Grafikkortet sluta fungera

Permalänk

Grafikkortet sluta fungera

hejsan , har problem med mitt grafikkort min dator funkade hur bra som helst igår. men i dag när jag skulle starta den så starta den inte först, så tog ut alla sladdar till tangentbord etc och kolla så att allt satt där det skulle inne i chassit. sen när jag koppla in bara ström kabeln så starta den. så stängde jag av den igen och koppla in alla andra kablar men nu funkar inte mitt grafikkort får inte fram någon bild och fläktarna startar inte på grafikkortet. vet inte riktigt vad jag ska göra.

specs
Cpu: intel i7 4770k 3,5Ghz
Gpu: nvidia gtx 970
Moderkort: MK MSI Z87-G45 gaming ATX
ramminnen: corsair 2x 4gb DDR3 1600Mhz vengeance lp
nätagg: PSU corsair 750W RM 80+ Gold modular

Permalänk
Medlem

Har du testat uppdatera BIOS på detta moderkort? Får du inte bild från kort - testa från moderkort.

Permalänk
Medlem

kollat så grafikkortet sitter fast i modekortet ordentligt? inga kablar som inte är ordentligt fastsatta på grafikkortet?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk

@Lorault: får bild från moderkortet men inte från grafikkortet

Permalänk

@Farthinder: har kollat och allt ser ut som det ska vad jag kan se

Permalänk
Medlem

Kollat drivrutiner ?

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Medlem

@alexander-pet1: Testa grafikkortet i en annan PCI-Express kontakt på moderkortet. Låter som att grafikkortet kan var dött.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Skrivet av Lembritt:

@alexander-pet1: Testa grafikkortet i en annan PCI-Express kontakt på moderkortet. Låter som att grafikkortet kan var dött.

Hitta felet det var pci som hade lossnat från nätagg men det funkar nu , men tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com