Blåst av en medlem här på sweclockers

Permalänk
Medlem

Blåst av en medlem här på sweclockers

Hej! Köpte ett "fullt fungerande moderkort" på marknaden här av en medlem, swishade honom 1340:- för kortet + frakt
När jag får det så ser jag att det är böjda pins under cpu-socken. Kortet är alltså inte fungerande och kommer nog bara slängas.

Mycket tråkigt.. Är det vanligt med sånt här på marknaden? Detta var mitt första köp.
Inser i efterhand att man borde kollat referenser på säljaren..

Permalänk
Medlem
Skrivet av superali:

Hej! Köpte ett "fullt fungerande moderkort" på marknaden här av en medlem, swishade honom 1340:- för kortet + frakt
När jag får det så ser jag att det är böjda pins under cpu-socken. Kortet är alltså inte fungerande och kommer nog bara slängas.

Mycket tråkigt.. Är det vanligt med sånt här på marknaden? Detta var mitt första köp.
Inser i efterhand att man borde kollat referenser på säljaren..

Supertråkigt, det händer att folk är oseriösa och säljer trasiga saker.

Vad säger han om du kontaktar honom? Du borde ha hans nummer och fullständiga namn via Swish så kolla upp personen borde inte vara så svårt!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk

Eftersom han angav "fullt fungerande moderkort" Så har du redan vunnit , polisanmäl han bara. Du har tillräckligt mycket bevis.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Kolla upp om han var medveten om det. Han kan ju råkat skada det själv utan att veta om det. Iallafall kontakta han och be om en förklaring.

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Kolla om moderkortet funkar. Diverse pins bla jordningspins kan böjas utan att skada funktion på cpu

Permalänk

Innan du startar en tråd och anklagar kontakta honom först och ge honom en chans att förklara sig samt ställa till allt till det rätta.

Funkar inte det eller går han inte med på det så gör du bara en polisanmälan, du har hans namn/mobilnummer.

Permalänk
Medlem

Kan hända att det var ett misstag? Fråga honom/henne.

Själv tänkte jag också sälja ett moderkort för ett tag sedan här men sen skulle jag sätta på det där CPU locket/skyddet och fattade inte att man sätter på den från "utsidan" och jag blev då osäker på om jag råkat böja några pins så jag avbröt affären.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P