Permalänk
Medlem
Skrivet av h2016:

@flipp:

Hur lång tid tog leveransen från Lenovo.se? Har hört skräckhistorier om Digital River Ltd. som ju står bakom försäljningskanalen på Lenovo.se. Funderar allvarligt på beställa Yoga 920 Vibes som enligt uppgift ska finnas i lager men enligt tidigare köpare runt om i Europa så ska man ta det med en nya salt. Kan lika gärna innebära flera veckors väntetid.

Det gick snabbt för mig. Tog bara några dagar, kanske 2 dagar. Var också orolig för att handla av Digital River Ltd. men det gick smärtfritt. Är fortfarande extremt nöjd med Yogan. Finns ingenting att klaga på. Drar man ner ljusstyrkan till hälften har man 12 timmars användning på en laddning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp:

Det gick snabbt för mig. Tog bara några dagar, kanske 2 dagar. Var också orolig för att handla av Digital River Ltd. men det gick smärtfritt. Är fortfarande extremt nöjd med Yogan. Finns ingenting att klaga på. Drar man ner ljusstyrkan till hälften har man 12 timmars användning på en laddning.

Gick väldigt smidigt för mig oxo. Köpre vibes-versionen med 4k upplösning. Väldigt nöjd jmf med HP spectre X360 som jag returnerade pga TB3 problem. MEN batteritiden på min Yoga 920 är inte på topp: runt 5h med alla inställningar på topp. 4k-skärmen suger verkligen i sig mycket ström...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett allmänt tips vid problem med TB3-porten där Windows rapporterar "Thunderbolt-enheten funktion kan vara begränsade..." och inkopplade TB3-enheter inte känns igen av porten:

1. Stäng av enheten.

2. Koppla ur laddaren (och batteriet om det inte är inbyggt. Är det inbyggt går ni vidare till steg 3)

3. Håll startknappen nedtryckt i 30 sekunder.

4. Koppla tillbaka laddaren (och batteriet) och testa starta upp enheten som vanligt.

Detta räddade mig från en retur då en av TB3-portarna slutade att känna igen inkopplade enheter. Ska tydligen starta en statisk urladdning av moderkortet.

Permalänk

Kommer få en yoga 920 i utbyte då min 900s inte var värd att laga. Hur är fläkten på den (kommer få 1080p i5 8 GB)? Har alltid stört mig på laptops där fläkten drar igång av att man tittar på Youtube eller bara sitter och antecknar på Word :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Budget1080pc:

Kommer få en yoga 920 i utbyte då min 900s inte var värd att laga. Hur är fläkten på den (kommer få 1080p i5 8 GB)? Har alltid stört mig på laptops där fläkten drar igång av att man tittar på Youtube eller bara sitter och antecknar på Word :/

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ju i7 och 4k och fläkten drar igång ganska snsbbt men går sedan ganska snabbt ner i frekvens. Helt hanterbar. Din lär vara tystare.

Permalänk
Medlem

@Budget1080pc:

En annan sak: om utbytet ska skötas av Lenovo/Digital River, så får du räkna med att vänta. Jag hade en retur på gång där väntetiden på att deras RMA avdelning och TNT ska kommunicera tog flera veckor. Som tur var kunde problem lösas så att jag slapp skicka tillbaka och få en utbytesdator men det var periodvis väldigt frustrerande.

Lenovo är dock ljusår bättre än det företag som nog måste vara sämst på kundvård och kommunikation: HP. Det är ett företag ni absolut inte ska köpa någonting ifrån om ni är mån om er mentala hälsa.

Permalänk
Medlem

@h2016 Ingår pennan när man köper datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av h2016:

@Budget1080pc:

En annan sak: om utbytet ska skötas av Lenovo/Digital River, så får du räkna med att vänta. Jag hade en retur på gång där väntetiden på att deras RMA avdelning och TNT ska kommunicera tog flera veckor. Som tur var kunde problem lösas så att jag slapp skicka tillbaka och få en utbytesdator men det var periodvis väldigt frustrerande.

