Spring Creators Update är nästa stora uppdatering av Windows 10

Spring Creators Update är nästa stora uppdatering av Windows 10

Enligt bloggen Wincentral kommer vårens stora uppdatering för Windows 10 att få namnet Spring Creators Update. På menyn står bland annat funktionen Timeline.

Läs hela artikeln här

Timeline är totalt värdelös, rullade in my Surace Pro för ha 2 enheter i insiders för ta maximera nyttan av Timeline, och så drar man in den sen visade det sig att sync från göra något på en PC dyker upp på Surface Pro 3 timmar senare, så om man sysslar med något på pc ta SP gå till kaffet köper bullar och kaffe och lite sådan och dra i gång Surface Pro så finns inte det man sysslat på för väntetiden på synca den är för lång.

Dock får man hoppas på att de löser sig innan den skarpa versionen.

Undrar vad som slutar fungera och börjar strula denna omgång då.. Dags för ännu fler felsökningar.

Tycker ändå att Microsoft är på rätt spår med Windows 10. Det går inte fort, men de jobbar mot ett modernt operativsystem några steg i taget. Jag gillar Fluent Design, och Near Share kommer att vara en sån sak som man undrar varför det inte funnits i årtionden.

Men förstår inte grejen att fortsätta med Creators Update, är inte Redstone 4 bättre då?

Mycket bra grejer där känns det som, om nu bara Store kom igång lite bättre också

Med tanke på att det tog MS 6 månader att laga felen som infördes med CU lär jag inte installera denna på ett bra tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Börjar bli trött på dessa uppdateringar.

We’ve added multiple policies in this release (both Group Policies and MDM Policies) that provide Admins with means to throttle bandwidth at certain times of day (for both foreground and background traffic)
Hohoho, gissa om denna kommer missbrukas..
https://thewincentral.com/windows-10-redstone-4-changes-new-f...

Nu kan man göra det på bredbandsutdelaren ovanför. (ofta router)

Tror inte det var många av dem funktionerna jag kommer ha större användning av.

Jaha ska man behöva ställa in alla "spåra mig inte" inställningar på nytt asså?
Får hoppas denna update går smidigare än vad fall update gjorde.

Då är det snart dags att installera Fall creators update då. När felen är fixade. Ähh perioden är klar i april, dumt att chansa så uppdaterar troligen då.
W10 har givit mig mycket dumheter när jag inte vill det men så länge man sitter långt bak så slipper man alla framhastade funktioner

Skrivet av UMJ:

Timeline är totalt värdelös, rullade in my Surace Pro för ha 2 enheter i insiders för ta maximera nyttan av Timeline, och så drar man in den sen visade det sig att sync från göra något på en PC dyker upp på Surface Pro 3 timmar senare, så om man sysslar med något på pc ta SP gå till kaffet köper bullar och kaffe och lite sådan och dra i gång Surface Pro så finns inte det man sysslat på för väntetiden på synca den är för lång.

Dock får man hoppas på att de löser sig innan den skarpa versionen.

Hmm, jag har läst det där tre gånger nu och jag förstår ändå inte.

Ser framemot denna stora uppdateringen, kul med lite nytt.

Skrivet av bärplockaren:

Jaha ska man behöva ställa in alla "spåra mig inte" inställningar på nytt asså?
Får hoppas denna update går smidigare än vad fall update gjorde.

Den sparas inte hos Microsoft mellan enheterna så här ser API JSON ut för Timelin om man ska bygga stöd för appen, de byggs i Card system som micrsooft har men innehållet i Card kommer från respektive app utvecklare.

protected override void OnActivated(IActivatedEventArgs e) { LoadFrame(e); if (e.Kind == ActivationKind.Protocol) { var uriArgs = e as ProtocolActivatedEventArgs; if (uriArgs != null) { Frame rootFrame = Window.Current.Content as Frame; if (uriArgs.Host == "page2”) { rootFrame.Navigate(typeof(SecondaryPage), uriArgs) } } } Window.Current.Activate(); } { "$schema": "http://adaptivecards.io/schemas/adaptive-card.json", "type": "AdaptiveCard", "backgroundImage": "https://winblogs.azureedge.net/win/2017/11/eb5d872c743f8f54b9...", "body": [ { "type": "Container", "items": [ { "type": "TextBlock", "text": "Windows Blog", "weight": "bolder", "size": "large", "wrap": true, "maxLines": 3 }, { "type": "TextBlock", "text": "Training Haiti’s radiologists: St. Louis doctor takes her teaching global", "size": "default", "wrap": true, "maxLines": 3 } ] } ] }

Så som den ser ut vara utvecklad så är den appen som skickar informationen till olika enheterna och inte Microsoft som lagrar dem, skulle appen utvecklaren ta bort stödet för Timeline så skulle all information också försvinna mellan enheterna.

Så nu behöver bara Sweclockers se till bygga ett schema för forum/marknad, så skulle man teoretiskt sätt kunna följa händelser i Timeline

Senast redigerat 2018-02-04 21:42
Skrivet av Xeno88:

Börjar bli trött på dessa uppdateringar.

Du behöver inte använda funktionerna, uppdateringarna är ju till för att göra OSet mer flexibelt. Annars kan man säga samma sak om årliga Linux distros och Mac OS X som alltid överhypas, är ju inte så du behöver engagera dig.

Skrivet av Ohem:

Du behöver inte använda funktionerna, uppdateringarna är ju till för att göra OSet mer flexibelt. Annars kan man säga samma sak om årliga Linux distros och Mac OS X som alltid överhypas, är ju inte så du behöver engagera dig.

Han syftar på att uppdateringarna ibland orsakar problem på vissa datorer. Har personligen inget emot dessa uppdateringar, men stabiliteten i BF1 försämrades rejält för mig efter senaste uppdateringen i höstas.

Inget som intresserar mig.

Men kommer uppdatera ialf så att man får ett säkrare OS.

Oh yeah, dags att förstöra W10 mer, creators totalt skräp. Dags för nästa runda.

Jag hatar ju själv default layouten i Win10 och kör alltid med windows classic shell. Sitter här och undrar hur länge till det ska funka... alla vill ju inte ha något grafiskt interface som döljer alla riktiga funktioner och som mest liknar en iPhone.

Sluta sabba Win10 mrrcosoft... jag vill ha ett riktigt OS med startknapp och meny så som det alltid varit.

Jahapp. Dags att återigen skapa nya problem med en påtvingad uppdatering.

Räckte det inte med att gömma kontrollpanelen?

Det är nu att man börjar överväga att skaffa en Mac.

Skrivet av Solaris:

Det är nu att man börjar överväga att skaffa en Mac.

Varför?

Vad har en Mac som Windows inte har?

Skrivet av VadSaDu:

Varför?

En bra produkt? Om vi bortser från Linux som ett alternativ och mitt val står mellan pest eller kolera så väljer jag det som gör minst ont och det som har åtminstonde en bra produkt på marknaden.

Skrivet av VadSaDu:

Varför?

En vettig command line bland annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Ärligt talat så fattar jag mig inte på 6 månaders cykeln.
6 månader är på tok för kort tid att installera om även ett windows system.
Och man måste göra en hel ominstallation om man gillar stabila och snabba datorer.

Timeline !!!!!!!!!!!!!!!!

Nu får de ge sig. Skulle gå och lägga mig nu och såg detta. Kommer sova i natt.
Allvar !! ( Timeline, ett verktyg för att hålla reda på och återgå till tidigare stängt arbete.)

Jag har en genväg jag klickar på när jag ska starta ett program. Sen när jag är klar så stänger jag programmet.
!!! vad då behöva hålla reda på vad man har gjort ????? genvägen ligger där den alltid har varit och det är bara att klicka på den.
Nu får MS sluta på allvar att komma med mer skit saker. Om 2-4 år så kommer vi ha så mycket skit i vara datorer som ingen är intresserad av alls. Fel skrevet. Det har vi redan. Massa skit.

Lite så här blir det...... starta ett program för att starta ett annat. Sen MS jag kommer ihåg vad jag gjorde innan. Behöver ingen hjälp he he he.

Sen det här med återgå som de skriver. Ja då vet vi hur det kommer bli. Återgå är lika med Programmen ligger i bakgrunden och tar Plats i minnet för vi ska snabbt återgå till programmet. Ja ha. ännu mera processer som ska vara igång.
Ni vet det där vi behöver år 2018. Vi har ju sååååå slöa datorer i dag.

Allvar. De håller på att ta fram massa program som vi behövde på den tiden det användes hårddiskar och liten cpu på 2 kärnor. Det är väl 10 år sedan.

MS vakna upp nu för sat____n.
Ps. MS det där spelläget ??? vad sa ni ??? inte har jag sett några processer stängas av. spelar som jag har gjort i många år.

Suck grabbar. Var tvungen att skriva något . Tror jag är lite gnällig nu. Så nu skriver jag inte mer. God natt.
Nu stänger jag datorn. MS jag klarar av det själv.

Skrivet av Svensktiger:

Ärligt talat så fattar jag mig inte på 6 månaders cykeln.
6 månader är på tok för kort tid att installera om även ett windows system.
Och man måste göra en hel ominstallation om man gillar stabila och snabba datorer.

