Permalänk

Kan rekommendera denna http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90339412/ , bra pris och sjukt bra komfort! Även efter mer än 3års användade, är den mjukadelen delen man sitter är fortfarande mjuk och skön , likaså ryggstödet. 10 av 10 kamprad.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Kinnarps 9000 med extra bred rygg.

https://www.kinnarps.se/contentassets/c2798a4c007f433d8c0e8c2...

15 års garanti och fick välja tyget själv men visst kostade det en ordentlig peng. Känns dock värt att inte snåla in på något man sitter vid många timmar om dagen om något halvdant kan innebära stora problem i framtiden. Försökte hitta begagnade i flera veckor men det fanns bara standard modeller överallt, deras guide rekommenderade extra stora ryggen för folk över 190.

Har haft den i flera år nu och inte märkt av något förslitning i varken tyg eller sits. Det enda negativa är väl nackkudden och att det inte är särskilt bekvämt att luta sig ordentligt tillbaka genom att fälla stolen. Väldigt gott om inställningar dock.

Permalänk
Medlem

Begagnad Kinnarp. Vet inte modell men verkar vara en 6000/8000.
Vet inte hur gammal, men den känns fräsch. Köpt begagnad för ett år sedan, 400 kr. Väl spenderade kronor.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Sitter på en dxracer, en modell med tyg under arslet, inte fejk-läder. Skitbra stol, haft den i säkert tre-fyra år nu och inte gett nå tecken på att ge upp eller blivit ändrad i form. Var tveksam innan köpet, men den var väl värd sina pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Aldrig blivit trött i rygg eller andra kroppsdelar och har haft den i flera år.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Körde typ denna på jobbet, skit bekväm. Kanske lite saftigt pris men klart värt det om man inte vill ha en C-formad rygg efter ett par år. https://www.nationalbusinessfurniture.com/High-Back-Mesh-Chair-with-Headrest-56507.aspx

Permalänk
Skrivet av FreddyK:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Aldrig blivit trött i rygg eller andra kroppsdelar och har haft den i flera år.

Klassiker, funkat fint för mig i många år också.

Permalänk

IKEA Marcus!

Visa signatur

Gigabyte b550m aorus pro, AMD 5600X, Thermalright peerless assassin 120 se, 2x16GB Corsair, Asus RX 6600 , M.2 Kingston KC3000+WD Black SN750 SE, SSD Intel, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Har två stycken Höganäs Plus 381, en i egna lägenheten och en hemma hos mamma.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Nån typisk IKEA stol som har ett förnamn kommer inte ihåg vilket namn.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Sitter på denna:

Med fötterna på denna:

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag står numera upp efter att ha fått placera datorn i vardagsrummet på vår byrå. Störde småbarnens sömn för mycket i sovrummet 😀 Har ändå gått förvånansvärt bra, men jag spelar dock nästan aldrig mer än 2h i stöten. Oftast 1h.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Inaktiv

Marcus från IKEA. Mycket bekväm stol som går utmärkt att sitta i under längre perioder.

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en Noblechair Epic (https://www.inet.se/produkt/6608238/noblechairs-epic-real-lea...)
Valde läder men har även provsuttit fuskläder och den är helt OK då fusklädret har massa små hål som andas.
Stolen kändes hård första ½ timmen men därefter har den varit helt underbar för min rygg.
Har suttit på några IKEA stolar men min rygg trivs inte med dem. I Noblechair så talar min klocka om att nu är det dags att röra på sig.

Permalänk
Medlem

Markus IKEA stol. Fan det bästa som hänt mig.

På jobbet har jag en kinnarps som ej går att ställa in på ett bra sätt alls. Man måste halvligga för att få något som helst stöd från den. Har försökt rucka på alla spakar men får inte till det

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Martelas någon äldre lite bättre kontorsstol. Bekväm och väldigt stadig. Fortfarande förutom några fläckar i stort sett i samma skick som när jag köpte den begagnad för snart 4 år sedan för 40 €. Och då sitter jag på den uppskattningsvis i genomsnitt kanske 8 timmar per dag (365 dagar per år).

Bild på den från då jag köpt den.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Sitter på en hemma : http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89023606/#/S99023...
Bland de skönare stolarna jag har haft bra för min svank (bra svankstöd).

Då har jag ändock en Kinnarps stol på jobbet typ: https://www.kinnarps.se/produkter/sittmobler/kontorsstolar/pl...

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Har en 5 år gammal Ikea Torkel (verkar ha utgått ur sortimentet och ersatts med Renberget).
Duger gott åt mig, sitter inte så långa stunder i taget nuförtiden.

Permalänk
Medlem

IKEAs Marcus även här. Har nött ut fakeskinnet på 3 stolar och är inne på min fjärde. Överväger att köpa på mig 3-4 st till och bara ha dom i förrådet, ifall IKEA bestämmer sig för att sluta med produkten så vill jag vara framtidssäkrad ett tag iaf

Permalänk

Sitter på en gammal stol från Jysk som håller på att ramla isär 😥

Permalänk
Medlem

DX Racer Iron. Är lång och väger en del, men den har för hård stoppning och jag behöver ha en kudde under rumpan för längre pass. Robust ram som nog håller länge, men konstlädret slits i kanterna relativt snabbt. Ogillar svankstödet som standard, men jag har kilat in det bakom stoppningen för ryggen vilket ger en jämnare sluttning, så man inte får en klump vid svanken.
Köpte den billigt på rea utan att ha provsuttit innan. Skulle inte köpa en igen, men kanske en annan DX Racer om den var på rea och jag fick provsitta den. Men nästa köp blir nog en Kinnarps eller annan "riktig" stol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Har precis gått från denna:

https://i.imgur.com/4eA9xmR.jpg

En ~10 år gammal Jyskstol av okänt märke som är så sliten (välanvänd) att jag är förvånad att den inte trillade ihop för länge sedan. Har haft ett svart lakan över ryggstödet för att hindra bitar från att lossna samt en extra sittdyna för att den har varit så nersutten.

Till denna:

https://i.imgur.com/oFBjP2J.jpg

En Corsair T1 Race

Tror ingen blir förvånad om jag säger att sittkvalitén är som natt och dag.

Har fortfarande en likadan som din gamla (haha!) men upplevde du också extrem smärta i armbågarna av de hårda armstöden?! sitter med kuddar under armarna när jag spelar haha !

Permalänk
Medlem

Har alltid funderat på att tjacka en gammal Volvo-stol. Sitter jävligt skönt i V70n från -98, så något i den stilen skulle sitta fint.

Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk
Medlem

IKEA Markus... Enda problemet är att den sjunker ner ibland, när jag sitter med ena benet under det andra och lutar mig lite snett, väger en del förvisso, runt 110kg som den är testad för...

Permalänk
Medlem

DXracer King,rejält missnöjd med den

Jag har hittat en sittkudde och ett svankstöd av memoryfoam, rövsmärta, pungsvett och ryggont försvann.

Hade jag provsuttit rejält innan och inte bara gått på bling hade jag absolut köpt nåt annat!
Eller möjligen klätt om stolen från -89 som var betydligt bekvämare.

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuTT91:

https://www.elite-kontorsmobler.se/ergonomiska-kontorsstolar/...

Sitter på en begagnad fullutrustad logic 400. Den fyller mina behov bättre en någon gaming stol då den har mycket längre livstid och jag slipper köpa någon ny efter cirka 12 - 18 månader för att sittdynan blir så jäkla dålig. Dom dyrare gaming stolarna kanske är okej men jag vågade inte testa då allt annat som heter någon med gaming, speciellt headsets går sönder allt för ofta.

Har kompisar som köper nya headset 1 - 2 gånger per år. Fattar inte att dom orkar. Nej K240 ska det vara. : D

Sitter själv i samma stol och för priset så är jag ganska besviken. Glider ur sitsen hela tiden, ingen ryggkudde och hjulen är så väloljade att stolen flyger omkring i rummet som en flipperkula. Hur kan du trivas? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

Kallas den inte för ".com chair" eller något likande? Vill minnas att varenda IT-företag på 90-talet skulle ha Aerons.

Vinster var ute och Aerons var inne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Många av stolarna som nämns här verkar vara konstläder? Tycker ni inte det är riktigt jobbigt att sitta flera timmar på en plastpåse som inte andas?

På 70-talet kanske men "konstläder" idag är något helt annat. T.ex. Tesla slutade helt med riktigt läder till förmån för "konstläder" vilket dom nog inte skulle gjort om det fortfarande var ett skitmaterial. I vilken mån de stolar som diskuteras här har bra eller dåligt "konstläder" beror nog mkt på prislappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Dx racer king, bästa stolen jag har haft.

Och vilka har du haft och jämför med då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Facebook grundades 2004