DICE bekräftar Battlefield V – avtäcks den 23 maj

Permalänk
Melding Plague

DICE bekräftar Battlefield V – avtäcks den 23 maj

Spelutvecklaren DICE bekräftar namnet på nästa del i Battlefield-serien, vilket i enlighet med tidigare uppgifter blir Battlefield V. Spelet avtäcks officiellt den 23 maj.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det gäller att hänga med här bland alla Battlefield releaser och dess expansioner. Kändes som Battlefield 1 släpptes nyss.

Håller tummarna för att det här blir bra, ska följas med intresse!

Permalänk
Inaktiv

HYPE! HYPE! HYPE! HYPE! HYPE! HYPE! HYPE!

Permalänk
Medlem

Vart bekräftar dom att det handlar om WW2?

Citat:

Tidigare under året bekräftade utgivaren Electronic Arts att svenska DICE arbetar på en ny del i Battlefield-serien, vilken ska släppas under 2018. Kort därefter talades det om att spelet får namnet Battlefield V och att det likt Call of Duty återvänder till andra världskriget.

Via webbplatsen för Battlefield bekräftar utvecklaren att de tidigare uppgifterna stämmer och att nästa Battlefield får namnet Battlefield V. Några ytterligare uppgifter kring spelet ges dock inte, men de meddelar att ett officiellt avtäckande sker den 23 maj.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vart bekräftar dom att det handlar om WW2?

Rätt logiskt faktiskt. Battlefield V V=världskrig och V stod efter Battlefield på bilden vilket betyder att det var på plats nr2. Alltså Världskrig 2. Vilket vissa kallar för WW2.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Rätt logiskt faktiskt. Battlefield V V=världskrig och V stod efter Battlefield på bilden vilket betyder att det var på plats nr2. Alltså Världskrig 2. Vilket vissa kallar för WW2.

Du övertygade mig!

Men ärligt.. missar jag inte något på deras webbsida så får nog fan artikeln skrivas om. Annars är ju det här också bekräftat enligt vad jag nyss läste:

Citat:

Förutom andra världskriget har det även tidigare talats om att spelet får ett så kallat battle royale-läge, samt en påkostad single player-del.

I vanliga fall hade jag nog klickat på "skicka rättelse" men det är möjligt att min webbläsare krånglar eller något.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Du övertygade mig!

Men ärligt.. missar jag inte något på deras webbsida så får nog fan artikeln skrivas om. Annars är ju det här också bekräftat enligt vad jag nyss läste:

Även sett en bild på en häst i samband med nästa bf artiklar. Sett folk som gissar på amerikanska inbördeskriget i så fall köper jag det aldrig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Romerska siffror är så jävla coolt år 2018!

Permalänk
Medlem

Redan de mjölkas rejält i denna spelserie nu för tiden med tanke på alla DLC som kommer redan månaden efter!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Rätt logiskt faktiskt. Battlefield V V=världskrig och V stod efter Battlefield på bilden vilket betyder att det var på plats nr2. Alltså Världskrig 2. Vilket vissa kallar för WW2.

Får se om det stämmer , om de gör så hoppas jag att det blir bättre än BF1.
Men annars så får vi se vad det blir för spel, V kan ju betyda 5 som i Battlefield 5.
Men blir spännande att se vad det blir för något kul.

Permalänk

Ska sitta bänkad den 23:e

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Får se om det stämmer , om de gör så hoppas jag att det blir bättre än BF1.
Men annars så får vi se vad det blir för spel, V kan ju betyda 5 som i Battlefield 5.
Men blir spännande att se vad det blir för något kul.

Det är precis vad det gör

https://www.battlefield.com/games/battlefield-5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Du övertygade mig!

Men ärligt.. missar jag inte något på deras webbsida så får nog fan artikeln skrivas om. Annars är ju det här också bekräftat enligt vad jag nyss läste:
I vanliga fall hade jag nog klickat på "skicka rättelse" men det är möjligt att min webbläsare krånglar eller något.

My bad, menade att de bekräftar namnet. Förtydligade det nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Redan de mjölkas rejält i denna spelserie nu för tiden med tanke på alla DLC som kommer redan månaden efter!

ehm va? Det tog 6 månader för att första DLC skulle släppas för BF1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Länken bekräftar allt.

Även deras Live-sändning talar samma språk: https://www.youtube.com/watch?v=Yg5AOmEv6tQ

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Premium Pass = Inget köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Premium Pass = Inget köp.

DLC-paket är väl helt okej. Bara det inte är mikrotransaktioner så är jag nöjd

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Romerska siffror är så jävla coolt år 2018!

menar du inte 'MMXVIII'?

Permalänk
Medlem

Låt mjölkningen börja! Ska vi gissa, 5 expansioner för den här titeln?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

Kommer de att göra om spelmotorn eller dras de med samma skräp netcode på detta spel också?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett Vietnam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Redan de mjölkas rejält i denna spelserie nu för tiden med tanke på alla DLC som kommer redan månaden efter!

Det mesta talar för att det inte blir premium-variant för denna upplaga. EA har för avsikt att få sina titlar till live service istället för som det har varit. Det är bara ekonomiskt gynnsamt i början med premiummodellen, vartefter DLC släpps så splittras spelarbasen upp vilket leder till färre befolkade servrar för kanske ditt favoritläge och således längre väntetider.

Vi kommer antagligen istället få ett spel som kostar lila mycket som vanliga standardutgåvan och där allt framtida innehåll ingår utan extra kostnad. Givetvis kommer det bli milrotransaktioner i spelet, men att det är något annat än kosmetiska saker känns föga troligt efter battlefront 2-fiaskot.

Frågan är ju bara hur de lyckas med detta för att folk ska vilja lägga pengar på det utan att det blir för mycket. Hade varit intressant att se om de faktiskt drog in någon nämnvärd summa för battle packs från bf1. Känns tveksamt dock.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det mesta talar för att det inte blir premium-variant för denna upplaga. EA har för avsikt att få sina titlar till live service istället för som det har varit. Det är bara ekonomiskt gynnsamt i början med premiummodellen, vartefter DLC släpps så splittras spelarbasen upp vilket leder till färre befolkade servrar för kanske ditt favoritläge och således längre väntetider.

Vi kommer antagligen istället få ett spel som kostar lila mycket som vanliga standardutgåvan och där allt framtida innehåll ingår utan extra kostnad. Givetvis kommer det bli milrotransaktioner i spelet, men att det är något annat än kosmetiska saker känns föga troligt efter battlefront 2-fiaskot.

Frågan är ju bara hur de lyckas med detta för att folk ska vilja lägga pengar på det utan att det blir för mycket. Hade varit intressant att se om de faktiskt drog in någon nämnvärd summa för battle packs från bf1. Känns tveksamt dock.

Man kan alltid hoppas men när de gäller EA har jag inga förhoppningar alls längre.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Låt mjölkningen börja! Ska vi gissa, 5 expansioner för den här titeln?

Om det är ett bra spel så skulle jag gärna se 10 eller 20st om dom tänkt ha livscykeln längre än 2år.

Permalänk

Fyfan vad spännande, jag är som ett litet bortskämt barn på julafton! Jag har väldigt höga förväntningar

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Vietnam 2 eller 2143 hoppas iallafall jag på..Titan mode i 2142 var ju så häftigt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Köpte faktiskt BF1 för nån timme sen, med alla DLC för 199kr på origin.
har bara spelat dom fria timmarna på Origin:D

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Avstängd

Dags för EA att gör ett bra spel och inte bara mjölka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer Linux.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|