Permalänk
Medlem

windows10 update dödade micken

Tjenare! Skulle lira lite tidigare idag men då ville datorn slänga på en update så accepterade det såklart, sedan när jag väl kommer in så fungerar inte mikrofonen? Har provat inaktivera alla enheter/ominstallerat dom via enhetshanteraren (headsetet då) provat alla inställningar jag fan kan tänka mig.. Har för övrigt ett HyperX Cloud V2, det är satt som standardenhet..

Ja som sagt jag börjar få slut på idéer därför jag vänder mig hit.

Mvh sjuktless

Permalänk
Hedersmedlem

Du anger inte vilket OS det gäller, men är det W10 är det normalt att saker slutar fungera efter uppdateringar. Händer mig nästan varje gång och på flertal olika datorer. Det är framtiden säger en del.

Skapar dock oerhört mycket merarbete. Nu senast så återställdes skrivarinställningarna så att alla ringde efter hjälp eftersom kvittona blev dubbelsidiga, något de inte ska vara. Jag fick fjärrstyra igen och rätta till.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Dom har gjort om en hel del gällande ljud i senaste uppdateringen. Sitter inte vid Windows dator nu så har svårt att ge instruktioner, men kolla under inställningar att både mic och det program du vill ska kunna använda mic är aktiverade.

Permalänk
Medlem

Kolla i sekretessinställningarna, Win10 April update hade satt micken på Av för mig

Permalänk
Medlem

Var i sekretessinställningarna, tack så hemskt mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Tack tack och åter tack, var så nära att skicka tillbaka mina lurar

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Tack tack och åter tack, var så nära att skicka tillbaka mina lurar

{ data-uri }

hjälper ju inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BioX2003:

hjälper ju inte.

Det hjälpte för mig, jag hade installerat om lurarna x antal gånger och testat olika portar. Var så nära att ge upp

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället