4A Games: "Metro-spelen ska sätta standarden för speltester"

Permalänk
Medlem

SALT

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Sedan cirka åtta år tillbaka arbetar ukrainska 4A Games med spelserien Metro.

"Den senaste delen, Metro: Last Light, släpptes år 2013 och speltiteln har gjort sig känd för sin grafiska kvalitet och väloptimerade motor"

Hallå
Den är kländ för att inte vara lika illa som orginalet. Det är en motor som trådar dåkigt och har brister då den ska sätta ihopp allt I SINGLE PLAY läs böckerna eller spela spelet men tro inte att motorn är ok. Den leker.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@Icte:
Off
Ja det kan jag rekomendera. remaksen är lite mcyket ljus i men de har bättre prestanda så du kanske vill ta den men sänka ljuseleterna lite
Om du inte kan så brukar man få gamla och "nya" då du skaffar det på steam. Men om var vedmeten om att AI har aimbot så de ologiska träffarna är lite som de är.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Spoiler:
Jag sa hej, på toppen.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Fortsätter det som det gjort nu en period så lär folk inte ha råd med grafikkort, nej.

Precis, det kommer ju också från en som alltid kör det värsta och med flera grafikkort (menar Tvelander nu)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Inte jag Sitter kvar med mitt G1 GTX970.

Jodå, alla vi har råd. Vi behöver bara prioritera gaming för något annat.
Själv köpte jag 1050ti i väntan på Nvidias next gen.

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Skrivet av Icte:

"Då Metro: Exodus utspelar sig i en öppen värld..."

Öppen värld? Det här var nytt för mig och detta gillar jag enormt! Kanske dags att spela igenom Metro spelen?

Har både de första versionerna och Redux-versionerna i mitt Steam konto - vilka av dessa ska man spela? Är Redux-versionerna på något sätt bättre/sämre?

Metrospelen är helt ok men inte öppen värld. Om du gillar konceptet kan jag rekommendera Stalkerspelen. De har givetvis ett gäng år på nacken nu, men det finns väldigt många mods, både för att uppdatera grafiken, så den ser faktiskt helt ok, eller till och med bra ut, till att uppdatera/ändra spelmekaniken. Spelade igenom Stalker, Call of Pripyat, Misery nyligen igen, med autumn aurora, ser snyggt ut, är en utmaning och överlag väldigt underhållande. Det här är nog de enda spelen jag spelar igenom med några års mellanrum, och de är öppen värld. Metrospelen är väl gjort av ena halvan av företaget bakom Stalker.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Har för mig att gpu:n gick på knäna för att optimeringen från port var sådär. Båda kändes lite klumpiga att lira, svårt att förklara, men snygga var dem. Har inte lirat igenom redux. Skall göras innan exodus.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voleyro:

Jodå, alla vi har råd. Vi behöver bara prioritera gaming för något annat.
Själv köpte jag 1050ti i väntan på Nvidias next gen.

Ska jag tjäna på det måste jag ha ett GTX1070 för att få ett boost i spel..

GTX970 är mycket bättre än 1050Ti..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127948:

Skulle vara trevligt om den var gjord för PC istället för sketen port. Varenda del av spelet skriker konsolport :@

Bara till att spela de under konsolernas standard, low/Medium 720P/1080P30FPS så står sig spelet bra i optimering.

Dagens konsoler är trotsallt en låst svagare PC.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Bara till att spela de under konsolernas standard, low/Medium 720P/1080P30FPS så står sig spelet bra i optimering.

Dagens konsoler är trotsallt en låst svagare PC.

Ärligt talat bryr jag mig inte om den sortens optimering. Den fungerade bra nog på PC för att spela. Att maxa allt är inget som jag prioriterar.

Det som stör mig är hela UI och kontrollen som är helt konsol inspirerad. Dålig kontroll, förenklad UI till nivån där den är knappt användbar och sådant. Det är mycket större problem än några fps färre. Lite som Fallout 3 och 4 som bara skriker konsol port (och värdelös skrivande som man kan förvänta sig av mupparna på bethseda).

Permalänk

Kan knappt vänta på att gå Cheeki Breeki i Exodus!

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Gimme gimme!!!!! Längtar!!!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli