Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Heavy Rain för mig var ett rent 10/10-spel. Jag totaldiggade i princip allt med det och spelade igenom det säkert 6-7 gånger innan jag var klar med det :). Håller med om Beyond, fick räcka med en genomspelning. Har dock hört att det ska vara bättre att spela i kronologisk ordning, så kanske provar det nu innan Detroit släpps.

Trist att höra, får hoppas att du klarar dig undan alla spoilers bara. Jag är grymt glad över att jag hann klara ut Heavy Rain innan jag hann se alla spoilers på nätet om spelet.

Såg nu att man får Heavy Rain på köpet när man köper Detroit på PS Store. Kanske något att sätta tänderna i igen Blir nog även skönt att slippa den halvkassa bilduppdateringen som var på PS3. Såg dock Digital Foundry's film och en hel del buggar verkar ha uppstått när dom konverterade spelet.

Ja, Heavy Rain var sjukt bra, Beyond gillade jag inte så mycket.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Heavy Rain för mig var ett rent 10/10-spel. Jag totaldiggade i princip allt med det och spelade igenom det säkert 6-7 gånger innan jag var klar med det :). Håller med om Beyond, fick räcka med en genomspelning. Har dock hört att det ska vara bättre att spela i kronologisk ordning, så kanske provar det nu innan Detroit släpps.

Trist att höra, får hoppas att du klarar dig undan alla spoilers bara. Jag är grymt glad över att jag hann klara ut Heavy Rain innan jag hann se alla spoilers på nätet om spelet.

Såg nu att man får Heavy Rain på köpet när man köper Detroit på PS Store. Kanske något att sätta tänderna i igen Blir nog även skönt att slippa den halvkassa bilduppdateringen som var på PS3. Såg dock Digital Foundry's film och en hel del buggar verkar ha uppstått när dom konverterade spelet.

Kul med fler som faktiskt uppskattade Heavy Rain
Min flickvän är helt såld i David Cages berättelser. Heavy Rain + The Wolf Among Us är hennes två absoluta favoritspel. Eller. Efter Kirby - Epic Yarn 8-)

Spoilervarning för de som inte spelat Heavy Rain:
Får man fråga

...vilka som överlevda för dig och om du lyckades ta reda på den skyldige?

Dold text
Permalänk

PS4

@Xyborg: Hei H jeg har en venn som ikke får spilt blu ray filmer på sin PS4 da han har kjøpt den i USA. Finnes det noe "kode" som hjelpe så den kan ta soner 2/Europa, ikke bare for usa sone 1 ja så den kan bli sonefri?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av robert miland:

@Xyborg: Hei H jeg har en venn som ikke får spilt blu ray filmer på sin PS4 da han har kjøpt den i USA. Finnes det noe "kode" som hjelpe så den kan ta soner 2/Europa, ikke bare for usa sone 1 ja så den kan bli sonefri?

Inte vad jag vet tyvärr

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Spoilervarning för de som inte spelat Heavy Rain:

Första genomspelningen så överlevde alla och jag tog fast mördaren, ett bra slut helt enkelt Sen har jag i princip försökt tvinga att få andra slut genom att göra andra val

Dold text
Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Första genomspelningen så överlevde alla och jag tog fast mördaren, ett bra slut helt enkelt Sen har jag i princip försökt tvinga att få andra slut genom att göra andra val

Dold text

Intressant! Var det något du tyckte var värt?
Min flickvän lyckades få till raka motsatsen till vad du fick i din första genomspelning.
She was not happy 8-)

Permalänk
Medlem

Days of Play

Days of Play kommer till baka detta året mellan 8 - 18 juni Med en del rabatter på spel och PS plus men även tillbehör som kontroller och hörlurar med mera. En omålad PS4 kommer vist också att säljas speciellt för detta ändamålet.
Så har ni planer på att köpa något snart så kan det kanske vara värt att vänta och göra det under Days of Play

https://blog.eu.playstation.com/2018/05/29/days-of-play-retur...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Days of Play kommer till baka detta året mellan 8 - 18 juni Med en del rabatter på spel och PS plus men även tillbehör som kontroller och hörlurar med mera. En omålad PS4 kommer vist också att säljas speciellt för detta ändamålet.
Så har ni planer på att köpa något snart så kan det kanske vara värt att vänta och göra det under Days of Play

https://blog.eu.playstation.com/2018/05/29/days-of-play-retur...

https://www.youtube.com/watch?v=EPK6E_Wv8qs

Någon med tidigare erfarenhet av denna rea?Brukar det vara något att ha?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Någon med tidigare erfarenhet av denna rea?Brukar det vara något att ha?

Försökte googla mig fram till det på telefonen innan jag hittade det här. Såg någon blog-post.. men såg bara 2-3 spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Någon med tidigare erfarenhet av denna rea?Brukar det vara något att ha?

