Permalänk

Radiostyrd R2D2

Välkommen!

Många av er som kikat in här på Sweclockers kan ha snubblat över ett galleri som jag skapade för några år sedan.

Nu, 4 år senare, står vår skapelse äntligen klar!
Typ... Som med de flesta projekt så är man aldrig riktigt klar. Vi har några små uppgraderingar på ingång till R2, samt förbättringar på redan existerande delar för att göra den snyggare.

Vi vet att videon som vi delar här inte tar upp någonting om hur det tekniska faktiskt fungerar i R2, men ni är varmt välkomna att ställa frågar om det är något ni undrar så ska vi försöka besvara dom så gott vi kan. Om intresset finns så kan vi även lägga upp en ny film vid tillfälle där vi tar upp de frågor ni har, och kan visa hur vi löst allting mer i detalj.

För er som har missat den förra tråden där hela byggloggen var så kan ni hitta den här: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Tack för visat intresse!

Besök galleriet här

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Medlem

Nördigare än så här kan det inte bli. Riktigt fint!

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Woooo!
Har följt bygget sen början. Mycket kul och se att ni kunde bygga färdigt den (och blivit bra mycket äldre)!
Solklar femma!

Permalänk
Skrivet av Tachiyon:

Nördigare än så här kan det inte bli. Riktigt fint!

Tro mig, om man ser till funktionerna kan det bli MYCKET nördigare Men som sagt så blir man aldrig riktigt klar med ett projekt enligt mig, och vi kommer implementera så mycket nya funktioner vi kan.

Tack i alla fall för de fina orden!

Skrivet av foxzox7:

Woooo!
Har följt bygget sen början. Mycket kul och se att ni kunde bygga färdigt den (och blivit bra mycket äldre)!
Solklar femma!

Stort tack!

Haha, ja, åren har snurrat på. Mot slutet så hade jag sparat ut skägg som jag inte fick raka bort förrän allting var klart, som en liten sporre.
När vi då visade upp R2 för våra nära och kära för första gången så slutade det med att vi blev kallade för Jamie Hyneman och Adam Savage...

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Medlem

Skulle gärna den åka runt lite mer på nån film snyggt jobbat!!

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem

Skulle ge den tolv stjärnor! Och min kollega håller med.

Permalänk
Medlem

Haha filmen var ju klockren. Bra jobbat

Permalänk
Medlem

Sickening, otroligt snyggt jobbat! Imponerande

Permalänk
Medlem

Alltid kul att se ett R2-bygge.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Kränga ritningar snart då?

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk

@skurh1nk:

Haha, nja, tror inte det skulle uppskattas när de finns att få tag på helt gratis.
Allting man behöver för att köra igång finns på det officiella forumet för folk som bygger R2s.

Det är där jag hämtat alla ritningar, många modeller som printats men även tagit inspiration och lösningar från andras byggen.
Och som jag nämnt tidigare, vår R2 är väldigt basic jämfört med många andra på det forumet

In och kika vet ja! Kanske blir det en egen någon gång?

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...