Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Som det ser ut så är min misstanke gällande datagrottan folket att ägarna är på semester från förra veckan. Jag tror inte de har stuckit med pengarna då de varken har startat någon konkursansökan eller liknande utan tror med största sannolikheten att butiken/webben har stängt nu under dessa två veckor med misstanke att de inte säljer så mycket och att de ordrar som kommer in skickas förhoppningsvis nästa vecka, skulle vara skumt att gå på semester i 3 veckor+ och ha sin webbutik öppen.

Jag vet inte vad jag ska säga men detta verkar påverkat alla saker folk har beställt då jag läst att andra som beställt andra komponenter också har behandling på sin order.

@Philip320

Inte för att vara nu kaxig men skulle du kunna ge någon print som bevisar att de skickat dina diskar? Jag tvivlar inte på dig men det känns extremt skumt att de skulle skicka dina varor men ignorera i princip 50+ andra kunder.

Permalänk
Medlem

Min datagrotta-betalning har också dragits tillbaka. Kommer inte få någon m2 disk, finns alltså inte något skäl att leva längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Min datagrotta-betalning har också dragits tillbaka. Kommer inte få någon m2 disk, finns alltså inte något skäl att leva längre.

Avslutade du din order eller var de som avslutade den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Avslutade du din order eller var de som avslutade den?

Den väntar fortfarande på behandling enligt hemsidan, men pengarna är inte längre preliminärt dragna från kontot.

Permalänk
Medlem

Min betalning ligger fortfarande som reserverad. Beställde den 27e på morgonen. Tror dock inte jag kommer få några SSDer men hoppas kan man ju.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Den väntar fortfarande på behandling enligt hemsidan, men pengarna är inte längre preliminärt dragna från kontot.

Enligt deras hemsida skriver de att om pengarna ligger på deras konto dvs pengarna inte längre är reserverade skall varan vara skickad. Skulle väntat tills måndag eller tisdag, fås inget kolli id så blir det kortreklamation.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lindahlj:

Min datagrotta-betalning har också dragits tillbaka. Kommer inte få någon m2 disk, finns alltså inte något skäl att leva längre.

Jag influeras lätt av andra men har samtidigt svårt för att tolka text så jag undrar om det är kollektivt självmord som gäller nu?

När jag ändå skriver så kan jag passa på att tipsa om MSI Radeon RX 570 8GB Armor OC för 2490kr på Komplett och Dustin:

https://www.komplett.se/product/987231/datorutrustning/pc-kom...

https://www.dustinhome.se/product/5011066850/radeon-rx-570-ar...

I dessa konstiga tider så får det nog ses som ett OK pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Enligt deras hemsida skriver de att om pengarna ligger på deras konto dvs pengarna inte längre är reserverade skall varan vara skickad. Skulle väntat tills måndag eller tisdag, fås inget kolli id så blir det kortreklamation.

Pengarna är alltså tillbaka på mitt konto. Preliminära betalningen borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Pengarna är alltså tillbaka på mitt konto. Preliminära betalningen borta.

Ah ursäkta att jag läsa ditt inlägg fel. Inte mycket att göra, hade jag ägt stället hade det varit självklart beslut att betala tillbaka men det var värt ett försök.

Permalänk
Medlem

Angående Datorgrottan, jag makulerad min order och nu när jag kollar på min e-bank ser jag inte att de har tagit *eller* återbetalat pengar, så jag antar att perliminär betalningen är avbryt.

Permalänk
Expertgissare

Mina pengar är fortfarande dragna/resarverade av datagrottan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på behandling...
Pengarna fortfarande reserverade... 😒

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Väntar fortfarande på behandling...
Pengarna fortfarande reserverade... 😒

http://i.imgur.com/9elAOoU.jpg

Det där ser extremt billigt ut eller ser jag fel ?

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Väntar fortfarande på behandling...
Pengarna fortfarande reserverade... 😒

http://i.imgur.com/9elAOoU.jpg

Notera att M2 kortet är SATA, inte PCI-E.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Väntar fortfarande på behandling...
Pengarna fortfarande reserverade... 😒

http://i.imgur.com/9elAOoU.jpg

Det är väl inte så konstigt? Priset var uppenbart felaktigt, ändå insisterar ni på att skapa en massa merarbete genom att lägga hundratals ordrar som denna lilla firma troligtvis måste makulera en i taget och så är ni förvånade över att pengarna reserveras i ett par dagar. Märkligt.

Dessutom verkar vissa nästan vara besvikna och förbannade över att inte få sina ordrar levererade trots att alla var medvetna om att det var ett felaktigt pris och ändå försökte utnyttja det.

Jag lider med firman som dels fått en massa onödigt extraarbete mitt under semesterperioden men som även fått utstå horribel PR där de till och med utmålats som bedragare, allt för att vissa giriga individer försökt sko ska sig på någon annans misstag. Skämmes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

Det där ser extremt billigt ut eller ser jag fel ?

Det var ett felaktigt pris och beställningarna annuleras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

Det där ser extremt billigt ut eller ser jag fel ?

Jo, tryckfelsnisse var framme vid prisjusteringen.

Skrivet av aliassund:

Notera att M2 kortet är SATA, inte PCI-E.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar inte så stor roll. Får nog inte diskarna ändå.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är väl inte så konstigt? Priset var uppenbart felaktigt, ändå insisterar ni på att skapa en massa merarbete genom att lägga hundratals ordrar som denna lilla firma troligtvis måste makulera en i taget och så är ni förvånade över att pengarna reserveras i ett par dagar. Märkligt.

Dessutom verkar vissa nästan vara besvikna och förbannade över att inte få sina ordrar levererade trots att alla var medvetna om att det var ett felaktigt pris och ändå försökte utnyttja det.

Jag lider med firman som dels fått en massa onödigt extraarbete mitt under semesterperioden men som även fått utstå horribel PR där de till och med utmålats som bedragare, allt för att vissa giriga individer försökt sko ska sig på någon annans misstag. Skämmes.

Skickades från m.sweclockers.com

Word.... Word.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det komiska är att det är Swec folk som blir förbannade när dom inte får sina varor som dom beställt när dom varit fullt medvetna att det är fel pris.

Och det är klart det tar lite tid innan pengarna går tillbaka ifrån reserverade, det gör det alltid lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Corsair RM750X v2 849kr
https://www.webhallen.com/se/product/283852-Corsair-PowerSupp...

Bra kurs på det bästa? "billiga" agget.

ganska sugen på denna då mitt nuvarande nätagg är från 2009 (9 år och genomsnittlig drift på kanske 10 timmar / dag), börjar nog bli dags för det att gå i pension.

funderar lite på den 10 års garanti som Corsair RM750X v2 har. någon som vet vad som täcks av garantin? kan man tex på riktigt få ett nytt efter 9 år om fläkten har lagt av? låter lite för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

ganska sugen på denna då mitt nuvarande nätagg är från 2009 (9 år och genomsnittlig drift på kanske 10 timmar / dag), börjar nog bli dags för det att gå i pension.

funderar lite på den 10 års garanti som Corsair RM750X v2 har. någon som vet vad som täcks av garantin? kan man tex på riktigt få ett nytt efter 9 år om fläkten har lagt av? låter lite för bra för att vara sant.

Varför inte köpa den bättre evga för samma peng?
https://www.dustinhome.se/product/5010999477/supernova-750-g3...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Varför inte köpa den bättre evga för samma peng?
https://www.dustinhome.se/product/5010999477/supernova-750-g3...

Skickades från m.sweclockers.com

skummat igenom recensioner för båda men ser inte något särskilt med EVGA SuperNOVA 750 G3, även om de helt klart är bra nätagg båda två.
Corsair verkar vara lite tystare medan EVGA är lite svalare.
vet inte om jag kanske missat något avgörande? ser inte vad som ska göra EVGA till ett bättre val.

Permalänk
Medlem

Håller med, i min värld är rmx helt klart ett bättre agg. Båda är fina men dom verkar rent av klåpat sig med fläkt kurvan på g3 serien.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det komiska är att det är Swec folk som blir förbannade när dom inte får sina varor som dom beställt när dom varit fullt medvetna att det är fel pris.

Och det är klart det tar lite tid innan pengarna går tillbaka ifrån reserverade, det gör det alltid lol.

Jag ser tydligt att ni verkar inte hängt med i debatten. Jag ser att det inte finns någon här som förväntar sig få sina diskar till de priset de betalade för dem utan alla vet att får man de för det priset har man tur och annulleras ordern skulle ingen bli förvånad.

Kollar man extra noga så är det från ingenstans att ett företag tar på sig för att granska en betalning i mer än 4 dagar. De personer som blev oroliga avbröt sin order och blev mer oroliga när det dröjde tills reservationen avbröts (pengarna kom tillbaka).

Samtidigt kan jag hålla med att ger man betyg till ett företag så ska det inte baserats på priset utan snarare mer på kontakten. Det har gått nu flera dagar och varken något mail eller på hemsidan har de utgått med ett meddelande att det blivit ett fel och att folk ska få pengarna tillbaka. I samma stund när denna "bugg" skedde så hade en annan butik samma problem, de hade under problemet gått redan ut med meddelande och sagt att det finns fel på priserna.

Personer på deras facebook sida klagar på att butiken är stängd, telefonnumret svarar de inte på och jag har inte sett någon fått ett svar på de mail som de skickat. Kommer folk då skriva? Ja det kanske du ska tro, för det är ju en självklarhet att man inte vill se sina pengar försvinna på oseriösa företag.

Misstag kan ske alla företag och det förstår alla, däremot hur företaget svarar på misstaget kan man fullt ut kritisera.

Permalänk
Medlem

... och med tanke på hur Datagrottan hanterat den lilla incidenten så har det blivit allmän uthängning. Kan inte vara kul att sitta i ledningen för företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Jag ser tydligt att ni verkar inte hängt med i debatten. Jag ser att det inte finns någon här som förväntar sig få sina diskar till de priset de betalade för dem utan alla vet att får man de för det priset har man tur och annulleras ordern skulle ingen bli förvånad.

Kollar man extra noga så är det från ingenstans att ett företag tar på sig för att granska en betalning i mer än 4 dagar. De personer som blev oroliga avbröt sin order och blev mer oroliga när det dröjde tills reservationen avbröts (pengarna kom tillbaka).

Samtidigt kan jag hålla med att ger man betyg till ett företag så ska det inte baserats på priset utan snarare mer på kontakten. Det har gått nu flera dagar och varken något mail eller på hemsidan har de utgått med ett meddelande att det blivit ett fel och att folk ska få pengarna tillbaka. I samma stund när denna "bugg" skedde så hade en annan butik samma problem, de hade under problemet gått redan ut med meddelande och sagt att det finns fel på priserna.

Personer på deras facebook sida klagar på att butiken är stängd, telefonnumret svarar de inte på och jag har inte sett någon fått ett svar på de mail som de skickat. Kommer folk då skriva? Ja det kanske du ska tro, för det är ju en självklarhet att man inte vill se sina pengar försvinna på oseriösa företag.

Misstag kan ske alla företag och det förstår alla, däremot hur företaget svarar på misstaget kan man fullt ut kritisera.

Jag har då hängt med i debatten och jag håller med föregående talare.
Flertalet här försöker medvetet utnyttja att felsatt pris och sedan blir sura när det inte fungerar.
Finns namn för sådana.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag lider med firman som dels fått en massa onödigt extraarbete mitt under semesterperioden men som även fått utstå horribel PR där de till och med utmålats som bedragare, allt för att vissa giriga individer försökt sko ska sig på någon annans misstag. Skämmes.

Jag håller egentligen med. Det är ju dock ett ständigt återkommande problem så det kanske är hög tid att lösa buggen om företagen vill slippa all denna återkommande hantering från chansande konsumenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

@Swe.Stars: Skäms man inte haha. Hoppas dem gör fel i framtiden så dem får betala samma pris. Ska väl alltid finnas en och annan Ove Sundberg, personerna som har kommenterat är personer som drar dåliga skämt i kassan om ören.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag håller egentligen med. Det är ju dock ett ständigt återkommande problem så det kanske är hög tid att lösa buggen om företagen vill slippa all denna återkommande hantering från chansande konsumenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beställde en asus AC-repeater från cdon för 1 krona som jag fick typ förrförra julen. Klart värt att chansa. Att beskylla konsumenter som vissa gör här inne för något som företagen ska ansvara för är befängt. Hur ofta rear inte företag ut saker för typ halva priset? SSDer är redan i mångas ögon överprissatta och då är det inte konstigt att folk beställer när priserna är låga nog att faktiskt motivera köp.

Dessutom får företag exponering på prisjakt. Ett billigt sätt att marknadsföra sig själva. Så det är ju bra att folk sätter låga betyg om de nu inte får sina beställda produkter till utsatt pris. Det tråkiga är att folk tappar förtroende för mindre ÅF rent generellt vilket skadar konkurrensen i långa loppet.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag beställde en asus AC-repeater från cdon för 1 krona som jag fick typ förrförra julen. Klart värt att chansa. Att beskylla konsumenter som vissa gör här inne för något som företagen ska ansvara för är befängt. Hur ofta rear inte företag ut saker för typ halva priset? SSDer är redan i mångas ögon överprissatta och då är det inte konstigt att folk beställer när priserna är låga nog att faktiskt motivera köp.

Dessutom får företag exponering på prisjakt. Ett billigt sätt att marknadsföra sig själva. Så det är ju bra att folk sätter låga betyg om de nu inte får sina beställda produkter till utsatt pris. Det tråkiga är att folk tappar förtroende för mindre ÅF rent generellt vilket skadar konkurrensen i långa loppet.

Håller med, kollar man Datagrottans betyg 3-9 år tillbaka på prisjakt är det ju samma visa där.
Inte många bra betyg.