Har inte gjort någon ominstallation sen jag satt på W7 utan bara kört uppdatering, än så länge fungerar mitt W10 både snabbt och stabilt, dock har jag alltid väntat några månader från uppdateringarna släpps till jag installerar dom.

Mao så tror jag det mycket beror på hur snabb man är att uppdatera och vilka övriga program man har installerade.

Skrivet av CFSsss:

Jag hatar ju själv default layouten i Win10 och kör alltid med windows classic shell. Sitter här och undrar hur länge till det ska funka... alla vill ju inte ha något grafiskt interface som döljer alla riktiga funktioner och som mest liknar en iPhone.

Sluta sabba Win10 mrrcosoft... jag vill ha ett riktigt OS med startknapp och meny så som det alltid varit.

Problemet är att dagens användning är ju bärbart, mobiler, laptoppar, 2-1 för få ner vikten, Ska microsoft även existera om 10 år som företag, så behöver de ju anpassa sig till hur folk andvänder sina enheter idag.

Och Classic Shell är ju inte direkt touch vänliga, vilket blir allt vanligare bland 2 in 1 enheter och bärbara laptoppar börja ju även få in Touch.

Med Classic Shell och utan PC spelare så skulle nog PC marknaden varit helt borta i princip idag, det är ju alla Gamers som håller PC kvar i livet, sedan att de gör om Classic Shell till UWP Shell är en stor del att de kan passa på radera gammal kod för öka batteri tiden på bärbara enheter.

Så de finns så klart både fördelar och nackdelar i det nya lättviktiga Shellen, och design linjen i Fluent Design är ett problem när det kommer till ändringsmöjligheter är mer i den gamla Classic Shell än det nya Fluent UWP Shellen.

Skrivet av Bananen12:

Nu får de ge sig. Skulle gå och lägga mig nu och såg detta. Kommer sova i natt.
Allvar !! ( Timeline, ett verktyg för att hålla reda på och återgå till tidigare stängt arbete.)

Jag har en genväg jag klickar på när jag ska starta ett program. Sen när jag är klar så stänger jag programmet.
!!! vad då behöva hålla reda på vad man har gjort ????? genvägen ligger där den alltid har varit och det är bara att klicka på den.
Nu får MS sluta på allvar att komma med mer skit saker. Om 2-4 år så kommer vi ha så mycket skit i vara datorer som ingen är intresserad av alls. Fel skrevet. Det har vi redan. Massa skit.

Lite så här blir det...... starta ett program för att starta ett annat. Sen MS jag kommer ihåg vad jag gjorde innan. Behöver ingen hjälp he he he.

Sen det här med återgå som de skriver. Ja då vet vi hur det kommer bli. Återgå är lika med Programmen ligger i bakgrunden och tar Plats i minnet för vi ska snabbt återgå till programmet. Ja ha. ännu mera processer som ska vara igång.
Ni vet det där vi behöver år 2018. Vi har ju sååååå slöa datorer i dag.

Allvar. De håller på att ta fram massa program som vi behövde på den tiden det användes hårddiskar och liten cpu på 2 kärnor. Det är väl 10 år sedan.

MS vakna upp nu för sat____n.
Ps. MS det där spelläget ??? vad sa ni ??? inte har jag sett några processer stängas av. spelar som jag har gjort i många år.

Suck grabbar. Var tvungen att skriva något . Tror jag är lite gnällig nu. Så nu skriver jag inte mer. God natt.
Nu stänger jag datorn. MS jag klarar av det själv.

Tanken är väl att Timeline främst ska underlätta när man rör sig mellan enheter. Men förstår ärligt talat inte behovet där då nästan alla browsers har en synk-funktion samt Office-paketet. Vilka övriga "appar" behöver man synka mellan enheter? Kalkylatorn? Meningsfullt. Dessutom måste man installera MS-crapware Cortana på mobben om det ska funka där.

Ser fram emot ännu en major Windows-release som kommer stealth-downloadas och installeras när jag minst anar det, tvinga mig avinstallera all crapware jag redan avinstallerat femtielva gånger, gömma alla nya ikoner i taskbaren, lusläsa Settings för att återigen avaktivera all spyware och vänta med spänning på vilka drivers som kommer bli inkompatibla och/eller behöver installeras om. Ser även fram emot samtalet från mina föräldrar när samma sak hänt dom och jag måste åka över och spendera ännu en dag med exakt samma sak.

Trodde windows 10 var jättebra? Verkar inte som det på alla Win10 användare i denna tråden.
Får sitta på Win7 i tio år till.

Ontopic: Timeline känns som "senast använda dokument" som funnits i windows sedan winxp kanske längre. Bra drid, not.