Lurad här på SweC.

Permalänk
Medlem

Lurad här på SweC.

Någon gång måste ju vara den första, blev precis lurad för första gången, tyvärr på en större summa pengar (5 siffrigt) här på SweC.

Personen i fråga visade bild på kvittot samt delarna med skrivet användarnamn och datum.

Skulle köpa ett 1080ti, CPU och mobo.

Jag har alla uppgifter om honom så överväger mellan polisen och ett hembesök just nu, telefonnumret står dessutom skrivet på honom med adress och allt.

(Kan vara så att han gör nya fake-profiler, dock om ni ombedes swisha till: ***, gör EJ detta!)

Har även pratat med hans föräldrar (tyvärr är han ju självklart myndig) men även dem säger direkt att dem inte har någon koll på han och att han tyvärr gjort detta tidigare.

Någon som har tips för att lösa smidigast?

Mvh Wipen

**Personuppgifter borttagna /Mod.**

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Avstängd

Hur lurade han dig?

Permalänk
Medlem

@Wipen: Polisanmäl och hoppas på det bästa finns inte så mycket mer man kan göra.

Swish är som kontanter så ingen chans att banken kan hjälpa dig där tyvärr.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Polisanmäl oavsett!! Spelar ingen roll, man ska anmäla. För har han lurat fler är det högsta sannolikhet att de också anmält, vilket i sin tur tillsammans kanske leda till något.

Sen får man ju en anmälan på sig i systemet vilket kan hjälpa andra i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wipen:

Någon gång måste ju vara den första, blev precis lurad för första gången, tyvärr på en större summa pengar (5 siffrigt) här på SweC.

Personen i fråga visade bild på kvittot samt delarna med skrivet användarnamn och datum.

Skulle köpa ett 1080ti, CPU och mobo.

Jag har alla uppgifter om honom så överväger mellan polisen och ett hembesök just nu, telefonnumret står dessutom skrivet på honom med adress och allt.

(Kan vara så att han gör nya fake-profiler, dock om ni ombedes swisha till: ***, gör EJ detta!)

Har även pratat med hans föräldrar (tyvärr är han ju självklart myndig) men även dem säger direkt att dem inte har någon koll på han och att han tyvärr gjort detta tidigare.

Någon som har tips för att lösa smidigast?

Mvh Wipen

**Personuppgifter borttagna /Mod.**

Du vet väl att swisha du är du säker på få igen pengarna, då det är enligt lag olagligt och hålla pengar som man har fått över swish för olika andlendingar, det är ju bara polisanmäla det så kommer en domstol ge tillbaka dig rätten till pengarna, och banken kommer då ge han ett - saldo på sitt konto om han har brukat pengarna.

Swish är ju i princip lika säkert som vid kortköp, dock lite krångligare vägar behöva gå, dessutom har ju polisen jävligt mycket och gå på via swish betalning, de kontaktar ju bara banken så kommer ju banken ge ut ägaren till swish bindningen.

Lura någon med swish är som om en inbrottstjuv lämnar kvar sina ID handlingar på brottsplatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Swish är som kontanter så ingen chans att banken kan hjälpa dig där tyvärr.

Borde inte swish vara kopplat till ett bankkonto? Och borde inte polisen kunna få reda på den infon? Eller tänker jag helt fel?

Permalänk
Medlem

@Wipen: Om detta handlar om ett bedrägeri (vilseledande vilket leder till ekonomisk skada för målsägare) så kontakta polisen (11414, välj att bli uppringd), speciellt om han gjort detta tidigare! Ja, det tar tid med utredningen men det är nödvändigt.

All kontakt med säljaren bör sparas och dokumenteras, gärna skickas till polisen via mail. Bilder, konversationer osv.

Betalningsmetod? Swish? Samma telefonnummer som säljare?

Visa signatur

i7 6700K@4.5Ghz, EVGA1080Ti Ftw3, Asus Z170-A, Corsair LPX 3000Mhz DDR4, Fractal Define S, Philips Fidelio X2, Schiit Magni+Modi. NZXT Aio X62 monterad med NZXT Kraken G12 på GPU. Noctua NHD15 kyler CPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellowiener:

Hur lurade han dig?

Han skulle ha skickat grejorna i torsdag (blev aldrig av ”då hans föräldrar slängt kartongerna”)

Sen erbjöd jag mig åka från Borås till Kalmar för att hämta dem i lördags (vilket inte passade då han skulle fiska med en vän, inte heller lämna hos någon då hans väns sambo inte vågade)

I måndags skulle det skickas igen, men han har inte varit inloggade här sedan dess, svarar inte på sms eller när jag ringer).

