Köpes/Eller Skänkes om ni kan!

Permalänk
Medlem

Köpes/Eller Skänkes om ni kan!

Försöker bygga en burk till tjejen, eftersom den hon har för nuvarande är från 2009.
Det jag söker efter är ett billigt moderkort/ram/cpu så hon kan vara med och spela Overwatch med mig.

Kom med förslag, just nu har den.

CPU: Intel Core 2 Quad Q9300.
Moderkort: Gigabyte - EP45-DS3.
RAM: DDR2 4GB Mhz ligger på 399
GPU: 2x GTX 670 2GB. Men får inte SLI att funka, antingen för att SLI bridge connectorn eller Moderkortet ej funkar..
Korten funkar felfritt, har provat koppla dom 1 o 1, men får ej till SLI att funka, koppla ifrån det från min dator efter jag skaffade ett nytt kort, och det funkade felfritt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Anledningen till att det inte fungerar med SLI är för att moderkortet bara stöder Crossfire. Men lycka till med att hitta delar

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

@Gronze: Jag har följande som jag ska sälja. Tänkt att lägga upp en annons här imorgon..

-Gigabyte GA-970A-DS3P 300:-
-AMD FX 8350 600:-
-Ballistix Sport 16GB DDR3. 900:-

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Jag sneglar mycket på att updatera min burk i signaturen och då även passa på att bygga något mindre. Så du skulle de vara allt som rör lådan i signaturen utom Noctua kylaren på prollen och alternativt grafikkortet.

Så har ni vägarna förbi Malmö får ni gärna komma med ett bud.

Permalänk
Medlem

@Snorlena: Jaha okej, tack för info!

@imo: Har tyvärr inget i malmö och göra så tvivlar på att vi har vägarna förbi där >.<

Permalänk

Vad ligger din budget på?

Har kit1: 2x4gb + 1x2gb =10gb totalt Corsair vengeance lp 1600mhz DDR3 minnen,
och kit2: 4x8gb Corsair vengeance lp 1866mhz DDR3 minnen.

Även ett helt uppgraderingskit i mån av i7 2600k - MSI Z68A-GD55 - Noctua NH-U9B SE2 + ditt val av minnes kit.

Permalänk
Medlem

@Arashinter: Runt 1000, kanske mer. men kan inte gå i närheten av 2000 för jag har inget jobb så pengar är tight tyvärr.
Vad hade du önskat dig att ett rimligt pris för dina delar var?

Permalänk
Skrivet av Gronze:

@Arashinter: Runt 1000, kanske mer. men kan inte gå i närheten av 2000 för jag har inget jobb så pengar är tight tyvärr.
Vad hade du önskat dig att ett rimligt pris för dina delar var?

Ett rimligt pris hade varit runt 2000, tyvärr. Tuff sits.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arashinter:

Ett rimligt pris hade varit runt 2000, tyvärr. Tuff sits.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Är du verkligen säker på att du tror det är rimligt med 2000 för det? No offense

Permalänk
Skrivet av MOLNMAN:

Är du verkligen säker på att du tror det är rimligt med 2000 för det? No offense

Hmm, bra fråga.
Jag personligen anser att det är det. Om inte exakt 2000kr så är det iallafall mer i närheten av det än vad TS hade möjlighet att erbjuda.
Det är fortfarande en väldigt bra processor med väldigt goda överklocknings möjligheter. och om du främst är intresserad av att spela i 1080 och spel som cs:go, overwatch etc så är den nästan likgiltig med de allra nyaste processorerna.

Vad anser du själv att hela paketet är värd?

Permalänk
Medlem

@Arashinter: Nice, alla har olika åsikter men nu blev det inget av detta och folk har rätt till att tacka nej :P.

Btw det är nog en bra CPU, men inte alla som är dataproffs och kan överklocka xD!
Jag kan inte t.e.x.. går ju o följa youtube guide, men finns en risk att man pajjar hela skiten >.<

Permalänk
Inaktiv

Har ett antal diskar till salu om detta skulle vara intressant

Permalänk
Medlem

Skulle säga som ts ville ha för, runt 1k max

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon198674: Vad för diskar är det? kan vara av intresse

Permalänk
Inaktiv

@Gronze
här kommer vilka diskar jag säljer
80 gb 100 kr plus frakt
160 gb 150 kr plus frakt
250 gb 200 kr plus frakt. Denna disk är pata och det med följer en sata till pata adapter
1 tb 400 kr plus frakt
2 tb 500 kr plus frakt
3 tb 600 kr plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hejsan har ett moderkort plus CPU och ram om det skulle vara intressant !?
Moderkort har suttit i en acer predator g3620 vet tyvärr inte vad för moderkort men är Socket 1155 iaf
CPU:n I5 3350p spelat spel som mass effect Andromeda på det pubg osv
Ram : 12gb Ddr 3

Permalänk
Medlem

@Toll3n: Hur mycket kan du tänka dig att sälja det? och vart bor du?

Permalänk

Hej
Jag har en i3 6100, MSI B150 moderkort + 8 GB RAM om det kan vara intressant.
1300:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gronze:

@Toll3n: Hur mycket kan du tänka dig att sälja det? och vart bor du?

Kan tänka mig att släppa det för 1000kr jag bor i Norrköping

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Toll3n: Nice, då är man intresserad.
Skulle du kunna frakta det via posten och jag betalar frakten + 1000kr, och undrar om du kan tänka dig skicka detta innan löning. Så man kan kolla så allt fungerar, är lite skraj om att swisha allt och sedan har man blivit lurad, har tagit den niten några ggr redan :P.
Kan självklart ge dig all information om mig så du kan känna dig lugn och säker.

Permalänk
Medlem

@Toll3n: Ville du sälja allt eller fick du kanske kalla fötter? =/
Söker fortf efter några dator delar för ett billigt pris om folk har.