Styra Led spottar i nybyggt hus

Permalänk
Medlem

Styra Led spottar i nybyggt hus

Hej!

Har precis byggt nytt hus och har länge sneglat på hemautomation på så sätt att all el skall gå att styra via dels 2 paddor som sitter infrästa i väggarna men även via telefoner osv. detta kommer man åt ifrån en hemsida på som är kopplad till EventGhost som i sin tur skickar signaler till en Telldus stick duo.

Har dock stöt på ett problem och det är att jag i vardagsrummet har 16 led spottar á 8w styck och har inte hittat en trådlös mottagare med dimmer som klarar denna last, vill även att de dimmrar som sitter på väggen fortfarande skall fungera.

Jag kan tillägga att jag bara har kollat på 433 mhz än så länge då jag redan har lite grejer som jag har testat runt lite med men skulle kunna tänka mig gå över på Zwawe om de finns lösningar där.

Permalänk

Låter som att en Fibaro Dimmer 2 skulle passa bra? Dock z-wave.

Permalänk
Medlem

Ta dit en elektriker som delar upp spottarna i två grupper, sen bör du inte ha några problem att hitta dosdimmers som klarar effekten. Väljer du att gå på zwave-spåret är det busenkelt att länka ihop två (eller flera) dimmers så att de syncar på/av och dimmernivå.

Permalänk
Medlem

@koffepro: Vill du ha vriddimmer på väggen eller funkar det med återfjädrande knapp?

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Ta dit en elektriker som delar upp spottarna i två grupper, sen bör du inte ha några problem att hitta dosdimmers som klarar effekten. Väljer du att gå på zwave-spåret är det busenkelt att länka ihop två (eller flera) dimmers så att de syncar på/av och dimmernivå.

Håller med, dela upp och kör med två. Man behöver inte ens ha en controller för att länka ihop två mottagare med en knapp/sändare

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

@koffepro: Vill du ha vriddimmer på väggen eller funkar det med återfjädrande knapp?

/Knight

Är det vriddimmer som gäller och det inte finns något behov/önskemål om mer avancerade automationer är Plejd ett jättebra alternativ. Sägs vara busenkelt att konfigurera och försäljningskanalerna gillas av elektriker.
Vill man ändå köra Z-wave lanserar Heatit en vriddimmer inom kort (hoppas jag), den finns redan på hemsidan.
Gällande ju Plejd så ska det komma en gateway senare i år, beroende på hur öppen den är kan det göra det möjligt att integrera med andra system.