Köpte skälv 12mån PS Plus på CDON för 336kr
Och Battlefield 1 premium pass på PS store för 359.20kr
Detta var då 2017

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyss ett PS4 med bf4 och insåg att det knöts till min PSN-konto. Är det så med alla spel? Tänkte köpa en del begagnade spel men i så fall kanske det inte är möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zapwer:

Jag köpte nyss ett PS4 med bf4 och insåg att det knöts till min PSN-konto. Är det så med alla spel? Tänkte köpa en del begagnade spel men i så fall kanske det inte är möjligt?

Det är fullt möjligt att köpa begagnade spel, men jag förmodar att du använder ditt PSN-konto för att spela online.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Köpte precis horizon zero dawn på rean - kändes som ett rätt enkelt köp för 250ish kr för deluxe ed.

Tänkte ta ett fightingspel också - vilket är det bättre spelet- tekken 7 eller mortal kombat xl?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

fy fan va magiskt!

Permalänk
Medlem

CoD: Black Ops III är nu lagt till på PS+ gratisspel ifall någon missat det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

CoD: Black Ops III är nu lagt till på PS+ gratisspel ifall någon missat det

För mig installeras spelet, men förstår inte hur jag ska lägga till det i mitt bibliotek så att jag kan ladda ner det senare om jag avinstallerar det nån gång.

Tar dessutom 70gb istället för 45gb som det står att det ska göra. Har precis köpt ps4 så är lite ny på hur allt fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av zapwer:

För mig installeras spelet, men förstår inte hur jag ska lägga till det i mitt bibliotek så att jag kan ladda ner det senare om jag avinstallerar det nån gång.

Tar dessutom 70gb istället för 45gb som det står att det ska göra. Har precis köpt ps4 så är lite ny på hur allt fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det läggs till i ditt bibliotek automatiskt när du installerar det. Så det behöver du inte oroa dig för.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av zapwer:

För mig installeras spelet, men förstår inte hur jag ska lägga till det i mitt bibliotek så att jag kan ladda ner det senare om jag avinstallerar det nån gång.

Tar dessutom 70gb istället för 45gb som det står att det ska göra. Har precis köpt ps4 så är lite ny på hur allt fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag antar att spelet var runt 45GB när det släpptes, sen så tillkommer alla uppdateringar samt kanske även någon gratis expansion eller liknande. Så laddar man ner ett gammalt spel får man räkna med att den angivna filstorleken inte stämmer

Skrivet av Xyborg:

Det läggs till i ditt bibliotek automatiskt när du installerar det. Så det behöver du inte oroa dig för.

Hur är det med PS+ spel, funkar dom bara så länge man har ett aktivt medlemskap?
Inte reflekterat över det då jag aldrig avbrutit prenumerationen

Visa signatur
Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av krrjon:

Hur är det med PS+ spel, funkar dom bara så länge man har ett aktivt medlemskap?
Inte reflekterat över det då jag aldrig avbrutit prenumerationen

Yep, det stämmer. Om man inte är aktiv medlem längre så blir det en liten hänglås-ikon på alla PS+ spel man har sen tidigare och de går inte att starta. Men så fort man aktiverar medlemskapet igen så kan man spela dem.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Köpte mig en PlayStation 4 Pro igår och hade jättekul med Horizon Zero Dawn i ungefär fyra timmar innan spelet började bete sig konstigt. Ljudspår bröt och spelet började kännas laggigare. Bara någon minut senare varnade konsolen för korrupt data som den försökte att skriva om, och kort därpå dök det upp rätt kryptiska "Error occured"-felmeddelanden.

Stängde av PS4:an, (vilket tog evigheter, och nu började jag ana att det var något riktigt fel på gång med hårddisken), och nu när jag startar så kollar den lagringsstatus för att sedan varna att den behöver installeras om. När jag sedan försöker mig på detta med hjälp av en USB-sticka med senaste mjukvaran på så stannar processen hela tiden på 99%, följt av "Cannot initialise, CE-34697-9".

Har googlat problemet och allt verkar tyda på en trasig hårddisk, så det blir tillbaka till Media Markt senare idag för garantiutbyte. Surt att de måste skicka iväg den på reparation i 2 - 3 veckor förmodligen för att fixa detta, när jag var så sugen på att spela. Det var nog den första tekniska prylen jag ägt som börjat strula efter fyra timmar.

Någon annan som råkat på något liknande med sin PS4?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Skrivet av Simonnice:

Köpte mig en PlayStation 4 Pro igår och hade jättekul med Horizon Zero Dawn i ungefär fyra timmar innan spelet började bete sig konstigt. Ljudspår bröt och spelet började kännas laggigare. Bara någon minut senare varnade konsolen för korrupt data som den försökte att skriva om, och kort därpå dök det upp rätt kryptiska "Error occured"-felmeddelanden.

