Telefonförsäljning, varför är så många emot det?

Permalänk
Medlem

Det jag har emot telefonförsäljare är att de flesta inte tar nej som ett nej. Det är som att bli våldtagen verbalt. Ingen respekt för att man inte vill eller är upptagen med jobbet. Man måste oftast bara lägga på för att bli av med dom.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jag har själv arbetat med det i mina tonår men avskyr ändå försäljare som ringer. Jag svarar ibland och tycker det är OK så länge de förstår att jag inte vill ha något OAVSETT vad de erbjuder. Men det gör försäljare aldrig, de kontrar med "men du har inte hört....bbla bla" eller något liknande. Jag struntar i det och vill inte behöva säga nej mer än 1 gång.
Vill jag ha en tjänst sonderar jag marknaden på internet och kontaktar sedan själv en försäljare.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Haha fyfan för Telefonförsäljning vill jag köpa något så går jag själv till en butik. Detta borde förbjudas.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv

Här är en "Microsoft support" indier som tror han förmedlar en värdefull tjänst:

Måste kännas skönt att driva med dessa skojare

Permalänk
Medlem

Jag har lite problem med Viasat. de verkligen ger sig inte. Inom loppet av en och en halv vecka ringde de 5 gånger. Efter fjärde gången mailade jag dem och bad på mina knän att de skulle sluta ringa. Två dagar senare ringde de igen! Den som ringde då var mer resonabel och sa att de skulle ta bort mig från sin lista. Detta var ett par månader sedan.

Nu ikväll ringer de igen. Jag har mailat dem igen nu. Denna gången var jag riktigt otrevlig (som jag inte varit de tidigare gångerna. Jag är inte en sån person). Får se om det får en annan effekt.

Vad mer kan jag göra? Kan jag gå så långt som att polisanmäla? Mitt stora problem är att jag lider av psykisk ohälsa (GAD) och har telefonskräck. Jag borde egentligen inte ha telefon alls, men det måste man ju... Jag är med i Nixregistret sedan länge, men det verkar de skita i det med

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

@Eazy: Är du kund hos Viasat? I så fall har de rätt av ringa dig (men man kan tycka att de borde ge sig när du verkligen inte vill att de ringer).

Permalänk
Medlem

Jag är med i NIX och är kund hos Telia. Så de får ju ringa om de vill och det har de gjort emellanåt...
Var något år sedan nu, där de ringde flera gånger i veckan i flera veckor och ibland flera gånger per dag och frågade samma saker.....
Sa nej, första gången, andra gången och tredje gången.. Sen började jag bara fundera på vad de höll på med. Till slut blev det nästan komiskt.
Tydligen så lägger Telia ut detta på olika callcenters och det verkar ju nästan som att de fått samma telefonlistor.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

@Defcon: Är du kund hos Viasat? I så fall har de rätt av ringa dig (men man kan tycka att de borde ge sig när du verkligen inte vill att de ringer).

Nej jag är inte kund hos dem. Jag vet att de får ringa om man är kund hos ett företag även om man är med i Nix. Vet inte hur det är om man är kund till ett dotterbolag. Jag är kund hos Canal Digital men vet inte om de hör ihop med Viasat.

Fick i alla fall svar från Viasat att de tyckte det var konstigt att de fortsätter att ringa. De har "registrerat ett ärende att de inte ska ringa mig mer".

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk

http://nixtelefon.org

Har ni glömt NIX samt att de finns för mobiler, jag får aldrig samtal från säljare. Har inte truecaller heller.

- Gratis, man ringer bara en gång. Oavsett om abonnemang eller kontantkort.
- hemtelefon + mobil
- Tar 3 månader innan "full kraft"
- Gäller tills man själv tar bort den
- Ringer man (som ansluten) så uppger den när man gick med, samt tonval om man vill gå ur

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Telefonförsäljare kränger SKIT som annars inte skulle gå att sälja. Säg upp dig....

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ondrejkaas:

Jag jobbar som säljare idag, telefonförsäljare för att vara exakt. Och jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som inte gillar försäljning över telefon?

Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?

Vad har ni för erfarenheter av telefonförsäljare?
Skulle ni någon gång ta något från en försäljare utan att vara kund hos företaget?
Klickar ni försäljare direkt eller lyssnar ni på vad vi har att säga?
Och helt enkelt era personliga åsikter och försäljare och försäljning?

Mvh, Säljare

Namn och adress omfattas inte direkt av personuppgifter. Man vinner ju inga pålitlighetspoäng för att ni har den informationen. Har ni övrig information så är det ju intressant att ta reda på hur och varför ni har det. Det strider ju helt mot PUL, såvida kunden inte är en "varm" kund förstås, alltså någon ni redan sålt till och ska sälja mera till.

Skrivet av Ondrejkaas:

@DoZeN nu vet jag inte riktigt vilka som har ringt dig, men om vi tar det jag säljer som ett exempel. Om jag säger till dig att du kommer få bredband med en trådlös router. Du kommer få 100mbit, förklarar hastighetsgarantin. Att du kommer få en digitalbox, jag förklarar vilka funktioner den har, hur många kanaler man får. Vilket pris kunden kommer betala samt bindningstid och startavgifter. Tycker du att det är en klar bild?

Det är ingen klar bild alls. Hastighetsgaranti har jag aldrig sett utövas öht. Det är mycket kraftuttryck när säljare kliver in i bilden och använder ord som dessa.

Har själv suttit i telekombranschen i ett par år och känner mycket väl till hur marginalbilden ser ut och fördelningen ser ut för t ex att ansluta en abonnent samt hur fördelningen ser ut.
Oftast abonnerar man redan lagt bredband av bolaget som projekterat fram det och då blir marginalen ännu lägre. Och om man dessutom ska garantera hastigheten, nja...

För mycket sker under en för kort stund för att begripa fullt ut vad du faktiskt har köpt!
Du får förtydligat avtal först efter att du skrivit upp dig med en ångerrätt istället för att faktiskt läsa innan du köpt tjänsten/produkten.

Permalänk
Medlem

Eller så gör man som Jim Florentine från Terrorizing Telemarketers, mästaren på att driva med telefonförsäljare

och

Permalänk
Medlem

Tröttnade på telesäljare jag med och blockade en dag alla nummer som börjar på 075 i min telefon, blev betydligt mindre jidder. Är det någon som mot förmodan har ett sådant nummer som verkligen behöver komma i kontakt med mig är jag övertygad om att de hittar en annan väg. Den här enkla åtgärden sorterar ut en väldigt stor del skräpsamtal har jag märkt, så stor del att jag inte ser de enstaka säljare som ringer mig från normala nummer som ett problem.

Edit: för att svara på trådstarten, jag är emot teleförsäljning av samma anledning som jag är emot dörrförsäljare eller andra säljare som söker upp mig som köpare och tar av min tid och uppmärksamhet. Tid är en icke förnyelsebar råvara, värd mer än alla pengar i världen. Ingen har rätt att stjäla den av mig, det är min och jag som bestämmer hur den ska förvaltas och nyttjas. Så ser jag på det.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Det är märkligt att det är lagligt med teleförsäljning överhuvud taget. Särskillt nu när man kanske skall förbjuda tiggeri borde man se över all form av direktförsäljning med. Oavsett om man blir påhoppad utanför en affär eller uppringd per telefon. (Eller dörrknackad av försäljare). Det är ju faktiskt värre mer organiserat och allmänt jobbigt.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Är smått irriterad just nu, då ViaFone Sweden håller på och ringer. Säljer tydligen Boxer-paket enligt familjen som svarat. Vi har alla NIX-telefoni, så det struntar de blankt i och när det kommer på tal, försöker de prata förbi det...

Kollade upp företaget lite och det gick visst back 192k förra året, men det rättfärdigar inte detta beteende.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Hörde underbar nyhet ang detta idag, det ska upp förslag i riksdagen att all teleförsäljning ska ackompanjeras utav ett skriftligt avtal. Äntligen börjar de få upp ögonen.

SR:Länk

Skickades från m.sweclockers.com

Bifogar länk, svenska jag svårt :P
Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spretcher:

Hörde underbar nyhet ang detta idag, det ska upp förslag i riksdagen ang. att all teleförsäljning ska ackompanjeras utav ett skriftligt avtal. Äntligen börjar de få upp ögonen.

SR:http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är verkligen på tiden!

Om telefonförsäljarna har ett bra erbjudande så kan de väl skicka hem en kopia som man sen skriver på? Risken är väl att folk hinner tänka efter, jämföra och inse att de inte är intresserade av erbjudandet

Permalänk
Medlem

Började själv jobblivet som telefonförsäljare och jobbat på flera olika ställen.

