Permalänk
Avstängd

Beslutsångest över ev uppgradering

Nu behöver jag råd...
Jag har nämligen möjlighet att få hem ett NVIDIA Titan Xp. Men jag är riktigt kluven. Jag är lite fundersam på om min i5-8400 kommer räcka till för ett Titan Xp i 1080p. Och då funderar jag på om jag verkligen behöver uppgradera mig från min i5-8400 till ev en i7-8700 isf, eller om prestandaskillnaden är så pass liten att de inte spelar sån stor roll. De som gör mig rådvill är prestandan eftersom jag ännu spelar i 1080p. Visserligen så är de 144Hz skärm, men utan vare sig FreeSync eller G-Sync. Men jag är nöjd med den och känner inte någe sug av att byta ut den.
Observera att jag bör byta moderkort ifall en i7-8700 skulle bli aktuell eftersom mitt nuvarande B360 moderkort inte har någon kylning på VRM. Lite synd då jag mer eller mindre köpte processor och moderkortet för knappt två månader sen.
För att göra de lite tydligare också så överklockar jag inte, så jag har inget behov av en K modell!

Om ni hade vart i min sits, hur hade ni resonerat och varför? Sitta kvar med i5an, byta mot en i7a eller kanske ändå titta på en ny skärm?

Förtydligande
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Kan hända att det är jag som är trött i mössan, men vad menar du?

Du har möjlighet att få hem ett TITAN, men är osäker på om du verkligen vill uppgradera från en CPU till en annan? Syftar du på en eventuell bottleneck eller?

Vilka spel är det tänkt att du ska lira?
I5an är en rätt slö CPU i jämförelse med i7an så om cashen finns så känns en uppgradering rimligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k, Be quiet pure rock, Evga 1070 SC ACX 3.0, Asus z370-p, 16gb DDR4 3000mhz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sambat:

Kan hända att det är jag som är trött i mössan, men vad menar du?

Du har möjlighet att få hem ett TITAN, men är osäker på om du verkligen vill uppgradera från en CPU till en annan? Syftar du på en eventuell bottleneck eller?

Vilka spel är det tänkt att du ska lira?
I5an är en rätt slö CPU i jämförelse med i7an så om cashen finns så känns en uppgradering rimligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske formulerade mig lite klumpigt. Skall ta en titt på hur jag skrev.
Mjo, lite så. i5-8400 är en riktigt bra processor. Den räcker gott till mitt GTX 1080, men jag börjar fundera på hur den kommer prestera tillsammans med ett Titan Xp. Hade jag nu suttit med en 1440p skärm hade min i5-8400 garanterat varit tillräcklig. Nu är jag väldigt nöjd med den skärm jag har.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.