Asus introducerar ROG Phone – smart telefon med fläkt anpassad för spelande

Permalänk
Melding Plague

Asus introducerar ROG Phone – smart telefon med fläkt anpassad för spelande

Asus ger sig in på segmentet för bärbart spelande med sin smarta telefon ROG Phone, vilken bestyckas med högpresterande komponenter samt löstagbar fläktmodul för extra kylning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så synd att den inte gick under namnet Arez, då hade jag varit på.

(^_-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Herregud.................

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Avstängd

Något liknande gjorde jag på min T10-surfplatta.

Skar ut ett 120mm hål i skyddsfodralet och skruvade dit en 120mm fläkt mot processorn osv på plattan, satte eltejp mot skruvarnas huvud så att de inte repade mot baksidan på plattan.

Från 85-90c till 55-65c under spelande på plattan, rätt bra och enkel lösning.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Va fan......
Vet inte riktigt vad man ska säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Något liknande gjorde jag på min T10-surfplatta.

Skar ut ett 120mm hål i skyddsfodralet och skruvade dit en 120mm fläkt mot processorn osv på plattan, satte eltejp mot skruvarnas huvud så att de inte repade mot baksidan på plattan.

Från 85-90c till 55-65c under spelande på plattan, rätt bra och enkel lösning.

Häftigt! Har du bilder att visa?

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

Om de fixar en docka med inbyggda analoga spakar, en bra D-pad och med extra batteri+fläkt förstås kanske vi har en vinnare. Plus i kanten om den funkar med andra telefoner också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Detta tror jag kommer bli en lika stor ekonomisk framgång som Nokias N-gage!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Inaktiv

RGB woohoo!

Permalänk
Medlem

Någon som vill spekulera kring batteritiden?

Permalänk
Medlem

Snacka om att urlaka ROG-märket när de ska släppa allsköns skit under namnet... räcker att de släpper budgetkort som "gamingkort", men detta går för långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Någon som vill spekulera kring batteritiden?

Snabb.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Så till den eviga frågan om den klarar Crisis

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Finns det folk som faktiskt använder sin telefon som en konsol i den prisklassen?
Gav upp för många år sedan att hitta ett mobilspel som faktiskt var kul, tragiska sanningen är att typ Candy Crush är det roligaste jag hittade?
Finns en viss potential i strategispel på en mobil men har inte hittat något förutom en miljon Tower defence spel.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha vilket skämt!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Så synd att den inte gick under namnet Arez, då hade jag varit på.

(^_-)

Skickades från m.sweclockers.com

*lol* Får den heta ROG det sitter ju inte en tegra i den??

Permalänk
Medlem

Razer phone framstår ju som diskret design i jämförelse med denna groteska skapelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hjälpsam

Går det att ringa med den?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Ännu ett alienutförande. Så otilltalande.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Ja, mig lockar den inte iallafall.
Herregud.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Hur tänkte Asus här? Det segment som efterfrågar denna klump måste vara extremt litet.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Hur tänkte Asus här? Det segment som efterfrågar denna klump måste vara extremt litet.

Baserat på vad Jonas säger i videon är det förvånansvärt stor grupp.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant utveckling är om jag själv aldrig skulle köpt en.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hest:

Häftigt! Har du bilder att visa?

Satte ihop det igen lite snabbt.

Enkel och drivs av en gammal adapter från en LED-slinga.

Det är ett 120mm hål bakom fläkten såklart, så att plattans aluminiumchassi kyls ner enklare.

Jag ville först ha fläkten kopplad till en USB, men samtidigt behövde plattan laddas samtidigt som jag spelade spelet.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Det är väl en jättebra idé. Fläkten sitter ju inte på jämt, så den är ju bara ful och klumpig när man gejmar.

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Går det att ringa med den?

så klart inte...du vet hur högljudda-speciellt de små fläktarna kan bli

Permalänk

@VadSaDu:

Smart!

den där adaptern.....med många 3pin DEN MÅSTE JAG HA.
Hur letar man efter en sån?? Var finns den att köpa?

Permalänk
Medlem

Försöker dom utmana Razer?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Lego Master

Alltså... är jag helt ensam om att faktiskt vilja ha en?

EDIT:
Jag kanske ska förtydliga att jag har inte ens öppnat ett spel på de senaste tre telefonerna jag ägt, men jag är intresserad av tillbehören (skärmspeglingsdockan, fläkt osv), den överjävliga prestandan (telefonen håller förhoppningsvis nåt år extra utan att bli seg) och de två FRONTVÄNDA högtalarna.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Fan va najs! Älskar den här sortens hemmabyggen.

Visa signatur

hehu