Är det värt att köpa en Microsoft Surface Pro 4?

Permalänk
Inaktiv

Är det värt att köpa en Microsoft Surface Pro 4?

Kollar runt på en begagnad Surface Pro 4.

Jag läser att den har en massa kvalitetsproblem med skärmen och överhettning. Har Microsoft åtgärdat de problemen i de nyare modellerna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Kollar runt på en begagnad Surface Pro 4.

Jag läser att den har en massa kvalitetsproblem med skärmen och överhettning. Har Microsoft åtgärdat de problemen i de nyare modellerna?

Köpte själv en idag, inte hunnit testat så mycket än, men verkar lovande.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många problem dom har så skulle jag inte våga köpa en begagnad, just för att man inte vet hur det är med garantier.
Skulle suga o köpa en beggad enhet för att sen nekas garantibyte.

Permalänk
Medlem

Vänder på frågan lite, är det något andrahandsvärde i en surface pro?
Min ligger mest i ett skåp vilket är lite synd.

Permalänk
Medlem

Har haft en i ett år nu. Arbetsdator, mao används dagligen varierande antal timmar. Vanligt bruk inga extra tunga applikationer. Har fungerat som en klocka, mycket nöjd med mitt val.

Permalänk
Medlem

Oj, så mycket problem?
Min fru andvänder sin dagligen på till jobbet och själv använder jag min på semesterar och istället för padda typ. Smidig att ha med sig på kafé eller så när man rör på sig.

Använder inte min jätteflitigt kan jag erkänna - men har aldrig upplevt så stora problem med någon av våra datorer. Mest bekymemrsamt har varit stödet för den lite annorlunda upplösningen när man kopplar in externa skärmar som var knapphänt i början.

Permalänk

Jag köpte en begagnad till min fru och den är toppen (pro 4). Smidig att använda och inte några problem med överhettning eller annat.

Visa signatur

Moderkort: ASUS TUF Gaming X670E-Plus | CPU: AMD Rysen 7 7800X3D | GPU: Nvidia founders edition 3080 ti | RAM: Kingston 32GB | Kylare: Noctua D15| Chassi: Fractal Design R7 | PSU: Corsair AX850 | Lagring: SSD M.2 2TB + 500GB + 10TB HDD + Nas 4TB Raid 1 | Skärm: Dell U2713H 1440p

Permalänk
Medlem

Hur bra något fungerar är enligt min erfarenhet mycket beroende på vad man ska använda det till. En videoproducent har kanske inte samma behov som en författare

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hur bra något fungerar är enligt min erfarenhet mycket beroende på vad man ska använda det till. En videoproducent har kanske inte samma behov som en författare

Om en videoproducent skulle fundera på en Surface Pro skulle jag säga att han behöver professionell hjälp och en undersökning - men det är ju bara min första lite lätt elaka tanke...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Om en videoproducent skulle fundera på en Surface Pro skulle jag säga att han behöver professionell hjälp och en undersökning - men det är ju bara min första lite lätt elaka tanke...

Just därför det är rätt bra att veta vad köparen hoppas få ut av sin nya dator för att kunna erbjuda bra hjälp

Permalänk
Medlem

@improwise:
Sant, men det verkade mest vara en ren generell förfrågan om kvalitetsproblem på produkten som sådan. Videoredigering skulle ju kunna förklara vissa av överhettningsproblemen dock