Permalänk
Medlem

@Cruceuz: Det jag är mer ute efter är vilka risers du använder och vilka strömkontakter du har pluggat in och om du kör med adaptrar osv

Permalänk
Medlem

@Trebsor: Använde följande PCI risers https://www.amazon.de/dp/B075D9WC3M/ref=pe_1941441_77693631_t...
Har ej samma i mina andra rigs, men de jag brukar använda var slut när jag skulle beställa.

Använder följande add2psu
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07467R48S/ref=oh_aui_det...

Har för övrigt inga adapters eller liknande, alla andra sladdar är de som medföljde nätaggregaten (corsair rm850w)

Permalänk
Medlem

@Cruceuz: För 100% klarhet, du kör med de sata power -> 6 pin som är med på bild? Jag tycker nämligen din beskrivning på felen tyder på att korten inte får tillräckligt med ström och om du kör med den medföljande adaptern skulle det möjligtvis kunna förklara situationen. sata power kan inte bidra med särskilt många watt och speciellt inte om du kopplat flera risers på samma kabel ifrån nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

@Cruceuz: För 100% klarhet, du kör med de sata power -> 6 pin som är med på bild? Jag tycker nämligen din beskrivning på felen tyder på att korten inte får tillräckligt med ström och om du kör med den medföljande adaptern skulle det möjligtvis kunna förklara situationen. sata power kan inte bidra med särskilt många watt och speciellt inte om du kopplat flera risers på samma kabel ifrån nätagget.

Sata > 6 pin är en extrem brandrisk.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

@Trebsor:

Vilka PCIe risers bör man isåfall använda? Kör med ett annat märke på mina andra pci risers men de är fortfarande 6 pin - sata och fungerar utmärkt

Permalänk
Medlem

He he... jag tror inte att folk på den här sajten är såvärst positivt inställda till "miners" då de är ansvariga för höga priser på hårdvara såsom grafikkort och låg tillgång på demsamma

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

@SweMerlin: Äh, ska man bara köpa ett grafikkort spelar det inte så stor roll om det kostar 5000 eller 6000. Värre för mig som behöver köpa 10-20 kort till dessa priser:(

Permalänk
Medlem

@Cruceuz: Allra helst 008S men tror inte det är där felet ligger. Du kan ju köra direkt från nätagg-6pin på dina risers också men det skulle ju i ditt fall kräva ännu ett nätagg.

Jag kör med 008S och Sata-power rakt in i risern ifrån nätagget men jag kör med EN kabel per riser (det brukar ju finnas 3 sata-powerkontakter/kabel, jag lämnar alltså 2 i luften) och ett riktigt högkvalitativt nätagg, det funkar fint (viktigt att känna på kablarna så att de inte känns varma). Tänk på att sata-power egentligen är gjort för att driva enheter som drar typ 15w, inte pumpa 75w per kontakt som de måste kunna ge en riser.

Många kör som du också och det funkar för dem, samtidigt som det inte funkar för vissa, jag tycker som sagt bara det låter som att de inte får tillräckligt med ström

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruceuz:

@SweMerlin: Äh, ska man bara köpa ett grafikkort spelar det inte så stor roll om det kostar 5000 eller 6000. Värre för mig som behöver köpa 10-20 kort till dessa priser:(

Inte säker på att alla håller med dig där, eftersom du köper kort för att tjäna pengar och de flesta här köper kort för att spela (göra av med pengar). Men hatten av för dig, du är klokast av oss

Jag har ingen aning om hur man gör, men då jag har firma så skulle jag kunna köpa kort utan moms och så köra på firmans ström (utan moms) och så ta vinsterna privat. Kostnaderna på firman och vinsten privat. Det är kanske det du gör? Det kanske är ett vettigt sätt att få ut lite stålar utan att skatta bort dem i det här galna feministlandet...

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

@SweMerlin:

Något sådant skulle jag ju självklart aldrig göra men det låter som en mycket smart idé!