Lenovo är dock ljusår bättre än det företag som nog måste vara sämst på kundvård och kommunikation: HP. Det är ett företag ni absolut inte ska köpa någonting ifrån om ni är mån om er mentala hälsa.

Jag har så sjukt dålig erfarenhet av Digital River, dom har skrämt bort mig som kund.

Känns som alla dessa stora företag som Dell, Lenovo, HP osv har dålig/långsam service emot privatpersoner. Dom verkar lägga mer krut på företag som kunder.

Dock bara min erfarenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Mrguy:

Tror att dina iakttagelser är korrekta. Man ska nog aldrig köpa direkt av HP eller Lenovo egentligen. Då är det bättre att köpa via ÅF om man köper som privatperson.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrguy:

Jag har så sjukt dålig erfarenhet av Digital River, dom har skrämt bort mig som kund.

Känns som alla dessa stora företag som Dell, Lenovo, HP osv har dålig/långsam service emot privatpersoner. Dom verkar lägga mer krut på företag som kunder.

Dock bara min erfarenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Köper man deras företagsdatorer så går det dock ofta fort, även som privatperson. Kompisen fick sitt moderkort utbytt dagen efter han ringde på plats (alltså hemma hos sig) då datorn inte laddade. Men det är ju en p50s som kostar en slant. De andea typerna av modeller är supporten kass på oavsett tillverkare

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Lutar mer åt Lenovos hemsida då man kan köpa med 3års garanti? någon som gjort det eller köpt det via annan åf? lite störande att man ej kan konfigurera datorn som i USA där man kan välja fritt allt. ex Win 10 Pro. färg, ram, processor, ssd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan k:

Lutar mer åt Lenovos hemsida då man kan köpa med 3års garanti? någon som gjort det eller köpt det via annan åf? lite störande att man ej kan konfigurera datorn som i USA där man kan välja fritt allt. ex Win 10 Pro. färg, ram, processor, ssd...

Japp och ävdn retunerat till lenovo. Funkade supersmidigt. Tyvärr kan jag intr rekommendera 920. Wifi-chippet som är i är jätteslött samt att jag inte alls gillade deras fläktkurva. Fick sänka prestandan rejält så att den inte varvade upp. Wifi-chippet kan man inte direkt byta så fick bli att lämna tillbaka den tyvärr, vilket var synd då jag gillade designen och 2-i-1 funktionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

@frizzy10:

Så är inte min upplevelse. Min 920 låter inte speciellt mycket ens när jag kör tunga applikationer. Då och då kör jag också med eGPU via Thunderbolt3 och det hela fungerar hur smidigt som helst.

Angående garanti på Lenovos hemsida här i Sverige och Europa, så är det 2 års garanti som gäller. Garantiärenden sköts inte av Digital River och det är nog tur det. För de är inte snabba med att svara. Däremot fick jag ganska omgående kontakt med ett problem jag hade med överbliven statisk spänning som strulade till TB3-porten och där fick jag en snabb respons från servicerepresentanten som löste det hela bra.

Som privatperson tror jag nog att jag hade undvikit att köpa direkt från Lenovo.

Permalänk
Medlem

Någon som köpt och kan rekommendera ett fodral till 920? Själv funderar jag på ett sånt här: https://www.ebay.com/itm/Neoprene-Case-Sleeve-Zip-Case-fits-L...

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem
Skrivet av h2016:

@frizzy10:

Så är inte min upplevelse. Min 920 låter inte speciellt mycket ens när jag kör tunga applikationer. Då och då kör jag också med eGPU via Thunderbolt3 och det hela fungerar hur smidigt som helst.

Funderar också på en Yoga och sedan en egpu. Vilken extern låda kör du med och vilken version av datorn har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av janaydin:

Funderar också på en Yoga och sedan en egpu. Vilken extern låda kör du med och vilken version av datorn har du?

