OnePlus 6, värt att uppgradera?

Permalänk
Medlem

OnePlus 6, värt att uppgradera?

Som titeln lyder funderar jag på att uppgradera mig till en OnePlus 6. Jag har just nu en Samsung Galaxy A3 som funkar som den ska, det enda problemet är att batteritiden är lite sisådär... Vet inte om man ska köpa en OnePlus 6 eller ta en annan billigare då det enda jag gör på en telefon är att scrolla Facebook, Snapchatta, smsa, ringa samt använda webbläsaren lite då och då. Som student som går ut om mindre än en månad undrar jag då, är det värt att byta? Ska det vara en OnePlus 6? Xiaomi?

Permalänk
Medlem

Jag har själv en OnePlus 5T och är jättenöjd med den. Det enda som inte är i toppklass är kameran.
Men för dina ändamål, så hade jag tittat på andra telefoner. Det låter inte som du behöver den prestanda som Oneplusen har.

Google Pixel (första generationen)
Motorola G6 Plus
Nokia 6
Nokia 7 Plus
Xioami Mi A1

Är alla bra telefoner med en lägre prislapp än sexan, kan du tänka dig Huawei och deras gränssnitt kan du även kika på P20 Lite, P Smart och Honor 9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Jag har själv en OnePlus 5T och är jättenöjd med den. Det enda som inte är i toppklass är kameran.
Men för dina ändamål, så hade jag tittat på andra telefoner. Det låter inte som du behöver den prestanda som Oneplusen har.

Google Pixel (första generationen)
Motorola G6 Plus
Nokia 6
Nokia 7 Plus
Xioami Mi A1

Är alla bra telefoner med en lägre prislapp än sexan, kan du tänka dig Huawei och deras gränssnitt kan du även kika på P20 Lite, P Smart och Honor 9.

Ja just det jag är lite fundersam över... Fattar inte vad folk använder sina telefoner till som gör att man måste ha senaste nyaste hela tiden om man ändå ska byta varje eller vartannat år. Hade ju iofs varit väldigt häftigt ha så den kan låsas upp med hjälp av ditt ansikte men plånboken är ju fortfarande tunn... Har Xioami Mi A1 bra batteritid? För det är liksom det enda som jag verkligen saknar

Permalänk
Medlem

Ifall du eventuellt får något jobb om en månad och beroende på bransch så kanske företaget du börjar jobba hos står för telefon, i så fall kan det ju vara värt att vänta.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Kanske nylanserade Huawei Honor 10 vore något för dig då? Lite billigare än oneplus.
https://m3.idg.se/2.1022/1.702506/huawei-honor-10

Permalänk
Medlem

Uppdatering. Beställde precis en Xiaomi Mi A1...

Anser inte att jag behöver något dyrare då jag inte känner för att spendera så mycket pengar på nåt jag kommer byta om 2 år ändå