Liksom gått upp i rök och hans föräldrar confirma att man inte bör göra affärer med honom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem

Tråkigt att du har blivit bedragen på dina pengar, men jag måste fråga hur försäljningen gick till?
Swishade du totaltbeloppet till honom innan han ens skickade något?
Bara där ringer varningsklockorna lite i mina öron i så fall.

Om du är helt säker på att du aldrig kommer få tillbaka dina pengar eller få prylarna som du har köpt, gör en polisanmälan. Det kanske aldrig kommer att lösa problemet för dig, men förhoppningsvis så kan det bli någon bestraffning i framtiden.

Vid såna här dyra affärer så skulle jag alltid rekommendera att träffas om möjligheten finns för att göra affär fyra ögon emellan alternativt använda sig av en säker leveransmetod, t.ex. Blocketpaketet.

Innan du går vidare så skulle jag nog också påpeka att du bör redigera ditt inlägg med känsligare uppgifter som du har skrivit med.

Hoppas att det löser sig.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rogersha:

Borde inte swish vara kopplat till ett bankkonto? Och borde inte polisen kunna få reda på den infon? Eller tänker jag helt fel?

Ja, borde vara det motsatta till kontanter då det inte går att skaffa swish utan bankID.

TS: Polisanmäl ASAP. Mycket tråkigt men du borde ha stor chans att få tillbaka pengarna.

Och även om det är snudd på omöjligt, försök behålla humöret.. Hoppas det löser sig!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockey87:

@Wipen: Om detta handlar om ett bedrägeri (vilseledande vilket leder till ekonomisk skada för målsägare) så kontakta polisen (11414, välj att bli uppringd), speciellt om han gjort detta tidigare! Ja, det tar tid med utredningen men det är nödvändigt.

All kontakt med säljaren bör sparas och dokumenteras, gärna skickas till polisen via mail. Bilder, konversationer osv.

Betalningsmetod? Swish? Samma telefonnummer som säljare?

Har 45 meddelande lång konversation här på SweC.

Har bilder på kvitto, delar med hans namn på och datum.

Betalning var via Swish som har meddelanden på sig med referens till SweC, Swishen är kopplat till hans namn och adress.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wipen:

Någon gång måste ju vara den första, blev precis lurad för första gången, tyvärr på en större summa pengar (5 siffrigt) här på SweC.

Personen i fråga visade bild på kvittot samt delarna med skrivet användarnamn och datum.

Skulle köpa ett 1080ti, CPU och mobo.

Jag har alla uppgifter om honom så överväger mellan polisen och ett hembesök just nu, telefonnumret står dessutom skrivet på honom med adress och allt.

(Kan vara så att han gör nya fake-profiler, dock om ni ombedes swisha till: ***, gör EJ detta!)

Har även pratat med hans föräldrar (tyvärr är han ju självklart myndig) men även dem säger direkt att dem inte har någon koll på han och att han tyvärr gjort detta tidigare.

Någon som har tips för att lösa smidigast?

Mvh Wipen

**Personuppgifter borttagna /Mod.**

En polisanmälan är det enda rätta. Kanske det är fler som hamnar i samma båt som du och det vore ju inte bra. Alltid tråkigt att sådana saker händer men tyvärr kan man inte lita på någon även om det är SWEC´s egen marknad. Det är en dyr läxa att lära sig. Hoppas verkligen att det löser sig för dig.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Avstängd

@Wipen: Jag har blivit lurad av exakt samma person denna vecka!
polisanmäler nu på en gång. PMar dig

Permalänk
Medlem

Du bör ta bort all personinfo från ditt inlägg TS, moderator kommer annars göra det åt dig då det går emot Sweclockers regler att uppge personinfo.

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Numret går ju till en kille som verkar bo hemma hos föräldrarna. Ring dom och förklara läget?
Kanske är lättaste vägen till framgång, vad vet jag.

e: såg nu att du gjort det redan.

Permalänk
Medlem

Medlemmen verkar ändå varit aktiv ; Senast aktivigår 01:10

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Tråkigt att du har blivit bedragen på dina pengar, men jag måste fråga hur försäljningen gick till?
Swishade du totaltbeloppet till honom innan han ens skickade något?
Bara där ringer varningsklockorna lite i mina öron i så fall.

Om du är helt säker på att du aldrig kommer få tillbaka dina pengar eller få prylarna som du har köpt, gör en polisanmälan. Det kanske aldrig kommer att lösa problemet för dig, men förhoppningsvis så kan det bli någon bestraffning i framtiden.

Vid såna här dyra affärer så skulle jag alltid rekommendera att träffas om möjligheten finns för att göra affär fyra ögon emellan alternativt använda sig av en säker leveransmetod, t.ex. Blocketpaketet.

Innan du går vidare så skulle jag nog också påpeka att du bör redigera ditt inlägg med känsligare uppgifter som du har skrivit med.

Hoppas att det löser sig.

Jag har hela konversationen här på SweC (Får jag 'hänga ut den?')

Jag skickade swish i två omgångar för att först köpa 1080ti:t och sedan CPU+Mobo.
Han lät väldigt förtroende givande med korrekt svenska och att han tog hela hans köp på Inet (värde 35k) på Klarna visar ju att han har antagligen ganska bra kredit så trodde att det var en seriös människa, där visade han ju även en adress som stämde överens emot Eniro).

Tyvärr bor ju han väldigt långt ifrån, så när jag erbjöd fyra ögonsprincipen så kom han med ursäkten att han skulle fiska pga det fina vädret...

Vilka uppgifter får jag inte ha kvar? Telenummer och användarnamn är väll inte konfidentiellt?

Skrivet av Lagerlöf:

Ja, borde vara det motsatta till kontanter då det inte går att skaffa swish utan bankID.

TS: Polisanmäl ASAP. Mycket tråkigt men du borde ha stor chans att få tillbaka pengarna.

Och även om det är snudd på omöjligt, försök behålla humöret.. Hoppas det löser sig!

Tack för uppmuntringen, dock tror jag nästan att ett hembesök (non-violent) är effektivare..

Skrivet av NightFred:

En polisanmälan är det enda rätta. Kanske det är fler som hamnar i samma båt som du och det vore ju inte bra. Alltid tråkigt att sådana saker händer men tyvärr kan man inte lita på någon även om det är SWEC´s egen marknad. Det är en dyr läxa att lära sig. Hoppas verkligen att det löser sig för dig.

SweC marknad borde ta efter Svenskmagic (för er MTG nördar, som jag var innan) så behövde alla uppgifter för att kunna säljas säkerhetsställas mot din adress etc, funkade jättebra att sälja och köpa utan lurendrejerier.

Skrivet av Cuna:

@Wipen: Jag har blivit lurad av exakt samma person denna vecka!
polisanmäler nu på en gång. PMar dig

Skicka allt du har! Info, köp osv så svarar jag senare!!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Avstängd

Ni kanske skall ta detta med moderator.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

Du bör ta bort all personinfo från ditt inlägg TS, moderator kommer annars göra det åt dig då det går emot Sweclockers regler att uppge personinfo.

Vilken personinfo ska jag ta bort? Telefonnumret? Användarnamn?
Numret finns ju öppet på Hitta/Eniro och samma användarnamnet?

Skrivet av Jaevel:

Numret går ju till en kille som verkar bo hemma hos föräldrarna. Ring dom och förklara läget?
Kanske är lättaste vägen till framgång, vad vet jag.

e: såg nu att du gjort det redan.

Japp, redan pratat med hans pappa, han lät inget vidare glad när han berättade om sin son (fast hos socialen tydligen)

Skrivet av OceanK:

Medlemmen verkar ändå varit aktiv ; Senast aktivigår 01:10

Då borde han ändå svara på när jag ringer eller smsar, helt tyst från hans sida och tidigare när jag skrev till han och han var inloggad då kunde han ibland inte svara på timmar.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Ni kanske skall ta detta med moderator.

Kan du tagga någon mod?

Tycker att tråden borde vara kvar för andra medlemmars säkerhet.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av OceanK:

Medlemmen verkar ändå varit aktiv ; Senast aktivigår 01:10

Dock endast medlem sedan 2018-04-12, vilket redan där ringer varningsklockor för mig vid köp. Absolut att folk kan luras på äldre konton, men inte lika vanligt. Tråkigt sånt här. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wipen:

Vilken personinfo ska jag ta bort? Telefonnumret? Användarnamn?
Numret finns ju öppet på Hitta/Eniro och samma användarnamnet?

Telefonnummer och användarnamn kommer rensas. Menar inget illa utan det var mer en "heads-up"

EDIT: 2sec efter jag skrev detta: "**Personuppgifter borttagna /Mod.**"

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Avstängd

@Landmark90: Han sa själv att han hade ett annat konto tidigare men blev avständ för någon vecka sedan för LOL boosting reklam eller nåtot skit.
kan nog leta upp länken. finns bland referenser (tråden).

Permalänk

Snabb googling hittar man annonser på det numret.

En rolig beskrivning på grafikkort han "säljer"

"använda för mining i någon månad och även dessa har använts sparsamt."

Använts sparsamt för mining haha!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wipen:

Vilken personinfo ska jag ta bort? Telefonnumret? Användarnamn?
Numret finns ju öppet på Hitta/Eniro och samma användarnamnet?