Ni som konstant får samtal av säljare, samma företag. Säg åt dom så fort dom presenterat var dom ringer ifrån. Nej tack och lägg på.
Säger ni nej och är trevliga som svensson är, så läggs ni på en ring upp lista, ibland slumpas de ut, ibland så skickas de till mer erfarna säljare.

Var otrevlig är tyvärr enda sättet att inte få nya samtal. Ringer ändå samma företag upp igen så är det bara o hota med anmälan och säga att du sa till deras kollega att du inte var intresserad.
Eller, så skaffar man en app som döljer ens kontaktbok och ladda ner typ Truecaller. Skulle aldrig använda den appen utan något som dolde min riktiga kontaktbok dock...

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Ondrejkaas:

Jag jobbar som säljare idag, telefonförsäljare för att vara exakt. Och jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som inte gillar försäljning över telefon?

Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?

Vad har ni för erfarenheter av telefonförsäljare?
Skulle ni någon gång ta något från en försäljare utan att vara kund hos företaget?
Klickar ni försäljare direkt eller lyssnar ni på vad vi har att säga?
Och helt enkelt era personliga åsikter och försäljare och försäljning?

Mvh, Säljare

Om jag vill ha något så vill jag först söka själv vilket alternativ som passar mig bäst, är väl den största orsaken. Och OM en försäljare skulle ringa och erbjuda något som jag inte visste att jag vill ha, men väcker mitt intresse för produkten/tjänsten, så vill jag ändå inte köpa där och då utan kolla upp om det finns andra bättre alternativ, den chansen får man aldrig, det är alltid take-it-or-leave-it erbjudanden.

Sen att finns det några, inte alla, som är oärliga och säger typ att man inte binder sig till något, fast man sen sitter med en prenumeration på kåldolmar i 5år som man inte kan säga upp avskräcker och vill inte riskera att det är på detta sätt.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Började själv jobblivet som telefonförsäljare och jobbat på flera olika ställen.

Verkar bra men kommer detta minska ringandet av telesäljare?

Ni som konstant får samtal av säljare, samma företag. Säg åt dom så fort dom presenterat var dom ringer ifrån. Nej tack och lägg på.
Säger ni nej och är trevliga som svensson är, så läggs ni på en ring upp lista, ibland slumpas de ut, ibland så skickas de till mer erfarna säljare.

Var otrevlig är tyvärr enda sättet att inte få nya samtal. Ringer ändå samma företag upp igen så är det bara o hota med anmälan och säga att du sa till deras kollega att du inte var intresserad.
Eller, så skaffar man en app som döljer ens kontaktbok och ladda ner typ Truecaller. Skulle aldrig använda den appen utan något som dolde min riktiga kontaktbok dock...

Bättre att ha telefonförsäljarna spärrade innan de ens ringer sparar frustration, tid och humör, har nära 0 som ringer och vill sälja nått, är inte med i NIX vilket fungerar dåligt, skulle fungera tvärtom, du kan vara med i ett register där du gör optin till att få säljsamtal, inte som nu du måste göra opt out för att INTE få säljsamtal som ändå knappt fungerar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag tycker riktigt illa om att bli uppringd av telefonförsäljare, dels för att det är påträngande och av samma anledning som motiverar dem att ringa runt till folk, dvs. att man ska ta ogenomtänkta och förhastade beslut. Därför har jag som princip att aldrig ingå avtal med telefonförsäljare, om jag inte bett om att bli uppringd så klart.

Jag bestämmer själv när det är tillfälle för inköp, och ingen behöver tala om det för mig.

Om telefonförsäljning inte är fult så är det i alla fall på gränsen till det, och jag skulle inte ha några problem med en lag som förbjöd det.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Brukar bjuda till när det gäller undersökningar, som SCB eller Novus. Kostar inget så varför inte. Ibland kan man bidra till viktiga projekt.

Värsta är när miljonlotteriet ringt och gratulerat att man vunnit 300 miljoner. Jo tjena. Det var ett år sen. Bra att dom fick en bot på 10 miljoner, men vet någon om dom fortfarande kör på samma fulspel? Telefonförsäljning är helt enkelt det skummaste sättet att göra affärer. Det ska vara skriftligt eller mellan 4 ögon utan dolda avgifter.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Försäljning per telefon borde förbjudas i lag. Om man inte har något annat sätt att sälja sina varor/tjänster får ta ett vanligt hederligt jobb som alla andra. Oerhört störande att bli uppringd av försäljare även i de fall man misstänker det och inte ens svarar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

1. Telefoner är från 1800-talet
2. Försäljning är bara när du har en dålig produkt.
3. Låt mig va

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Jag har lite problem med Viasat. de verkligen ger sig inte. Inom loppet av en och en halv vecka ringde de 5 gånger. Efter fjärde gången mailade jag dem och bad på mina knän att de skulle sluta ringa. Två dagar senare ringde de igen! Den som ringde då var mer resonabel och sa att de skulle ta bort mig från sin lista. Detta var ett par månader sedan.

Nu ikväll ringer de igen. Jag har mailat dem igen nu. Denna gången var jag riktigt otrevlig (som jag inte varit de tidigare gångerna. Jag är inte en sån person). Får se om det får en annan effekt.

Vad mer kan jag göra? Kan jag gå så långt som att polisanmäla? Mitt stora problem är att jag lider av psykisk ohälsa (GAD) och har telefonskräck. Jag borde egentligen inte ha telefon alls, men det måste man ju... Jag är med i Nixregistret sedan länge, men det verkar de skita i det med

Vill bara informera dig om att det är med 99% säkerhet inte viasat själva som ringer. De har säkerligen 1-3 callcentres som är helt andra företag, som de helt enkelt köpt tjänsten av. Att skriva till viasat direkt gör således inget, då varje callcentre hämtar in egen lista med utringda nummer och delar inte den mellan varandra.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondrejkaas:

Jag jobbar som säljare idag, telefonförsäljare för att vara exakt. Och jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som inte gillar försäljning över telefon?

Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?

Vad har ni för erfarenheter av telefonförsäljare?
Skulle ni någon gång ta något från en försäljare utan att vara kund hos företaget?
Klickar ni försäljare direkt eller lyssnar ni på vad vi har att säga?
Och helt enkelt era personliga åsikter och försäljare och försäljning?

Mvh, Säljare

Vet flera gånger folk blir lurade av dessa, som t.ex skriv avtal i ett år och sen höjer priset med 300% (speciellt elbolag gör så).

Bättre ha allt avtalat på papper, Telenor hävdade ju helt plötsligt att något avtal inte finns och skickade aldrig några inspelningar (var rabatt på ett abb, som helt plötsligt försvann innan avtalet gått ut).

Ringt flera såna idioter, antingen skita i svara eller säga nej tre gånger. Vet en gång en försäljare hånade mig bara för jag hellre valde dyrare elavtal än skaffa deras (då blev jag riktigt sur).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag vill kontakta en säljare om det finns något jag vill ha.

Att helt ofrivilligt blir kontaktad av en säljare stör mig. Men när de ringer så är jag fortfarande artig och tackar nej, det är ju trots allt bara en person som gör sitt jobb i andra änden.

Men sedan jag nixade mitt mobilnummer så har jag sluppit dessa säljare.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

För mej är telefonförsäljare ondheten själva. Ve, f-n vill bli störd av säljare via telefon löpande, jag har annat att göra en tacka nej till dessa hela tiden.

Borde finnas en lag som TVINGAR alla telefonförsäljare att skicka brev där man aktivt måste signera och skicka tillbaka för att ens få bli kontaktad. Som det är nu är det helt åt h*lvete.

Tyvärr måste det finnas många som tycker att det ät ok och utnyttjar dessa, om det inte var lönsamt så skulle det inte bedrivas denna typ av verksamhet.

Permalänk
Medlem

Lol att telesäljare över huvudtaget kallar sig säljare Ringer random nummer på måfå och kör sista pris snacket.

de har också alltid så extremt dålig koll, framförallt de som vill hjälpa dig med lånen. Man kan tycka att jag inte ska behöva informera om att jag är helt skuldfri utan det borde de kolla upp innan de ens ringer.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Lol att telesäljare över huvudtaget kallar sig säljare Ringer random nummer på måfå och kör sista pris snacket.

de har också alltid så extremt dålig koll, framförallt de som vill hjälpa dig med lånen. Man kan tycka att jag inte ska behöva informera om att jag är helt skuldfri utan det borde de kolla upp innan de ens ringer.

LOL, precis samma situation här. De låter som fåntrattar då de inser situationen.