Permalänk
Medlem

Solskydd till bilen.

Tjena.
Är det någon som har eller har testat Solarplexius?
Det verkar som en smart sak men hur är det i praktiken? Är det så lätt att montera som reklamen säger.
Till min bil skulle det kosta 1250kr vilket är ett sjyst pris om man jämför med att lämna in bilen och få solfilm.
Jag kan tänka mig att solfilm är bättre , men Solarplexius kan man ju ta av till vintern då det är mörkare ute.
Tacksam för svar både positiva och negativa.
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Ett stort minus är att clipsen inte är tillräckligt många/bra för att hålla panelen till 100% på plats. På bakfönstret i kombin som är speciellt utsatt när man stänger bagageluckan så blir solpanelerna efter ett tag lite lösa så att panelen börjar vibrera när man kör. Klart störande. Jag ska lämna in bilen och sätta på solfilm efter ett år med Solarplexius.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk

Var inne på samma spår förra våren
Fick tipset att åka till en lokal glasmästare
Jag snackade med en av de som arbetar på glasmästeriet när han tog en cigg utanför och jag kunde betala honom direkt i kontanter. Hämtade bilen dagen efter
Kosta mig ca 2500kr med mörkaste toningen till v70 men satan så bra gjort det blev

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Hade det eller någon liknande grej i en gammal bil (Volvo 850.) Som någon skrev innan kan det vibrera och sen kan man ju inte hissa ner rutorna där de sitter.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Haft det i 6 månader i min kombi. Lät som en skitbra uppfinning i början med att kunna plocka av skivorna under vintern, men det finns så många stora nackdelar så det blir att lämna in bilen hos Ditec i sommar.

1. I mitt fall går bakrutorna ej att hissa upp riktigt 100% tätt med plasten på plats, så det kommer in vatten mellan rutan och plasten när det regnar eller när man tvättar bilen.
2. Rutorna ser oftast inte "svarta" ut utifrån bilen om det inte är mörkt ute, allt reflekteras så rutan ser ut som en spegel.
3. Fästena har nog släppt på varenda ruta nu, får sätta på nya då och då för att undvika det jäkla vibrerande ljudet..
4. Plasten är svår att placera och fästa så att de täcker 100% av rutan, oftast blir det ett litet hörn som inte täcks, eller att plasten åker ned en aning i inredningen på bakre rutorna så att toppen av rutan ej längre täcks.
5. Kostade 1250:- till min bil, Ditec tar 3600:- med kvalitétsfilm och arbete till samma bil... Inte värt skillnaden.
6. Plasten är statisk och drar därför åt sig sjukt mycket damm. Jag försökte göra rent med en mikrofiberduk men fick istället 2000 repor på varje skiva! Skitprodukt.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMMHMMS:

Ett stort minus är att clipsen inte är tillräckligt många/bra för att hålla panelen till 100% på plats. På bakfönstret i kombin som är speciellt utsatt när man stänger bagageluckan så blir solpanelerna efter ett tag lite lösa så att panelen börjar vibrera när man kör. Klart störande. Jag ska lämna in bilen och sätta på solfilm efter ett år med Solarplexius.

Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Var inne på samma spår förra våren
Fick tipset att åka till en lokal glasmästare
Jag snackade med en av de som arbetar på glasmästeriet när han tog en cigg utanför och jag kunde betala honom direkt i kontanter. Hämtade bilen dagen efter
Kosta mig ca 2500kr med mörkaste toningen till v70 men satan så bra gjort det blev

Skrivet av jOnÄTÄn:

Hade det eller någon liknande grej i en gammal bil (Volvo 850.) Som någon skrev innan kan det vibrera och sen kan man ju inte hissa ner rutorna där de sitter.

Skrivet av Flygman:

Haft det i 6 månader i min kombi. Lät som en skitbra uppfinning i början med att kunna plocka av skivorna under vintern, men det finns så många stora nackdelar så det blir att lämna in bilen hos Ditec i sommar.

1. I mitt fall går bakrutorna ej att hissa upp riktigt 100% tätt med plasten på plats, så det kommer in vatten mellan rutan och plasten när det regnar eller när man tvättar bilen.
2. Rutorna ser oftast inte "svarta" ut utifrån bilen om det inte är mörkt ute, allt reflekteras så rutan ser ut som en spegel.
3. Fästena har nog släppt på varenda ruta nu, får sätta på nya då och då för att undvika det jäkla vibrerande ljudet..
4. Plasten är svår att placera och fästa så att de täcker 100% av rutan, oftast blir det ett litet hörn som inte täcks, eller att plasten åker ned en aning i inredningen på bakre rutorna så att toppen av rutan ej längre täcks.
5. Kostade 1250:- till min bil, Ditec tar 3600:- med kvalitétsfilm och arbete till samma bil... Inte värt skillnaden.
6. Plasten är statisk och drar därför åt sig sjukt mycket damm. Jag försökte göra rent med en mikrofiberduk men fick istället 2000 repor på varje skiva! Skitprodukt.

Tack för snabba och bra svar , då blir det riktigt solfilm istället
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Jag monterade i våran A4 avant 2013. Passformen är super, inge skramell eller sånt. Behövde inte ens använda klipsen på något sidofönster. Satte dock på bagaget endast för att det känns lite utsatt när man stänger luckan.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Haft det i 6 månader i min kombi. Lät som en skitbra uppfinning i början med att kunna plocka av skivorna under vintern, men det finns så många stora nackdelar så det blir att lämna in bilen hos Ditec i sommar.

1. I mitt fall går bakrutorna ej att hissa upp riktigt 100% tätt med plasten på plats, så det kommer in vatten mellan rutan och plasten när det regnar eller när man tvättar bilen.
2. Rutorna ser oftast inte "svarta" ut utifrån bilen om det inte är mörkt ute, allt reflekteras så rutan ser ut som en spegel.
3. Fästena har nog släppt på varenda ruta nu, får sätta på nya då och då för att undvika det jäkla vibrerande ljudet..
4. Plasten är svår att placera och fästa så att de täcker 100% av rutan, oftast blir det ett litet hörn som inte täcks, eller att plasten åker ned en aning i inredningen på bakre rutorna så att toppen av rutan ej längre täcks.
5. Kostade 1250:- till min bil, Ditec tar 3600:- med kvalitétsfilm och arbete till samma bil... Inte värt skillnaden.
6. Plasten är statisk och drar därför åt sig sjukt mycket damm. Jag försökte göra rent med en mikrofiberduk men fick istället 2000 repor på varje skiva! Skitprodukt.

Står ju dock i bruksamvisningen hur du undviker att få dom statiska,:)
mina drar åt sig lite damm men kan inte säga att det är märkbart mycket.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

Står ju dock i bruksamvisningen hur du undviker att få dom statiska,:)
mina drar åt sig lite damm men kan inte säga att det är märkbart mycket.

Jo jag vet, installerade efter instruktionerna. Blev inte bra ändå.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500