Sorry sent svar:

(a) Jag har följande egpu: Breakaway Box 550
(b) MSI GeForce GTX 1080 Gaming X
(c) Yoga 920, i7, 4K, 16GB/512GB

Fördelen med kombon Breakaway Box 550 och MSI är att ljudnivån hålls på en väldigt låg nivå. Även vid fullt ös så är det helt acceptabel nivå. Vid vanlig användning hörs fläktarna från datorn nästan mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloha:

Någon som köpt och kan rekommendera ett fodral till 920? Själv funderar jag på ett sånt här: https://www.ebay.com/itm/Neoprene-Case-Sleeve-Zip-Case-fits-L...

Denna köpte jag. Passar Yoga 920 och jag kan ha med plattan i lilla facket.

Chester Sleeve

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en TB dockning till min 920, är det någon som rekommenderas ?
Har kollat lite på
https://www.dustinhome.se/product/5011015737/thinkpad-thunder...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixzu:

Funderar på att köpa en TB dockning till min 920, är det någon som rekommenderas ?
Har kollat lite på
https://www.dustinhome.se/product/5011015737/thinkpad-thunder...

Jag har en sådan och kan verkligen rekommendera den. Hade Belkins thunderbolt 3 docka innan och Lenovos är så mycket bättre i termer av tillgängliga portar och tillförlitlighet. Komplett har den hela 9 kr billigare!

Kan också kolla Lenovos hemsida. Ibland har de rätt så schyssta rabatter.

Permalänk

Har kikat lite på en 920, helt klart ett smidigt format. Vägt den lite mot nya XPS 13 och dom är rätt lika. Gillar XPS:ens rose gold mer, men den finns bara i 1920x1080 non-touch om man vill ha svenskt tangentbord :(. Sedan sitter kameran helt tokigt till, själva har jag några videosamtal om dagen, då verkar 920 lite trevligare. Snygg design, några färgval, tablet mode, liknande specs, 4k touch, rätt placerad kamera osv. Frågan är, är det läge att köpa en 920 nu? Den har trots allt funnits på marknaden ett drygt halvår, är det kanske bättre att vänta på en refresh? 730 kom ju för inte så länge sedan, väntar mig nästan en 930 innan sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Har kikat lite på en 920, helt klart ett smidigt format. Vägt den lite mot nya XPS 13 och dom är rätt lika. Gillar XPS:ens rose gold mer, men den finns bara i 1920x1080 non-touch om man vill ha svenskt tangentbord :(. Sedan sitter kameran helt tokigt till, själva har jag några videosamtal om dagen, då verkar 920 lite trevligare. Snygg design, några färgval, tablet mode, liknande specs, 4k touch, rätt placerad kamera osv. Frågan är, är det läge att köpa en 920 nu? Den har trots allt funnits på marknaden ett drygt halvår, är det kanske bättre att vänta på en refresh? 730 kom ju för inte så länge sedan, väntar mig nästan en 930 innan sommaren.

Svårt att spekulera om när 930:an kommer, men 920:an kom ju ganska nyligen och skulle inte förvåna mig om uppföljaren kommer efter att de nya intel processorerna introducerats i höst. Sen angående 920:an så gillade jag inte tangentbordet på den. Det hade dålig känsla, upplevdes som att det hade tröga tangenter även om de kanske objektivt intevar trögare än nåt annat.

Yoga 730 är ju mycket mer prisvärd så hade satsat på den. Finns dock inga recensioner ute ännu vad jag vet, men yoga 720 var mycket bra bortsett från att fläktarna var riktigt aggressiva. Förhoppningsvis har de fixat detta med den nya. Om du köper 730:an så skulle jag gärna höra vad du tycker om den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jacques:

Svårt att spekulera om när 930:an kommer, men 920:an kom ju ganska nyligen och skulle inte förvåna mig om uppföljaren kommer efter att de nya intel processorerna introducerats i höst. Sen angående 920:an så gillade jag inte tangentbordet på den. Det hade dålig känsla, upplevdes som att det hade tröga tangenter även om de kanske objektivt intevar trögare än nåt annat.

Yoga 730 är ju mycket mer prisvärd så hade satsat på den. Finns dock inga recensioner ute ännu vad jag vet, men yoga 720 var mycket bra bortsett från att fläktarna var riktigt aggressiva. Förhoppningsvis har de fixat detta med den nya. Om du köper 730:an så skulle jag gärna höra vad du tycker om den.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är inget fel alls på 920, känns väldigt "modern" även om det var 6+ månader sen den kom. Gissningsvis dröjer det väl till hösten innan något nytt kommer ut (och då gissningsvis bara en specbump med ny processor), så det kanske är lika bra att slå till oavsett. Ska försöka hitta en i butik för att testa tangentbord mm, vore kul att få klämma lite på dom innan köp. Tyvärr är det rätt ovanligt med butiker som har demo-ex av high end laptops nu :(.

Ja 730 är klart intressant. Nästan ingen skillnad från 900-serien vad jag vet. Gångjärnet och lite bättre byggkvalla överlag på 920 kanske, möjlighet till 1 TB SSD, men i övrigt väldigt lika. Eller har jag missat något viktigt här?

Kollade in på lenovos sida men dom hade bara 8 GB-versionen och bara i iron grey. Hade helst velat ha 16GB och ev i koppar (inte jätteviktigt), får se om de släpps på svenska marknaden snart.

Är lite orolig över hur bra Intel 620 fixar en 4K-display samt extern skärm (4k:ish där med). Ska jag räkna med att det kommer att kännas lite segt? Finns ju 15" 730 med nvidia-gpu, men då har dom av någon outgrundlig anledning valt att inte ladda via USB-C utan gamla adaptern >:(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Ja, det är inget fel alls på 920, känns väldigt "modern" även om det var 6+ månader sen den kom. Gissningsvis dröjer det väl till hösten innan något nytt kommer ut (och då gissningsvis bara en specbump med ny processor), så det kanske är lika bra att slå till oavsett. Ska försöka hitta en i butik för att testa tangentbord mm, vore kul att få klämma lite på dom innan köp. Tyvärr är det rätt ovanligt med butiker som har demo-ex av high end laptops nu :(.

Ja 730 är klart intressant. Nästan ingen skillnad från 900-serien vad jag vet. Gångjärnet och lite bättre byggkvalla överlag på 920 kanske, möjlighet till 1 TB SSD, men i övrigt väldigt lika. Eller har jag missat något viktigt här?

Kollade in på lenovos sida men dom hade bara 8 GB-versionen och bara i iron grey. Hade helst velat ha 16GB och ev i koppar (inte jätteviktigt), får se om de släpps på svenska marknaden snart.

Är lite orolig över hur bra Intel 620 fixar en 4K-display samt extern skärm (4k:ish där med). Ska jag räkna med att det kommer att kännas lite segt? Finns ju 15" 730 med nvidia-gpu, men då har dom av någon outgrundlig anledning valt att inte ladda via USB-C utan gamla adaptern >:(.

Usb-c har en övre begränsning på 100 W tror jag. Iallafall så räcker det inte för att driva både en HQ-processor och ett kraftigt grafikkort.

Sen hittade jag faktiskt en recension av yoga 730 på laptopmag. Var tyvärr inte positiv, klagade på tangentbord, batteri och på att skärmens färger upplevdes konstiga.

Jo gå och känn i butik på 920:an om du hittar den. Vissa recensenter klagade inte på det, medan jag inte gillade det alls. Sen ska den ha ganska vassa kanter (se Dave2d:s recension) men det var inget jag störde mig på.

Har dålig koll på om intel graphics klarar 4k bra, men eftersom många laptops har 4k-displayer nuförtiden så antar jag att det inte kommer vara några problem. Dock tycker jag 4k-känns onödigt på en 13,3” laptop, och även på en 14” om man inte använder den så ofta som tablett. Blir ju dyrare och batteritiden försämras.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hittade en 4k/16/512 Yoga 920 i koppar för 17 900:-, tyckte det var riktigt bra pris. Såg att lenovo själva tar 14 500:- för en 730 med 8GB, samt att för Yoga tar dom +2500 för att gå från 8 till 16 gb (gissar att priset blir samma på 730 när det kommer), så det hade skiljt 1000:- mellan 730 och 920 med samma specar.. Känns värt det med en tusenlapp extra för bättre byggkvalla imo.

Nu sitter jag bara och funderar om det är dumt att köpa en laptop med "bara" Intel HD 620 när vi har t ex intel och amd's samarbete i kommande devices som ser sjukt intressant ut. Kommer aldrig att kunna bestämma mig :D.

Permalänk
Medlem

Fixar 4K bra. Sedan beror det väl på den totala belastningen, dvs. vad du har för program/spel igång samtidigt.

Jag är nöjd med 920:an. Såväl formatet, tangetbordet och prestandan. Men om jag skulle köpa nu så tror jag nog att jag hade tagit Dells nya XPS datorer. Flaskhalsen i TB3-utgångarna är borta (nu kör både 15" och 13" alla 4 lanes), och tror att 15" nu kan erbjuda GTX1050 som dedikerad grafikkort.

Permalänk
Skrivet av h2016:

Fixar 4K bra. Sedan beror det väl på den totala belastningen, dvs. vad du har för program/spel igång samtidigt.

Jag är nöjd med 920:an. Såväl formatet, tangetbordet och prestandan. Men om jag skulle köpa nu så tror jag nog att jag hade tagit Dells nya XPS datorer. Flaskhalsen i TB3-utgångarna är borta (nu kör både 15" och 13" alla 4 lanes), och tror att 15" nu kan erbjuda GTX1050 som dedikerad grafikkort.

Kommer inte att köra något jättekrävande då jag jobbar som utvecklare. Ibland kan det bli lite webgl-grejer vilket kräver en del 3d-prestanda, speciellt i 4k-upplösning, men det är inte superakut med mycket kräm, jag tror interna 620:n fungerar bra. Kan eventuellt skaffa en eGPU att ha hemma om man blir spelsugen (vad jag förstår har 920 också 4 lanes?).

Har sneglat en hel del på XPS också. En stor nackdel är att jag har storleksordningen 2-3 videosamtal om dagen via jobbet i snitt, och webbkamerans placering är sjukt irriterande på XPS. Skulle vara en 9575 (tror jag dom heter? 2-in-1-modellen med intel/amd-samarbets-cpun). Presterar bättre än 1050 (eller iaf likvärdigt) och det går vända den i tentmode för vettig kameraplacering. Ska avvakta lite recensioner, och trist att den inte kommer i rose-gold-utförandet som 13":aren.

Permalänk
Medlem

Sitter själv och funderar på att skaffa mig en 920 inför hösten då jag ska börja plugga på högskolan.
Såg att netonet samt inet har 920-13 i5 8GB 256GB varianten för 11 990:- med modell nummer "80Y7003JMX"
På Lenovos egna hemsida har dom vad jag kan se en dator med samma specs för 13 599:- men den har modell nummer "80Y70067MX"
Är det någon som vet vad skillnaden på dessa två är?

Permalänk
Medlem

Sitter själv och är fett sugen på en Yoga 920, men har även hört mycket gott om HP Spectre x360. Vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk

Hittade en både 720 och 920 på stan när jag gick runt idag. Måste säga att 920 väcker riktigt mycket ha-begär, och även 7-serien är väldigt trevlig. Dessutom tror jag att jag kommit över min "måste ha 4k"-nojja. På den storleken av skärm funkade FHD helt förträffligt, riktigt svårt att se individuella pixlar som det är. Börjar tro att 4k bara ger mindre batteritid och segare dator (mer att uppdatera varje frame) men väldigt minimal synlig skillnad. Eller är det någon som har andra erfarenheter?

Det enda jag störde mig lite på är den enorma bezeln nertill. Typ 4 cm svar yta i nederkant på skärmen

Permalänk
Medlem

Beställde en Yoga 920 i dag. 11990:- hos Inet, och cashback på det. Ska bli kul att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC