Min spelhemlighet är....

Permalänk

Jag installerade Assassins Creed vid två olika tillfällen för det verkade vara ett kul spel , orkade inte nån av gångerna att
ta mig igenom tutorial introt.

Sen köpte jag Ghost Recon Wildlands i tron att det var att bra spel men fastnade aldrig. Fienderna tog ju aldrig slut.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat varken kotor 1 eller 2 trots att jag lirar swtor sedan 2012 vilket är ett mmo baserat på dessa spel.
Sen har jag 875 timmar loggade på Xcom 2.. detta var så hemligt att jag själv inte visste om det förrens precis just nu.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Finns bara ett spel jag spelat på seriös nivå, Unreal Tournament 3. Där uppskattar jag över 4000 timmar investerade (4000 - 5000 timmar nånstans där). Spelade solo de flesta olika gamemodes för variationens skull. Spelade för två olika clans (mi5 och Armaggeddon) i Warfare gamemode med fordon (UT3:s version av UT2k4:s Onslaught) och vi steg till top-1 i Clanbase laddern med båda lagen. Var uppe i rank 2 t.o.m. på den officiella ranking listan ett litet tag men ganska konstant där mellan 30 - 300.

Hatar att förlora så jag försökte alltid spela seriöst för att vinna typ oavsett av förutsikterna då jag tyckte jag hade kul när jag vann. Därför har jag inte fastnat för online spelande i några andra spel då jag har inte riktigt haft tid och lust att investera i speltimmar för att bli såpass bra att man inte hela tiden behöver bli ägd. Visst fick man en kick när man gjorde bra ifrån sig men det började kännas som spelet tog över ens fritid lite för mycket (blev beroendeframkallande) så har inte haft sådär stor lust att återvända när jag slutade spela det eller börja spela något annat spel riktigt seriöst heller, håller mig till singleplayer spel därför och spelar någon timme eller två i veckan som bäst.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zirgo:

Third-person games fungerar inte hos mig.

Same. Avskyr det för det förstör ju totalt inlevelsen.
Nej, 1st person ska det va. Då 'är' man inne i själva spelvärlden och styr ingen marionettdocka.
För att kunna ha inlevelse så måste jag känna mig inkopplad i spelvärlden och identifiera mig med min spelkaraktär.
En paralell verklighet som kopplas till aspekter i verkliga livet, precis som en bra film.
Tror fantasin om något annat än det vi kan se behövs. Om detta inte kommer in så tappar intresset snabbt för det berör dig inte känslomässigt dvs det känns oengagerat och tråkigt.
Ovanpå det så behöver man ett mål att jaga efter, nåt att erövra. Det som motiverar oss i verkliga livet är nog även det som gör det i ett spel kanske.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fastnat för spel tex assassin's creed och Witcher och Skyrim...
Sjalv lirar jag mest bil spel och FPS (men har dock aldrig provat CSGO)....

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Dying Light. Alla förutsättningar finns där för att jag ska älska spelet, skjuta zombies, snygg grafik (speciellt på en OLED) osv. osv. osv. men varje gång ger jag upp. Det är helt enkelt för tråkigt och känns meningslöst. Som nån slags beväpnad hemtjänst typ.

Tyvärr är det många andra spel som också fallet för samma sak, t.ex. alla FarCry spel jag testat efter ettan, om jag vill plocka blommor går jag ut i skogen, vill jag hålla på och sy ryggsäckar och annat så letar jag upp nån hemslöjdskurs.

Den där om FarCry högg rakt i hjärtat din onde demon :'(

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Garry's Mod... tycker bara det är en massa P12'or som springer runt och skriker oavsett server eller gamemode.

Extremt omtyckt spel enligt många, har också en kompis som gillar spelet, men själv blir jag nästan självmordsbenägen varje gång jag startar det.

Det är min hemlighet.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Jag var en trophyhunter (PS3 Trophies alltså) en gång i tiden och kunde offra hur mycket som helst för att fånga Platinumpokalen. Då skaffade jag Street Fighter IV bara för att en kompis övertalade mig, trots att jag avskydde (och avskyr) fightingsspel. Det spelet blev det första som jag inte klarade av att ta Platinumpokalen i, jag blev så arg att jag slet sönder en t-shirt.

Min ursäkt till beteendet är att det var för 10 år sedan och jag var 16 år.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Lego Master

Som stort fan av både Star Wars och RPG är det pinsamt att jag aldrig spelat klart varken KOTOR eller KOTOR 2. Usch mig.

Jag äger ju trots allt båda spelen på Steam, har bara aldrig kommit mig för att spela speciellt långt i nåt av dem. Det är nåt med spelmekaniken som gör att jag tappar sugen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Den där om FarCry högg rakt i hjärtat din onde demon :'(

Äsch, finns säkert någon kombination av blommor du kan blanda ihop till ett Happy-pill

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnXeZ:

Mario.
All of them.
Nej tack.

På en direkt fråga om jag gillar / har spelat mario spelen så krystar jag fram ett "ah jo dom är kul" men inners inne dör en del av mig...

Edit: För man är ju konstig om man inte gillar mario...

Nä, tycker mario serien varit sunkig länge, gillade det när jag var mindre från gameboy till nintendo gamecube, alla mario titlar efter det har varit "meh" i mina ögon, man växer väl ifrån det? däremot kan jag inte få nog av Ocarina of Time, har en 3ds enbart för remastered edition

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Föredetting

Jag ogillar allt med levelsystem. Föredrar när allt är upplåst från början och man får hitta vägar att ha råd att införskaffa det man vill ha (in-game, alltså, inte enligt EA-modellen). Är nog en anledning till att det blivit ganska lite GTA V Online och att Gran Turismo slutade vara roligt efter fyran.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Var skeptisk innan jag provade pga "bara rustningar och slitna borgar" så jag förstår den åsikten men så fort jag började spela blev jag hooked direkt. En av generationens bästa spel utan tvekan. Men alla måste ju inte tycka det.

Fienderna respawnar bara när du dör eller vilar vid en bonfire så låt bli att dö så slipper du det problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag vet men... orkar inte och känner inget som helst intresse för spelvärlden heller. Om Sony fick ett ryck och släppte Bloodborne till PC så skulle jag vara på det som en hök (nästan), men Dark Souls har jag gett upp för gott.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Jag är nog en konstig spelare, men jag tyckte att The Last of Us var svintråkigt. Klumpiga rörelser, och störde mig på att mina "kompanjoner" kunde stå fullt synliga mitt i korridoren utan att bli upptäckta av fiender, men stack jag ut en fot på fel ställe så blev det ett jäkla liv. Spelade nog inte mer än 4-5 timmar innan jag sen glömde bort att jag ägde det.

Har heller aldrig fastnat för Zelda, men är numer tyst när det börjar pratas på det spelet, mina kära vänner blir direkt kränkta bara jag antyder att jag tycker det var tråkigt. Börjar ana att tredjepersonsvy är det som sabbar.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Svårt för elderscrolls spelen. Skyrim tog priset för hur kort stund jag spelade.
Tidigare spel klrde jag ganska länge i innan jag tappade intresset.

Mass effect, spelade 1an och tröttnade efter ett tag.

Fallout 4, tycker inte det är dåligt men känns inte som fallout. Lite segt, spelar det till och från fortf. Men inte alls sammma angagemang som tidigare fallout.

Fortnite, tycker om pubg men detta känner man inte för att spela alls på samma sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

aldrig spelat COD eller gillat final fantasy ( tydligen straffpäng på detta )
kan därimot ALLTID gå tillbaka till diablo 2... det e min kryptonit xD

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Har spelat ut Wanted: Weapons of Fate säkert 4-5 gånger. Tokroligt spel om än lite för självspelande ibland. "Curve-the-bullet"-mekaniken fungerar riktigt bra och är sjukt tillfredställande att använda. Helt klart ett av de mest underskattade spelen som släppts.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Tittade på en stream där man spelade Dark Souls 3, blev eld och lågor och köpte spelet samma kväll. Spelade drygt 60min innan jag drog handen så hårt i skrivbordet att det gick sönder, IKEA kvalitet men ändå Jag är annars väldigt lugn och sansad som person men Dark Souls tog verkligen fram det värsta hos mig. Att spela Dark Souls måste räknas som självskadebeteende

Sen förstår jag verkligen inte Battle Royal hypen, men det verkar ju vara ett spelläge som man antingen älskar eller hatar.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Peterboxy:

Efter att ha spelat många 1000 timmar Everquest, sen mer tusen timmar Anarchy Online så testade man WoW.
Det var på tok för lätt att levla och inget tog tid (jag spelade vi releasen) och det var som Blizzard spytt massvis med olika starka och grälla färger över hela världen. Tror inte ens jag spelade klar gratismånaden.

Oj vad jag kan sakna 75 man raidsen i Everquest.
Lätt det roligaste jag någonsin varit med om i ett spel, finns inget som kommer ens i närheten.

Permalänk
Medlem

Jag har inte klarat första Zelda-spelet trots att jag vid upprepade tillfällen har hävdat motsatsen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

"Crafting" - det är tråkigt! Det är kul att bygga och hitta på saker, lösa problem. "Crafting" i spel missar alltid helt denna aspekt och är bara en ursäkt för att få spelaren att ägna sig mer åt... loot, se nedan.

"Loot" generellt. Det är ALLTID jättetråkigt. Nästan alla spel handlar om hjältar av något slag, ska jag då gå runt och leta i soptunnor efter minsta lilla värde? Det är bara ett billigt sätt att öka speltiden och investeringen för spelarna. Fult och skamligt är vad det är.

Jag gillar rollspel, men dessa två aspekter finns alltid med som störande skräp i den genren.

Permalänk
Medlem

Nästan inga nya spel fångar mitt intresse (förutom Far Cry-serien). Faller tillbaka till Age of Empires III. har lätt över 10 000 speltimmar. Alltid samma karta. Ser det som meditation

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Jobbade på Onoff sommaren 2010 när Starcraft 2 släpptes och var snabb med att lägga undan en Collectors Edition till mig själv.
Hem och installera, taggad till tusen och spela i 15 minuter för att upptäcka att det inte var något för mig.

Köpte CE jag med. Lirat i ungefär fem minuter och sen avinstallerade. Hindrade mig inte från att köpa CE på expansionen ändå, fullt medveten om att jag inte kommer lira det. *sjuk*

Skrivet av mikgus:

Fallout. Missade det när det var nytt även om jag har åldern för det. Köpte det för ett tag sen och ledsnade väldigt fort, mest beroende på det interfacet.

Offtopic:
Ingick det någonting mer i HL2CE? har kvar plåtlådan och kommer ihåg t-shirten, men följde det med något annat som man kanske har liggande in någon gömma

Bra fråga. Kommer bara ihåg t-shirten, kollade inte ens hur den ser ut. Har plåtlådan ligger längst upp i en hylla bakom en massa bröte så jag kommer inte åt den annat än att köra bort massa mög med gaffeltruck först, tyvärr.

<

Skrivet av Oliver91:

Har 230 spel på steam samt varenda spel blizzard har på battle.net samt en del spel på origin/uplay men ändå spenderar jag väl 0.1% av min tid på alla dessa spel och lägger den resterande 99.9% på World of Warcraft och har gjort det sen releasen i Sverige år 2005.

Ojoj. Du skriver tämligen exakt som jag skulle gjort. WoW har pajat mycket för mig. Är så äckligt trött på WoW och ändå tillbringar jag all tid där sedan releasen och levlar gubbar i parti och minut. Fast sista månaden har jag ägnat åt Surviving Mars vilket faktiskt är kul och för att tvinga bort mig själv från WoW ett tag. Men ska in i det snart igen, suget är stort.

Skrivet av Elektron:

Jag köpte fallout 4 för att det var så hypat och jag har försökt komma igång och spela det flera gånger men jag stänger alltid av efter en stund och gör något annat för jag tröttnar direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Fallout 4...
Jag är ingen storyline kille men eftersom jag har en hel del bekanta som var sålda på Fallout 3 så lurade dem mig till att förhandsboka(Vem gör ens det?) Fallout 4.
Jag gav det någon timme. Mosade på Main story quests tills jag avinstallerade spelet.
Polarna däremot har hundratals med timmar!
Jag måste sluta lyssna på vad andra tycker och gå min egen väg

Köpte det Fallout 4 jag med. Slog till med passet också för alla expansioner. Lirade förbi introt och tog mig till något ställe där jag tillbringade en halv dag att prata med folk. Sen stängde jag av och avinstallerade efter några veckors "orördhet". Köpt alla Fallout med samma effekt från mig. Fallout 3 ligger till och med oupptagen.

Skrivet av xpanterx:

@Beginner: Precis som dig så fastnade jag inte alls för HL2 trots att jag älskade HL1, jag fastnade inte heller för Witcher 3.
Skyrim spelade jag aldrig klart... ja allt detta känns nästan tabu haha

Jepp. Samma här på båda andra. Fast jag är värre än dig. köpte Witcher 3 på rea och alla expansioner men bara kollat menyn ingame en gång men aldrig lirat det. Skyrim och liknande spel, vill lira men har noll lust. Har ändå köpt allt om jag får sug någon gång. *ickelogik*

En vän brukar, omedvetet, övertyga mig om spels förträfflighet som han lirar. Brukar köpa efter alla hans hyllningssånger bara för att upptäcka "nej tack" efter att ha testat själv. Stardew Valley, They are Billions bara för att nämna några av de senaste.

Alltså. Jag lirar. Ohälsosamt mycket WoW. Såpass att jag tagit en månads break från det. Lirat Surviving Mars en hel del och lirat hjärndött i Euro Truck Simulator 2 / American Truck Simulator.

Blir bara så fundersam över mig själv när jag ser spel fullkomligt explodera och de lockar mig inte alls. Är till och med lite ledsen över HL2 men kan bara inte ta mig genom det då jag smådör en smula redan i början på spelet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Mycket av grejen med HL2 var ju grafiken och framförallt fysikmotorn som var väldigt imponerande när den kom.
Har man som du tagit sig an spelet många år senare så har ju den tjusningen försvunnit då de många andra spel är minst lika bra och bättre tekniskt.

Själv måste jag säga att jag aldrig fastnat för Fallout, även om jag verkligen gillar open world spel i stort. Antar att det har med att göra att jag gillar att se vackra konstnärliga miljöer i spel. I fallout är det ju mest som att gå runt i en stor soptipp..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag kan ge åsikter/rekommendationer till folk om spel jag aldrig spelat, bara pga att man sett djupgående reviews på Youtube..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Efter att ha spelat många 1000 timmar Everquest, sen mer tusen timmar Anarchy Online så testade man WoW.
Det var på tok för lätt att levla och inget tog tid (jag spelade vi releasen) och det var som Blizzard spytt massvis med olika starka och grälla färger över hela världen. Tror inte ens jag spelade klar gratismånaden.

Och då var ändå de största klagomålen vid release att det tog för lång tid att levla
Det som vid release tog ~10 dagar /played tar idag några timmar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett 1080Ti bara för att kunna spela theCrew med tre st 2560x1440 skärmar.
Och jag spelar inte ens spelet utan bara kör runt och njuter av miljöerna i min "extra allt" Austin Martin.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Mass Effect serien.
Spelade det första någon timme eller två, och sa till mig själv "vilket skräp. Varför tycker folk om det här?"

Sedan dess har jag på något sätt lyckats samla på mig de flesta spelen från diverse bundles men jag kommer nog aldrig att spela något av spelen.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaxieTheHatter:

Mass Effect serien.
Spelade det första någon timme eller två, och sa till mig själv "vilket skräp. Varför tycker folk om det här?"

Sedan dess har jag på något sätt lyckats samla på mig de flesta spelen från diverse bundles men jag kommer nog aldrig att spela något av spelen.

Ska du spela nåt av dem ska du spela tvåan Går bra utan att kört igenom första också.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Köpt/lånat många Nintendo konsoler och spel genom åren i syfte att lära mig att tycka om dem, men upplever att jag tvingar mig själv att spela igenom dem mestadels av tiden. Tycker Zelda/Mario/Metroid/Pokemon..etc är platta spel som förlitar sig för mycket på gimmicks istället för att leverera bra karaktärer och handling att involveras i. Tycker varken den "tecknade" stilen, plattformare, bristen på röstskådespelare eller handling och karaktärer som aldrig utvecklas är underhållande.

Vet hur opopulärt det är att tycka så om Nintendo och deras spelserier, så har lärt mig att undvika alla samtal som snuddar på ämnet; folk blir annars lite väl aggressiva för min smak.