Stängde av PS4:an, (vilket tog evigheter, och nu började jag ana att det var något riktigt fel på gång med hårddisken), och nu när jag startar så kollar den lagringsstatus för att sedan varna att den behöver installeras om. När jag sedan försöker mig på detta med hjälp av en USB-sticka med senaste mjukvaran på så stannar processen hela tiden på 99%, följt av "Cannot initialise, CE-34697-9".

Har googlat problemet och allt verkar tyda på en trasig hårddisk, så det blir tillbaka till Media Markt senare idag för garantiutbyte. Surt att de måste skicka iväg den på reparation i 2 - 3 veckor förmodligen för att fixa detta, när jag var så sugen på att spela. Det var nog den första tekniska prylen jag ägt som börjat strula efter fyra timmar.

Någon annan som råkat på något liknande med sin PS4?

Jag är inte helt säker på reglerna längre, men är rätt säker på att du kan hävda DoA på den istället och plocka ut en ny. Detta eftersom du är inom 7 (14?) dagar från inköpet. Kanske kan någon rätta mig, alternativt styrka mina tankar?

Permalänk
Medlem

@olovskiij: Ska kika med dem! Det borde onekligen gå som DoA då hårddisken verkar vara allt annat än kry i den här enheten.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Simonnice:

@olovskiij: Ska kika med dem! Det borde onekligen gå som DoA då hårddisken verkar vara allt annat än kry i den här enheten.

Alternativet är att köpa en SSD till den och använda detta som en ursäkt till att kosta på sig något som ger kortare laddningstider

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Xyborg: Nog för att det är en bra idé, men tycker Media Markt kommer lite billigt undan om jag bara "accepterar" att en hårddisk går sönder efter 4 timmar utan att i alla fall ta upp det med dem ;). Har en 1TB SSD jag skulle kunna testa med, men vill att enheten ska vara helt orörd när jag tar mig ett samtal med deras service!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Lego Master

Precis satt mig och börjat spela Horizon Zero Dawn på kvällarna. Första spelet jag spelar på PS4 i nån större utsträckning. Trevligt, faktiskt. Har mest haft den som mediamaskin tidigare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: Det är ett mycket trevligt lir!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Lego Master

@Simonnice:
Ja, det verkar nice. Jag blir bara lite förvirrad av striderna. Ibland är det svårt att veta var man har fienderna tycker jag, speciellt när det blir mycket dodge moves undan attacker. Höll på att åka på totaldäng av den där Razorjaw-en (tror jag den hette...stor kattliknande grej iaf) i början av spelet för han rushade mig och jag fattade inte var han blev av efter jag hade gjort en dodge.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva att det löste sig! Fick en ny PS4 på direkten. Dock hade jag ej PS Plus, så lär få börja om från början i Horizon 😊

EDIT: Glädjen blev kortvarig. Utbytes-konsolens disk-enhet låter som att den försöker käka upp skivan, både under installation och spelande. Den låter nog ungefär 20 ggr mer än det förra exemplaret, en kombination av vibrationsljud och högfrekvent surrande. Har spelat in en fin video jag ska visa upp hos grabbarna på Media Markt imorgon då det verkar som om de har fått en fruktansvärd batch av vita PS4 Pro från Sony.

EDIT: Låter nog mer som en rakapparat på steroider. Inte lite less på detta nu!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Tänkte bara skriva att det löste sig! Fick en ny PS4 på direkten. Dock hade jag ej PS Plus, så lär få börja om från början i Horizon 😊

EDIT: Glädjen blev kortvarig. Utbytes-konsolens disk-enhet låter som att den försöker käka upp skivan, både under installation och spelande. Den låter nog ungefär 20 ggr mer än det förra exemplaret, en kombination av vibrationsljud och högfrekvent surrande. Har spelat in en fin video jag ska visa upp hos grabbarna på Media Markt imorgon då det verkar som om de har fått en fruktansvärd batch av vita PS4 Pro från Sony.

EDIT: Låter nog mer som en rakapparat på steroider. Inte lite less på detta nu!

Förlåt, kunde inte se om du skrev vart du köpte det. Tycker du ska filma oljudet med din mobilkamera så att du kan visa det direkt i butiken - igen - och därmed se till att få även denna utbytt.
Min PS4 låter inte alls så där som du beskriver.

Om du orkar får du gärna filma med mobilen och lägga upp här: https://sendvid.com/ så får man se om det är något hos min kompis vars äldre PS4 låter som faen ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Förlåt, kunde inte se om du skrev vart du köpte det. Tycker du ska filma oljudet med din mobilkamera så att du kan visa det direkt i butiken - igen - och därmed se till att få även denna utbytt.
Min PS4 låter inte alls så där som du beskriver.

Om du orkar får du gärna filma med mobilen och lägga upp här: https://sendvid.com/ så får man se om det är något hos min kompis vars äldre PS4 låter som faen ibland.

Det är lugnt, jag filmade och visade dem vad som var fel. Fick en tredje (haha) PS4 Pro som funkar utmärkt hittills :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX