Mor köpte Ipad pro + Apple pencil på Apple store, dom glömde ta betalt för pennan, deras "kompromiss" ok?
Ville bara se lite vad folket tycker här ang ett köp som gjordes på Apple store på Väla. Jag och min mor var där.
Hon köpte en Ipad Pro 256GB med apple care + Apple pencil.
Vi reagerade inte på summan när vi betalade att något skulle vara fel, och inte heller gjorde säljaren som tog betalt.
Dagen efter fick mor ett mail ifrån butiken:
""Hej Jimmie!
Tack för att ni valde att besöka oss på Apple på Väla Centrum.
När ni var inne hos oss den 20/4/2018 köpte ni en iPad Pro 12.9" och en Apple Pencil.
Tyvärr har inte den Apple Pencil som ni fick med er registrerats som köpt vara pga ett tekniskt fel. Det har därför inte heller dragits några pengar för varan från ert kort.
Detta innebär att garanti, reklamationsrätt och eventuella byten inte kan ske med tanke på att denna enhet inte finns registrerad här hos oss.
Vi kommer gärna i kontakt med er över telefon för att hitta en smidig lösning kring detta.
Ha en fortsatt bra helg!""
Kollade dragningen ifrån kortet och la ihop all kostnad för produkterna och ja det stämmer, pennans kostnad saknas.
Mailade dom ang "smidig lösning".
Deras svar:
"Hej!
Har ni möjlighet att komma in i butiken innan kl 15.00 idag?
Annars skulle vi vilja ha serienummer så löser vi de så länge och ser gärna att ni kommer in så fort ni har möjlighet.
Tack på förhand!
"
Vi svarade att vi har 15+ mil att köra, så vi ska alltså stå för bensinpengar för 30+ mil bara för Apple store har gjort en miss?
Vi frågade om dom kan skicka en faktura, det gick inte av någon anledning.
Deras andra lösning är att mor ger dom alla kortuppgifter via telefon, något jag sa det hade jag inte gjort. Kvittar om det är Apple store som är välkänt, hade aldrig gett ett företag öppet alla uppgifter om mitt kort över telefon bara sådär.
Enligt mig är det Apple store som gjort felet, och dom får bidra med en som dom säger "smidig lösning".
Antingen skicka ut en faktura, eller kompensera körkostnad och dra av det på pennan om hon ska köra dit.
Ang deras lösning om serienummer och komma in så fort ni har möjlighet var typ närmaste veckan, vilket inte löser något problem.
Mor vill ju såklart betala för pennan, och hon sa att oj jag måste köra dit direkt. Jag sa nej. Varför ska hon betala 30+mil för en butik gjort fel.
TLDR;
Apple store tog inte betalt för pennan, vill att mor ska ta sig dit för betala den eller uppge alla kortuppgifter över telefon, något jag inte hade gjort.
Vad är era åsikter? Vad hade ni gjort i ett sådant här ärende?
Uppgett era kortuppgifter via telefon? Kört 30+ mil och betalat fullt, bett om någon kompensation för körning dit?
Var lite nyfiken på hur andra ställer sig till sådant här