Redigerade bort användarnamnet och telefonnumret från första inlägget. Är ju publikt, som du säger, men onödigt att starta häxjakt i onödan. När det kommer till trådens ämne är det såklart mycket tråkigt att du råkat ut för bedrägeri i marknaden. Jag rekommenderar att polisanmäla så snart som möjligt, och vi kan även bistå polisen med information vid en eventuell utredning.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wipen:

Någon gång måste ju vara den första, blev precis lurad för första gången, tyvärr på en större summa pengar (5 siffrigt) här på SweC.

Personen i fråga visade bild på kvittot samt delarna med skrivet användarnamn och datum.

Skulle köpa ett 1080ti, CPU och mobo.

Jag har alla uppgifter om honom så överväger mellan polisen och ett hembesök just nu, telefonnumret står dessutom skrivet på honom med adress och allt.

(Kan vara så att han gör nya fake-profiler, dock om ni ombedes swisha till: ***, gör EJ detta!)

Har även pratat med hans föräldrar (tyvärr är han ju självklart myndig) men även dem säger direkt att dem inte har någon koll på han och att han tyvärr gjort detta tidigare.

Någon som har tips för att lösa smidigast?

Mvh Wipen

**Personuppgifter borttagna /Mod.**

Trist att läsa att du blivit lurad!

Jag har erfarenheten som säkert endel av er på SweC vet av att vara bedragare då jag tidigare i livet pysslade med sådant, främst på blocket. EJ på swec får jag väll tillägga.

Det som händer om du polisanmäler är att det läggs på hög till o börja med, men även om det tar tid så tycker jag faktiskt du bör polisanmäla för att få en chans att få dina pengar åter efter ev. rättegång. (och du kommer att få dem tillbaka, bara att det tar lite tid)

Sedan kommer snubben få någon typ av straff beroende på hur många han lurat, är det flera/många så kommer rätten tycka att det skett med systematik och då kommer påföljden skärpas ytterligare.

Jag själv gör endast affärer i förskott när det rör sig om väldigt små summor då jag inte litar på folk förrens de bevisat att det går att lita på dem (och majoriteten går faktiskt att lita på, men man blir paranoid när man själv gjort massa dumheter)
Alternativt så möter jag upp personen öga mot öga.
Jag litar inte på blocket paket eller någonting och jag litar framförallt inte på PayPal lösningar då den tjänsten används av bedragare hela tiden. ALLT går att lura nämligen. Trist men sant.

man ska inte uppmuntra till hembesök heller, det är mycket bättre för dig att polisanmäla, skulle du träffa på honom och ge han en smäll så kan det hela sluta med att du är den som sitter där och är polisanmäld för misshandel istället, vore ju lite bizarr twist.

Anmäl somsagt!

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landmark90:

Dock endast medlem sedan 2018-04-12, vilket redan där ringer varningsklockor för mig vid köp. Absolut att folk kan luras på äldre konton, men inte lika vanligt. Tråkigt sånt här. :/

Håller med dig, tyckte det verkade skumt, men att han hade köpt alla grejorna i Januari gjorde det tillförlitligt för mig (Kvitto, med namn adress och betalningssätt).

Skrivet av Cuna:

@Landmark90: Han sa själv att han hade ett annat konto tidigare men blev avständ för någon vecka sedan för LOL boosting reklam eller nåtot skit.
kan nog leta upp länken. finns bland referenser (tråden).

Till mig var hans ursäkt att han spenderat en del tid på sjukhuset och därför inte kunnat använda kortet så mycket..

Skrivet av Garderoben:

Snabb googling hittar man annonser på det numret.

En rolig beskrivning på grafikkort han "säljer"

"använda för mining i någon månad och även dessa har använts sparsamt."

Använts sparsamt för mining haha!

Vilken toppenkille alltså.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem

Personnummer kan jag se varför ni tar bort, men hans användarnamn? Vore inte det intressant för allmänheten utifall fler har pågående / affärer på gång med samma person?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Redigerade bort användarnamnet och telefonnumret från första inlägget. Är ju publikt, som du säger, men onödigt att starta häxjakt i onödan. När det kommer till trådens ämne är det såklart mycket tråkigt att du råkat ut för bedrägeri i marknaden. Jag rekommenderar att polisanmäla så snart som möjligt, och vi kan även bistå polisen med information vid en eventuell utredning.

Är det inte möjligt att han betalar tillbaka om häxjakten börjar då? Med tanke på att jag inte är den enda som blivit lurad och hur undviker ni nu så att andra här inte blir lurad av samma användare om dem inte hittar denna tråden?

Mvh

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Personnummer kan jag se varför ni tar bort, men hans användarnamn? Vore inte det intressant för allmänheten utifall fler har pågående / affärer på gång med samma person?

Dis.

*Jag la aldrig upp personnumret, endast telenummer samt hans användarnamn.*

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25