Trådlös mikrofon till dator?

Permalänk
Medlem

Trådlös mikrofon till dator?

Har försökt söka på internet men verkar inte hitta det jag söker efter, undrar om det finns trådlösa/Bluetooth-mikrofoner som är lik som dom klassika tunna bordsmikrofonerna alternativ dom där fråm Zalman som man kunde fästa på klädesplagg?

Ska användas till att prata med folk öö Skype och liknande när man spelar spel.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Rekordmedlem

Det går att skaffa radiodelar separat men varför skulle man vilja ha trådlösa bordsmikrofoner ? det ökar priset och gör dem bara bökigare att använda då man måste hålla på att ladda batterier så vad skulle det vara för vits med trådlöst om man inte måste ha det för att kunna röra sig ?
Om du absolut vill ha trådlöst så är det bara att skaffa, de finns i princip i varenda musikaffär men fundera först igenom om det tillför nått eller bara kostar pengar i onödan.
https://www.thomann.de/se/tradloesa_mikrofoner.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det går att skaffa radiodelar separat men varför skulle man vilja ha trådlösa bordsmikrofoner ? det ökar priset och gör dem bara bökigare att använda då man måste hålla på att ladda batterier så vad skulle det vara för vits med trådlöst om man inte måste ha det för att kunna röra sig ?
Om du absolut vill ha trådlöst så är det bara att skaffa, de finns i princip i varenda musikaffär men fundera först igenom om det tillför nått eller bara kostar pengar i onödan.
https://www.thomann.de/se/tradloesa_mikrofoner.html

Tack för svaret, efter att ha kollat upp närmare så var det jag som inte tänkte riktigt igenom, var för mycket inne på att allt skulle vara trådlöst för att slippa kabel men missade en massa andra faktorer som jag inte tänkte på!
Har nyligen införskaffat mina första trådlösa tangentbord och mus. Håller på att kolla upp om trådlösa hörlurar. Är nästan sugen på att införskaffa Bluetooth-högtalare för att slippa kabel till datorn, dock är jag väldigt nöjd med mina Creative Gigaworks T40 Series II - högtalare!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed