Permalänk

Meshify C eller s340 elite..

Har du funderat en del på val av chassi... har ett gammalt moddat core 2500 från fractal design just nu. Men skulle gärna vilja byta till Meshify C (gillar små chassin) men kommer då bli tvungen att köra topmount på min radiator vilket kommer leda till högre temp på min CPU dock lägre GPU-temp. Har även funderat lite på NZXT s340 elite, men detta chassi har inget vidare airflow vad jag har förstått...

Var bara tvungen att ventilera mina tankar lite..MEN nu till min fråga, kommer jag kunna ha min radiator i toppen på meshify C eller ej? Kommer radiatorn att ta i mina ramminnen?

Har följande komponenter:

•Corsair Vengance DDR4 3200mhz rgb
•8700k
•Asus rog x370-F
•CPU kylare - Deepcool captain 240ex
•gtx 1080ti strix

Mvh Erik

Permalänk
Medlem

Tror att radiator + fläktar i toppen kommer att ta i ram minnena. Jag kan inte montera så i mitt meshify c med vanliga fläktar iaf. Kan gå om man använder lågprofil fläktar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@mans_d: tackar, kollat lite och enligt specs så verkar det bli tight. Får nog bli s340 elite och sedan modda lite för bättre flöde.

Permalänk

@Erikosterberg: Monterade nyligen fractal celcius med 3 fläktar alltså den större radiatorn utan problem i meshify C med min bror