Permalänk

ta ut nätverk ur datorns ethernet port.

har en intel nuc med windows 10 som är wifi uppkopplad på en 4g router.
det jag skulle vilja göra är att ta det befintliga internetet o skicka ut genom ethernet porten o vidare till en annan apparat. (i detta fallet en förstärkare som enbart har kabel ingång)

går detta eller måste jag köpa någon slags extender?

Permalänk
Medlem

Öppna nätverks och delningscenter, sedan går du dit där du ser nätverksanslutningarna.
Sedan markerar du wifi + LAN och väljer brygga

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

@gn1p: hittar inte detta.
jag är rätt novis men öppnar jag kontroll panelen så det ser ut likt windows 7 så ser jag inget alt som innefattar wifi och lan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robert293:

@gn1p: hittar inte detta.
jag är rätt novis men öppnar jag kontroll panelen så det ser ut likt windows 7 så ser jag inget alt som innefattar wifi och lan.

Håll inne windows knappen och tryck på R
Då kommer en ruta upp, skriv ncpa.cpl i den, då ska du se rutan med nätverkskort, markera båda igenom att hålla inne control och klicka på dom.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

@gn1p:
windows knappen vet jag ej vad det är....den nivån pratar vi om haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robert293:

@gn1p:
windows knappen vet jag ej vad det är....den nivån pratar vi om haha.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk

Ah haha så klart.
Testade att brygga Wifi och Ethernet och det gick (står bryggad under ethernet rutan)
Men det kommer inget internet. Dock kommer det upp en ethernet 2 ruta i samband med detta....testade då att brygga till denna men då låser sig hela datorn...inte ens ctrl alt delete funkade så fick göra en norsk reset.
Så jag fattar ingenting

Kollar jag på där man ansluter sig i högra nedre hörnet så står det numera en ruta längst upp ethernet inget internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag fick löst problemet genom att köpa en wifi extender.
ville inte alls funka att brygga.