Permalänk
Avstängd

20k speldator

Hej,

Jag är mestadels van vid att använda stationära datorer och bygger alltid ihopa allt själv, osv..
Nu funderar jag dock på att införskaffa en bärbar istället. Sitter med 7700K och GTX980, 32gb ram och 1 tb SSD till spel, spelar i 1080p.

Nu till mina 'måste'-krav:
- 120Hz skärm eller bättre, 1080P.
- 1070 grafikkort eller samma prestandanivå
- plats för minst en 2.5" ssd, vill kunna slänga in min 1 tb utöver systemdisken.
- 16gb ram, gärna med möjlighet till 32gb.
- Bra kylanordning, jag vill inte att den ska hålla på att throttla pga värmeproblem. Ljudnivå spelar därav inte så stor roll.

Jag föredrar mindre laptops men om det inte går tillsammans med budget på ca 20k så är det inte hela världen.
Värt att nämna är att jag är helt grön vad som är bra eller dåligt inom bärbart, så därför önskar jag nu tips från er andra.

Har kollat på pc-konsultens bärbara, förutom att man kan peta in desktop cpus som lockar mycket, så tycker jag att placeringen av pekplattan verkar idiotisk. Sedan blir det en stretch av priset också (ca 24k, men då får jag i stort sätt med allt som jag skulle kunna önska).

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Tjena.

Börjar med att säga att jag skulle valt pc-konsulten över "brands" ( asus, msi osv )
Då dom oftast har valet att sätta in saker långt utöver vad övriga har ( brands det vill säga. )

Denna har fått bra Reviews och du kan plocka ut 1TB HDD och sätta in din SSD istället. Tyvärr halvt tung och är 17" men är väl den som bäst möter dina krav ( Förutom att den ska vara mindre det vill säga.. haha )
https://new.webhallen.com/se/product/278377-Asus-ROG-Strix-GL...

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

1070 prestanda med Ssd plats kommer göra att du inte kan få en mindre laptop.

Skickades från m.sweclockers.com