Bästa spelutvecklaren?

Permalänk

Valve är i alla fall den utvecklaren jag hatar mest faktiskt... okej att de är snälla att ge oss moddvertyg (som de i och för sig förväntar sig att vi ska göra massa saker åt oss "Im sure you can do it in a mod") men jag tror ingen annan utvecklare är så klantig som valve är om man tittar på vad de har försökt göra innan.

Permalänk

Maddox1C: IL2 serien
Bohemia interactive Studios:Operation Flashpoint

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

jag tycker ingen tillverkare kommer i närheten av Konami (silent hill-spelen, metal gear-spelen) och Square (ff)

Permalänk
Medlem

VALVE

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra

Valve äger inte bara rättigheterna på CS, dom har anställt skaparen av CS så man får väl säga att CS 1.6 är Valves spel.
CZ räknas inte till HL serien även om dom använder samma motor. CZ SP har INGENTING med HL att göra utan är ett helt annat spel.

Personligen tycker jag inte att valve kan se sig som skapare av cs:cz eftersom dom inte helt själva har gjort det. "Counter-Strike: Condition Zero is a co-production by Valve and Turtle Rock Studios."
Quake 4 är inte heller ett ID spel eftersom det är en "sammproduktion" mellan ID och Raven där Raven gör allt arbete.

Det är många spelföretag som ger spel extra publicitet genom att sätta sitt namn på det. Ungefär på samma sett som alla franska filmer alltid har något med "Luc Besson" att göra, även om han oftast bara har läst manuset en gång och inte gjort något annat i filmen.

edit: intressant att jag kom över inlägget jag citerade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Va? Du har glömt massor av spel nu Metroid, Star Fox sen har de ju massor av olika versioner av t.ex. Mario och Zelda och alla är bra. Resten är skräp, hah vilket skämt. Typ 95% av deras spel är bra.

Sen att Valve får creds för CS känns fel, visst de äger ju rättigheterna numera men ändå. Sen hur många spel har Valve gjort förutom HL:serien?

Spelar du Star fox fortfarande? Spelar du Meteroid fortfarande? Skulle aldrig kasta bort min tid på de spelen, dom var bra när dom kom men nu är dom alldeles förtråkiga. Mario och Zelda håller fortfarande måttet. Jag räknar här med alla versioner av Mario och Zelda. Resten av Nintendos spel är alldeles för gulliga osv... dom är bra barnspel.
Valve äger inte bara rättigheterna på CS, dom har anställt skaparen av CS så man får väl säga att CS 1.6 är Valves spel.
CZ räknas inte till HL serien även om dom använder samma motor. CZ SP har INGENTING med HL att göra utan är ett helt annat spel.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Spelar du Star fox fortfarande? Spelar du Meteroid fortfarande? Skulle aldrig kasta bort min tid på de spelen, dom var bra när dom kom men nu är dom alldeles förtråkiga. Mario och Zelda håller fortfarande måttet. Jag räknar här med alla versioner av Mario och Zelda. Resten av Nintendos spel är alldeles för gulliga osv... dom är bra barnspel.
Valve äger inte bara rättigheterna på CS, dom har anställt skaparen av CS så man får väl säga att CS 1.6 är Valves spel.
CZ räknas inte till HL serien även om dom använder samma motor. CZ SP har INGENTING med HL att göra utan är ett helt annat spel.

Men suck... De är så lika så det är inte enligt mig värt att dela upp dom som du gör. Då är det isf mkt mer rättvist att dela upp alla Zelda-spel. Det kommer fortfarande Metroid-spel om du visste det, hört talas om GameCube och Nintendo DS?

Permalänk
Medlem

BLIZZARD Entertainment säger jag bara har aldrig floppat o kmr aldrig o göra det. Har alltid kommit ut med storsuccé-titlar.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Röstar på rockstar tack vare gta 5, många timmar på de spelet och enda man köpte till 2 plattformar.

Permalänk
Medlem

@Elvispen77: Mäktig trådarkeologi där!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av GiMP:

jag tycker ingen tillverkare kommer i närheten av Konami (silent hill-spelen, metal gear-spelen)...

So innocent and pure.

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

En nästan 13¼ år gammal tråd vankar till liv
Håller Lucasarts och CapCom som personliga favoriter, sällan om nånsin jag blivit besviken över något spel dom lanserat genom åren.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majed:

BLIZZARD Entertainment säger jag bara har aldrig floppat o kmr aldrig o göra det. Har alltid kommit ut med storsuccé-titlar.

Åh vad jag önskar att det där stämde än idag..

För att vara lite on-topic massa år senare så är jag helt förälskad i Supergiant Games, trots deras indienivå.
De gör så snygga och intressanta spel med helt fantastisk musik!

Permalänk
Medlem

naughty dog

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart