Spring Creators Update är nästa stora uppdatering av Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Spring Creators Update är nästa stora uppdatering av Windows 10

Enligt bloggen Wincentral kommer vårens stora uppdatering för Windows 10 att få namnet Spring Creators Update. På menyn står bland annat funktionen Timeline.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Timeline är totalt värdelös, rullade in my Surace Pro för ha 2 enheter i insiders för ta maximera nyttan av Timeline, och så drar man in den sen visade det sig att sync från göra något på en PC dyker upp på Surface Pro 3 timmar senare, så om man sysslar med något på pc ta SP gå till kaffet köper bullar och kaffe och lite sådan och dra i gång Surface Pro så finns inte det man sysslat på för väntetiden på synca den är för lång.

Dock får man hoppas på att de löser sig innan den skarpa versionen.

Permalänk
Medlem

Undrar vad som slutar fungera och börjar strula denna omgång då.. Dags för ännu fler felsökningar.

Permalänk

Tycker ändå att Microsoft är på rätt spår med Windows 10. Det går inte fort, men de jobbar mot ett modernt operativsystem några steg i taget. Jag gillar Fluent Design, och Near Share kommer att vara en sån sak som man undrar varför det inte funnits i årtionden.

Men förstår inte grejen att fortsätta med Creators Update, är inte Redstone 4 bättre då?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Mycket bra grejer där känns det som, om nu bara Store kom igång lite bättre också

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det tog MS 6 månader att laga felen som infördes med CU lär jag inte installera denna på ett bra tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börjar bli trött på dessa uppdateringar.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Inaktiv

We’ve added multiple policies in this release (both Group Policies and MDM Policies) that provide Admins with means to throttle bandwidth at certain times of day (for both foreground and background traffic)
Hohoho, gissa om denna kommer missbrukas..
https://thewincentral.com/windows-10-redstone-4-changes-new-f...

Nu kan man göra det på bredbandsutdelaren ovanför. (ofta router)

Permalänk
Medlem

Tror inte det var många av dem funktionerna jag kommer ha större användning av.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jaha ska man behöva ställa in alla "spåra mig inte" inställningar på nytt asså?
Får hoppas denna update går smidigare än vad fall update gjorde.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Då är det snart dags att installera Fall creators update då. När felen är fixade. Ähh perioden är klar i april, dumt att chansa så uppdaterar troligen då.
W10 har givit mig mycket dumheter när jag inte vill det men så länge man sitter långt bak så slipper man alla framhastade funktioner

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av UMJ:

Timeline är totalt värdelös, rullade in my Surace Pro för ha 2 enheter i insiders för ta maximera nyttan av Timeline, och så drar man in den sen visade det sig att sync från göra något på en PC dyker upp på Surface Pro 3 timmar senare, så om man sysslar med något på pc ta SP gå till kaffet köper bullar och kaffe och lite sådan och dra i gång Surface Pro så finns inte det man sysslat på för väntetiden på synca den är för lång.

Dock får man hoppas på att de löser sig innan den skarpa versionen.

Hmm, jag har läst det där tre gånger nu och jag förstår ändå inte.

Permalänk
Medlem

Ser framemot denna stora uppdateringen, kul med lite nytt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jaha ska man behöva ställa in alla "spåra mig inte" inställningar på nytt asså?
Får hoppas denna update går smidigare än vad fall update gjorde.

Den sparas inte hos Microsoft mellan enheterna så här ser API JSON ut för Timelin om man ska bygga stöd för appen, de byggs i Card system som micrsooft har men innehållet i Card kommer från respektive app utvecklare.

protected override void OnActivated(IActivatedEventArgs e) { LoadFrame(e); if (e.Kind == ActivationKind.Protocol) { var uriArgs = e as ProtocolActivatedEventArgs; if (uriArgs != null) { Frame rootFrame = Window.Current.Content as Frame; if (uriArgs.Host == "page2”) { rootFrame.Navigate(typeof(SecondaryPage), uriArgs) } } } Window.Current.Activate(); } { "$schema": "http://adaptivecards.io/schemas/adaptive-card.json", "type": "AdaptiveCard", "backgroundImage": "https://winblogs.azureedge.net/win/2017/11/eb5d872c743f8f54b9...", "body": [ { "type": "Container", "items": [ { "type": "TextBlock", "text": "Windows Blog", "weight": "bolder", "size": "large", "wrap": true, "maxLines": 3 }, { "type": "TextBlock", "text": "Training Haiti’s radiologists: St. Louis doctor takes her teaching global", "size": "default", "wrap": true, "maxLines": 3 } ] } ] }

Så som den ser ut vara utvecklad så är den appen som skickar informationen till olika enheterna och inte Microsoft som lagrar dem, skulle appen utvecklaren ta bort stödet för Timeline så skulle all information också försvinna mellan enheterna.

Så nu behöver bara Sweclockers se till bygga ett schema för forum/marknad, så skulle man teoretiskt sätt kunna följa händelser i Timeline

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Börjar bli trött på dessa uppdateringar.

Du behöver inte använda funktionerna, uppdateringarna är ju till för att göra OSet mer flexibelt. Annars kan man säga samma sak om årliga Linux distros och Mac OS X som alltid överhypas, är ju inte så du behöver engagera dig.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Du behöver inte använda funktionerna, uppdateringarna är ju till för att göra OSet mer flexibelt. Annars kan man säga samma sak om årliga Linux distros och Mac OS X som alltid överhypas, är ju inte så du behöver engagera dig.

Han syftar på att uppdateringarna ibland orsakar problem på vissa datorer. Har personligen inget emot dessa uppdateringar, men stabiliteten i BF1 försämrades rejält för mig efter senaste uppdateringen i höstas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd

Inget som intresserar mig.

Men kommer uppdatera ialf så att man får ett säkrare OS.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Oh yeah, dags att förstöra W10 mer, creators totalt skräp. Dags för nästa runda.

Permalänk
Medlem

Jag hatar ju själv default layouten i Win10 och kör alltid med windows classic shell. Sitter här och undrar hur länge till det ska funka... alla vill ju inte ha något grafiskt interface som döljer alla riktiga funktioner och som mest liknar en iPhone.

Sluta sabba Win10 mrrcosoft... jag vill ha ett riktigt OS med startknapp och meny så som det alltid varit.

Permalänk
Medlem

Jahapp. Dags att återigen skapa nya problem med en påtvingad uppdatering.

Räckte det inte med att gömma kontrollpanelen?

Permalänk
Medlem

Det är nu att man börjar överväga att skaffa en Mac.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Det är nu att man börjar överväga att skaffa en Mac.

Varför?

Vad har en Mac som Windows inte har?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Varför?

Vad har en Mac som Windows inte har?

En bra produkt? Om vi bortser från Linux som ett alternativ och mitt val står mellan pest eller kolera så väljer jag det som gör minst ont och det som har åtminstonde en bra produkt på marknaden.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Varför?

Vad har en Mac som Windows inte har?

En vettig command line bland annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så fattar jag mig inte på 6 månaders cykeln.
6 månader är på tok för kort tid att installera om även ett windows system.
Och man måste göra en hel ominstallation om man gillar stabila och snabba datorer.

Permalänk
Avstängd

Timeline !!!!!!!!!!!!!!!!

Nu får de ge sig. Skulle gå och lägga mig nu och såg detta. Kommer sova i natt.
Allvar !! ( Timeline, ett verktyg för att hålla reda på och återgå till tidigare stängt arbete.)

Jag har en genväg jag klickar på när jag ska starta ett program. Sen när jag är klar så stänger jag programmet.
!!! vad då behöva hålla reda på vad man har gjort ????? genvägen ligger där den alltid har varit och det är bara att klicka på den.
Nu får MS sluta på allvar att komma med mer skit saker. Om 2-4 år så kommer vi ha så mycket skit i vara datorer som ingen är intresserad av alls. Fel skrevet. Det har vi redan. Massa skit.

Lite så här blir det...... starta ett program för att starta ett annat. Sen MS jag kommer ihåg vad jag gjorde innan. Behöver ingen hjälp he he he.

Sen det här med återgå som de skriver. Ja då vet vi hur det kommer bli. Återgå är lika med Programmen ligger i bakgrunden och tar Plats i minnet för vi ska snabbt återgå till programmet. Ja ha. ännu mera processer som ska vara igång.
Ni vet det där vi behöver år 2018. Vi har ju sååååå slöa datorer i dag.

Allvar. De håller på att ta fram massa program som vi behövde på den tiden det användes hårddiskar och liten cpu på 2 kärnor. Det är väl 10 år sedan.

MS vakna upp nu för sat____n.
Ps. MS det där spelläget ??? vad sa ni ??? inte har jag sett några processer stängas av. spelar som jag har gjort i många år.

Suck grabbar. Var tvungen att skriva något . Tror jag är lite gnällig nu. Så nu skriver jag inte mer. God natt.
Nu stänger jag datorn. MS jag klarar av det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ärligt talat så fattar jag mig inte på 6 månaders cykeln.
6 månader är på tok för kort tid att installera om även ett windows system.
Och man måste göra en hel ominstallation om man gillar stabila och snabba datorer.

Har inte gjort någon ominstallation sen jag satt på W7 utan bara kört uppdatering, än så länge fungerar mitt W10 både snabbt och stabilt, dock har jag alltid väntat några månader från uppdateringarna släpps till jag installerar dom.

Mao så tror jag det mycket beror på hur snabb man är att uppdatera och vilka övriga program man har installerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag hatar ju själv default layouten i Win10 och kör alltid med windows classic shell. Sitter här och undrar hur länge till det ska funka... alla vill ju inte ha något grafiskt interface som döljer alla riktiga funktioner och som mest liknar en iPhone.

Sluta sabba Win10 mrrcosoft... jag vill ha ett riktigt OS med startknapp och meny så som det alltid varit.

Problemet är att dagens användning är ju bärbart, mobiler, laptoppar, 2-1 för få ner vikten, Ska microsoft även existera om 10 år som företag, så behöver de ju anpassa sig till hur folk andvänder sina enheter idag.

Och Classic Shell är ju inte direkt touch vänliga, vilket blir allt vanligare bland 2 in 1 enheter och bärbara laptoppar börja ju även få in Touch.

Med Classic Shell och utan PC spelare så skulle nog PC marknaden varit helt borta i princip idag, det är ju alla Gamers som håller PC kvar i livet, sedan att de gör om Classic Shell till UWP Shell är en stor del att de kan passa på radera gammal kod för öka batteri tiden på bärbara enheter.

Så de finns så klart både fördelar och nackdelar i det nya lättviktiga Shellen, och design linjen i Fluent Design är ett problem när det kommer till ändringsmöjligheter är mer i den gamla Classic Shell än det nya Fluent UWP Shellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananen12:

Nu får de ge sig. Skulle gå och lägga mig nu och såg detta. Kommer sova i natt.
Allvar !! ( Timeline, ett verktyg för att hålla reda på och återgå till tidigare stängt arbete.)

Jag har en genväg jag klickar på när jag ska starta ett program. Sen när jag är klar så stänger jag programmet.
!!! vad då behöva hålla reda på vad man har gjort ????? genvägen ligger där den alltid har varit och det är bara att klicka på den.
Nu får MS sluta på allvar att komma med mer skit saker. Om 2-4 år så kommer vi ha så mycket skit i vara datorer som ingen är intresserad av alls. Fel skrevet. Det har vi redan. Massa skit.

Lite så här blir det...... starta ett program för att starta ett annat. Sen MS jag kommer ihåg vad jag gjorde innan. Behöver ingen hjälp he he he.

Sen det här med återgå som de skriver. Ja då vet vi hur det kommer bli. Återgå är lika med Programmen ligger i bakgrunden och tar Plats i minnet för vi ska snabbt återgå till programmet. Ja ha. ännu mera processer som ska vara igång.
Ni vet det där vi behöver år 2018. Vi har ju sååååå slöa datorer i dag.

Allvar. De håller på att ta fram massa program som vi behövde på den tiden det användes hårddiskar och liten cpu på 2 kärnor. Det är väl 10 år sedan.

MS vakna upp nu för sat____n.
Ps. MS det där spelläget ??? vad sa ni ??? inte har jag sett några processer stängas av. spelar som jag har gjort i många år.

Suck grabbar. Var tvungen att skriva något . Tror jag är lite gnällig nu. Så nu skriver jag inte mer. God natt.
Nu stänger jag datorn. MS jag klarar av det själv.

Tanken är väl att Timeline främst ska underlätta när man rör sig mellan enheter. Men förstår ärligt talat inte behovet där då nästan alla browsers har en synk-funktion samt Office-paketet. Vilka övriga "appar" behöver man synka mellan enheter? Kalkylatorn? Meningsfullt. Dessutom måste man installera MS-crapware Cortana på mobben om det ska funka där.

Ser fram emot ännu en major Windows-release som kommer stealth-downloadas och installeras när jag minst anar det, tvinga mig avinstallera all crapware jag redan avinstallerat femtielva gånger, gömma alla nya ikoner i taskbaren, lusläsa Settings för att återigen avaktivera all spyware och vänta med spänning på vilka drivers som kommer bli inkompatibla och/eller behöver installeras om. Ser även fram emot samtalet från mina föräldrar när samma sak hänt dom och jag måste åka över och spendera ännu en dag med exakt samma sak.

Permalänk
Medlem

Trodde windows 10 var jättebra? Verkar inte som det på alla Win10 användare i denna tråden.
Får sitta på Win7 i tio år till.

Ontopic: Timeline känns som "senast använda dokument" som funnits i windows sedan winxp kanske längre. Bra drid, not.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5