Permalänk
Medlem
Skrivet av berne:

Någon som vet var man kan köpa PiCAN2?

https://www.amazon.co.uk/PiCAN2-CAN-Bus-Board-for-Raspberry/d...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag fått en ny tänding på RPI,

har tänkt (igen) att bygga en sak till jobbet,

så skulle vilja ha lite vägledning, vad man ska söka mer info, osv.

Jag ska bygga en server, som ska göra följande
vilka färger vi har i lager, vilken pall den står på 1-9, å hur mycket det finns kvar,

för att ta redan på vart färgen står, så slår man in NSC koden, då ska en ruta komma på, där det står vilken pall, å hur mycket det finns, då ska man även kunna ändra siffran för, hur mkt det är kvar. å den rutan ska inte gå å ta bort, om man inte fyller i.

Då kan det aldrig bli fel,:)

Permalänk
Medlem

Har en funderare kring Nespi case och usb-portar.
Man kopplar ju in en usb-port från pi:n till kortet med fyra usb-portar i caset. Kan man ändå använda de tre usb-portar som är lediga på pi:n? Alltså köra fyra handkontroller och en wifi-usbsticka?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det bör fungera, tänk på att det är begränsat med ström som kan dras ut per 4-ports hub, man delar också den totala bandbredden på samtliga anslutningar i USB-trädet.

Permalänk
Medlem

fan glömmt av hur man göra:(

har fixa SSH och VNC viwer till min pi,
men ska börja redigera redigera config filer, vet att jag sista jag höll på, så gjorde jag allt via min mac, men kommer fan inte ihåg, vilket program eller hur jag gjorde:S

Permalänk
Medlem
Skrivet av berne:

fan glömmt av hur man göra:(

har fixa SSH och VNC viwer till min pi,
men ska börja redigera redigera config filer, vet att jag sista jag höll på, så gjorde jag allt via min mac, men kommer fan inte ihåg, vilket program eller hur jag gjorde:S

I Win funkar det med WordPad, finns väl nåt liknande.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.