Byta AppleID konto på iPhone lättast sätt?

Permalänk
Medlem

Byta AppleID konto på iPhone lättast sätt?

Edit:
Vart bara byta AppleID jag förlorade i min mening inget viktigt vad jag märkt av än.
______________________________________________________________________
Tja!
Har nu fått en iPhone i bruk efter flera års användande av Android - tänkte att den skulle bara följa med i jobbsammanhang och att jag ska byta ut den till Android så fort som möjligt, dock efter några dagars användande har jag nästan fått android känslan till det hela så skall nog fortsätta.

Nu är telefonen dock konfigurerad undet ett "fult apple id" som jag tänkte skulle vara tillfälligt, går det att byta detta på något snyggt sätt men behålla alla appar, all data + info till nya AppleID?
Försöker googla men Apple Forums är inte smartare än att logga ut sitt nuvarande AppleID och logga in på de 'nya' så klart.
Men försvinner något vid byte av konto?

Vill behålla luren i befintligt skick bara att icloud kontot ska bytas.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Enklast är att gå in och byta e-postadressen till ditt konto på itunes.com.

Har fått göra det några gånger när folk börjat eller slutat på jobb och stått där handfallna med sina ifåne-enheter.

Inget försvinner.

https://support.apple.com/en-us/HT202667

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Du kan ju byta mailen till det "fula" kontot. Räcker inte det? Byter du ID så tror jag att allt försvinner..

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Enklast är att gå in och byta e-postadressen till ditt konto på itunes.com.

Har fått göra det några gånger när folk börjat eller slutat på jobb och stått där handfallna med sina ifåne-enheter.

Inget försvinner.

https://support.apple.com/en-us/HT202667

Skrivet av archie:

Du kan ju byta mailen till det "fula" kontot. Räcker inte det? Byter du ID så tror jag att allt försvinner..

Min main mail är kopplad till en iPad i hemmet som aldrig används, den går inte använda som Nytt tråkigt nog.
Jag provade logga ut ur mitt nya Apple ID konto och logga in på det befintliga bara, verkar som att alla appar är kvar och whatsapp/facebook fortfarande inloggat.
Foton finns kvar som nu vill laddas upp till iCloud osv

Verkade gå bra att byta kontot medan den var nykonfigurerad - kanske jobbigare ifall man använt telefonen någon tid.

Tack för svar dock!

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7