa år tex?

Skrivet av pellen:

Har för mig att det stod att de behöver aktiveras innan Aug -19 på de jag fick hem i fredags.

Skickades från m.sweclockers.com

"Aktiveras före år/månad: 1908" står det på min, så det verkar stämma

EDIT: Perfekt att spara ett till nästa år alltså.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

"Aktiveras före år/månad: 1908" står det på min, så det verkar stämma

EDIT: Perfekt att spara ett till nästa år alltså.

Var surfdatan bundet till numret eller kunde man fylla på 2ggr20gb på ett kort istället för två?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Elektron:

Var surfdatan bundet till numret eller kunde man fylla på 2ggr20gb på ett kort istället för två?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är olika nummer på dem, så jag tror inte det går att fylla två på ett kort.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är olika nummer på dem, så jag tror inte det går att fylla två på ett kort.

Aha jag tänkte ifall datamängden kom som en kod. Fast det kanske redan ligger på simkortet då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Nivity: Tack för tipset om Logitech rabatten, blev en G305 för 450 kr! Inte så dumt!

Permalänk
Medlem

@Vannulven fin rea, någon aning om hur länge den pågår?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

@Von_OttO Tack för tipset. Perfekt 4K hdr dator till morsan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Acer Aspire XC-885

Skrivet av Von_OttO:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Skaplig dator för pengarna. Slänger man i ett 1050ti LP så blir det även en fin speldator 😀

Får man i ett vanligt fullsize grafikkort (24.2 x 13 x 4.3 cm) ? eller måste det vara lågprofil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakiedakey:

Får man i ett vanligt fullsize grafikkort (24.2 x 13 x 4.3 cm) ? eller måste det vara lågprofil?

Står att chassit är 10 cm brett, därav LP. Dessutom 220w nätaggregat. Brukar vara svårt att byta delar i ett litet märkeschassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer av Datagrottan? Jag läste på facebook att ägaren va sjuk.

Någon som har fått leverans?

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Någon som hört något mer av Datagrottan? Jag läste på facebook att ägaren va sjuk.

Någon som har fått leverans?

Det var som sagt ett uppenbart felaktigt pris och inga SSDer kommer att levereras till det priset. Vad gäller övriga beställningar ska ägaren enligt kommentarer tydligen vara akut sjuk och då han verkar driva butiken helt på egen hand skickas troligtvis inga ordrar förrän han är tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Oerhört mycket telefon för pengarna! Bra tips!

Dessutom så är det stor sannolikhet att LineageOS (ROM) lägger till den som officiell build, dvs, den kommer att ha stöd för löpande OTA uppdateringar av LineageOS om man väljer att installera det.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kan säga att jag haft ögonen på den och velat mellan den, xiaomi-mobilerna för runt 2000lappen och huaweis p-någonting som låg i samma prisklass sen du skrev inlägget, känns som att x4an är svårslagen i pris nu när den är nedsatt med 1000:- och ska hämta ut en efter jobbet.

Ska försöka hitta ett skal som täcker utgångarna bara, jobbar i sanfig miljö, så kan vara bra

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Använt Clas ohlsson 10% typ 100 gånger iaf Även om det är lite, dock har den stackat med dessa 20-25% man fått lite då och då så det har ju blivit rätt nice.

Sen deras 35% på logitech har jag också använt några gånger.

Thats it typ

Vilka koder snackar du om?

Skrivet av ågren:

Det var som sagt ett uppenbart felaktigt pris och inga SSDer kommer att levereras till det priset. Vad gäller övriga beställningar ska ägaren enligt kommentarer tydligen vara akut sjuk och då han verkar driva butiken helt på egen hand skickas troligtvis inga ordrar förrän han är tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt jävla skit att Prisjakt listar en enmansbutik som kränger fantasipriser. Fyfan jag kräks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Riktigt jävla skit att Prisjakt listar en enmansbutik som kränger fantasipriser. Fyfan jag kräks!

Prisjakt är ett bra verktyg när det fungerar som det ska men det förekommer även en hel del skit. Rena bedragarbutiker listar sig som billigast på Prisjakt och vad jag har hört så kan butiker även köpa sig fördelar.

När man tittar på betyg är det dessutom viktigt att titta efter de som läggs via Prisjakt och inte butikens egna hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz