Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se

Hej @Nima2001!

Då lagret i Norge samt kontoret i Göteborg varit hemma och firat jul så har ingen haft möjligheten att hantera din order riktigt

Ditt paket kommer att dyka upp i Göteborg idag alt. imorgon så håll ett extra öga på telefonen så får du en avisering inom kort!

Väl mött!

Mvh,
Oscar W, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Beställde julklappen från Amazon UK på söndag kväll, hade den på Tisdag eftermiddag
Där har ni något att sträva efter @Komplett

Några tips till er på Komplett:

1) Chatta med 1 person åt gången, inte 4-5 st samtidigt som ni gör i dagsläget.

2) Lägg lite pengar på att uppgradera era lagersystem, så man kan lita på er hemsida vid beställning.

Du menar att Komplett bör överge sitt robotlager för att behandla sin personal som robotar som har enorm tidspress på sig som i sin tur leder till att arbetsförhållandena är förfärliga. Sen ska ju givetvis personalen inte ha betalt utöver minimum. Är du inte sjuk så kommer du bli sjuk psykiskt och fysiskt. Men inget att oroa sig för att du kom ändå bli avskedad inom kort för du byts ut till en fräschare arbetare som är redo för utnyttjas.

Amazon är ett föredöme som Komplett helt klart bör sträva efter. Eller? För det där är ju tyvärr baksidan av Amazon. Känner flertal personer som jobbat för Amazon under korta perioder i UK och US. Sen är dom ju med på löpet till och från om just det där.

Vill du att kundtjänst chattar med 1 person åt gången så kommer priset va därefter. Finns ju en anledning varför man inom kundtjänst måste chatta med flertal personer samtidigt. Det är kostnadseffektivt. Man väljer hellre att erbjuda kunden ett bättre pris än att ha en medarbetare som ägnar 100% åt en besökare.

Men en VIP chatt som kostar x kr minuten kanske vore något för dom som vill ha en dedikerad agent som hjälper en.

Permalänk
Medlem

@IMPANI: Ta det lugnt, han är nog bara bitter över att hans "julklapp"(tills sig själv) blev lite försenad men ändå han komma innan jul.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Tjena Komplett,

Prövar en önskan så här efter jul då tomten inte behagade dyka upp med hårda paket hemma hos oss.

Finns det möjlighet att prissänka Klipsch Three till 2999 kr (matcha tidigare erbjudanden)?

God fortsättning!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IMPANI:

Du menar att Komplett bör överge sitt robotlager för att behandla sin personal som robotar som har enorm tidspress på sig som i sin tur leder till att arbetsförhållandena är förfärliga. Sen ska ju givetvis personalen inte ha betalt utöver minimum. Är du inte sjuk så kommer du bli sjuk psykiskt och fysiskt. Men inget att oroa sig för att du kom ändå bli avskedad inom kort för du byts ut till en fräschare arbetare som är redo för utnyttjas.

Amazon är ett föredöme som Komplett helt klart bör sträva efter. Eller? För det där är ju tyvärr baksidan av Amazon. Känner flertal personer som jobbat för Amazon under korta perioder i UK och US. Sen är dom ju med på löpet till och från om just det där.

Vill du att kundtjänst chattar med 1 person åt gången så kommer priset va därefter. Finns ju en anledning varför man inom kundtjänst måste chatta med flertal personer samtidigt. Det är kostnadseffektivt. Man väljer hellre att erbjuda kunden ett bättre pris än att ha en medarbetare som ägnar 100% åt en besökare.

Men en VIP chatt som kostar x kr minuten kanske vore något för dom som vill ha en dedikerad agent som hjälper en.

Sluthandlat på Komplett.

Permalänk
Medlem

Varför är inte chatten igång?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kroken:

Varför är inte chatten igång?

https://www.komplett.se/kundservice/frakt-och-leverans/oeppet...

Permalänk
Medlem

Hmm okej, jag läste bara detta så det var ju synd

Lördag – Söndag 12:00 – 16:00. Helgdagar stängt.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Hejsan Komplett!

La en order ett tag sedan och nu börjar det bli j*kligt tråkigt att behöva vänta efter att ha fått ett flertal olika preliminära datum som aldrig stämde. Naturligtvis är det aningen mer förståeligt när man handlar någonting på Black Friday 24/11 men att nu behöva nu vänta tills 19/1 är lite av en tragedi.

Vill nu höra hur det egentligen ligger till med ordern då det snart börjar bli bud på att helt avbeställa istället.

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej komplett
Den där tävlingen ni hade strax innan jul där man kunde vinna sin önskelista värd 50 000 kr. När avgörs den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Komplett.se

Hej @napahlm,

Tävligen av avgjord och vinnaren hittar du på vår Facebook.

Mvh
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se

Hej @Gusjan,

Det är alltid tråkigt gällande preliminära datum som ständigt ändras till det senare och jag får beklaga detta. Jag vill bara anta att vi talar om en viss processor och tyvärr så har jag ingen ytterligare information än den som står på vår hemsida.

Om jag har fel i mitt antagande så kan du kontakta vår kundservice för mer information kring din order.

Tack!

Med vänliga hälsningar,
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej @Komplett,
Går det på något sätt att se vilken köplats man har på en beställd produkt?
Jag beställde lite uppgraderingar den 11/11 och det är bara en i5 8400 som saknas på lager.

De preliminära datumet har flyttats fram ett antal gånger och det är ju som det är, inte mycket att göra åt för någon.
Men jag har minst en gång även fått ett bekräftat datum på när cpun ska komma hem enligt min order sida, tror det stod bekräftad att komma i lager 19/12 då.
Får ni hem dessa löpande men i mindre volymer som inte har räckt till eller får ni inte hem några alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej @napahlm,

Tävligen av avgjord och vinnaren hittar du på vår Facebook.

Mvh
Komplett.se

Nu gissar jag att jag inte vunnit, men ändå, var hittar man vinnaren? Det enda jag hittar är från den 30 november att "imorgon avslöjar vi vinnaren" men dagen efter finns ingen uppdatering vad jag kan se.
Tråden är bara fylld med kommentarer från folk som beskyller er för att tävlingen är fejk och att det inte finns någon vinnare.

Är det någon som kan länka till posten på Facebook så man kan gå se?

Önskar även att det tydligare framgått att resultatet skulle avslöjas på FB, jag har varit inne på er hemsida dagligen hela december och sökt efter resultatet av avslutad tävling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Komplett.se

Hej igen @napahlm,

Du finner vinnaren från den tävlingen du söker samt tidigare på länken nedan:
https://www.facebook.com/Komplettse/app/1117540088275064/?ref...

Du finner "Vinnare i tävlingar" i högerspalten på vår Facebook sida.

Med vänliga hälsningar,
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se

Tjena @kokkelimokk!

Vi får in dessa lite titt som tätt då jag ser flera ordrar som tidigare saknat dessa är skickade. Återkom gärna till mig via PM med ditt ordernummer så kan jag kika lite snabbt hur det ser ut för dig.

Tack!

Mvh
Oscar W, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej @Komplett

Jag beställde som så många andra under BlackFriday, och visst förstår jag att man får ta och vänta på sakerna då det varit stressigt. Men nu finns CPUn, samt SSDn och väntar på ert lager. Samtidigt som det inte verkar finnas något datum om när/om ni får in Vega56 grafikkortet. Preliminära datumet har inte ändrats sedan december och jag har försökt komma med flera förslag om att ni skulle kunna skicka grafikkortet separat till mig när det kommer in och skicka sakerna som finns inne redan nu till mig. Men varje gång jag försöker hitta en lösning säger ni att "då avbeställer vi ditt grafikkort", "du kan inte göra så... förstår du inte det", "vi kan inte hjälpa dig, du får ta och vänta"... och så avslutas samtalen. Detta har hänt mig flera gånger.

Jag har aldrig varit med om detta beteende hos ett stort företag någon gång när man försöker ha överseende och försöker hitta lösningar som gör att jag kan få använda nya datorn, men med ett äldre grafikkort som jag har liggandes hemma tillsvidare.

Då jag inte verkar få någon hjälp via support på telefon, chatten eller via e-post försöker jag här på forumet istället. Jag hoppas att jag inte blir lika illa behandlad igen.

Permalänk
Komplett.se

Tjena @tougent!

Skicka mig ett PM med ditt ordernummer så skall jag se på saken!

Tack!

Mvh
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Har lite bekymmer med min beställning. När jag försöker gå till kassan får jag bara "checkoutfailure" urlen. :/

Permalänk
Medlem

Så länge den här ligger i varukorgen så går det inte att komma till betalning. Kan vara intressant att veta kanske

https://www.komplett.se/product/895978/datorutrustning/lagrin...

Permalänk
Komplett.se

Hej ""Something""!

Har själv inget hört om detta med mina kollegor har blivit informerade om saken och problemet är nu åtgärdat!

Tack!

-Oscar W, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett.

Länge funderat på att inhandla ett vega 56. Ser att ni är den enda importören i landet som verkar få in kort. Igår uppdaterade ni även med ett preliminärt datum. Kul med aktiv hemsida som regelbundet uppdaterar oss kunder om era produkter. Idag uppdaterade ni oss med ett nytt pris på vega 56.

Nytt pris är 7.499 sek respektive 7.549 sek. Det är en ökning på ca 500 resp 700 sek. Då kostar det alltså bara 500 sek mindre än vega 64. Känns helt orimligt och jag tänker inte handla av er.

Tack och hej.

https://www.komplett.se/product/975041/datorutrustning/pc-
komponenter/grafikkort/asus-radeon-rx-vega-56-rog-strix-oc#

https://www.komplett.se/product/975126/datorutrustning/pc-kom...

Permalänk
Medlem

Vill bara ge en stor eloge till eran kundtjänst och Oscar W.
Är inte ofta man känner att man behöver ge beröm efter ett retur ärende.
Men detta löste ni sjukt bra, smidigt och snabbt, med både fraktsedel, snabb kontakt, felsökning och ersättning, på ett grafikkort med en trasig fläkt.
Riktigt fint jobbat!

**Edit**
Såg nu att det är ju du som svarar här faktiskt ^^
Tack iaf!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Hej, sitter och konfigurerar en gaming/streaming-maskin till min son.
Har utgått ifrån i155 och undrar om det ser bra ut eller om man skulle fundera på någon förändring,
är kylaren kanske för klen?
bra minne för valt moderkort?
är Samsung PM 960 EVO 512 ett bättre val?
han vill nog kunna köra sli framöver och valt moderkort borde väl fixa det?

Har gjort följande ändringar:
Fractal Design Define S Black
Corsair RM650x 650W PSU
Intel Core i7-8700 Processor OEM
Cooler Master Hyper TX3i Komplett Ed.
ASUS ROG STRIX Z370-F Gaming, S1151
Ballistix Sport LT DDR4 16GB
ASUS GeForce GTX 1070 Ti Cerberus
Samsung PM961 SSD 512GB M.2 NVMe
Windows 10 Home OA
Goliathus Mousepad Mobile Komplett Edt.
Stötsäker kartong
Garanti 3 års inskicksgaranti

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa SSD, men ser nu att Komplett tar 49kr frakt, var det inte fraktfritt över 500kr?

@Komplett

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk

Hej!

Jag beställde ett MSI Radeon RX Vega 56 Air Boost av er i början av februari, och skulle vilja fråga om det är lång kö av andra som också beställt det kortet? Jag har lagt märke till att antalet kort "på väg in" minskat från 77 till 74 nyligen. -Ändrar ni det antalet när någon beställer, eller är det osäkerhet i antal kort ni kommer att få?

https://www.komplett.se/product/975126/datorutrustning/pc-kom...

Permalänk
Medlem

Står att er chatt har öppet 12-16 på helger. Vart kan jag hitta länken för o chatta med er? Hittar inget på FB eller när jag googlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malek96:

Står att er chatt har öppet 12-16 på helger. Vart kan jag hitta länken för o chatta med er? Hittar inget på FB eller när jag googlar

https://www.komplett.se/kundservice/om-komplett/kontakta-oss/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Såg att Komplett nu infört 60 dagars prisgaranti vilket innebär att man får ett presentkort (giltigt i 6 månader) på mellanskillnaden exkl. eventuella fraktkostnader och avgifter. Prismatchning gäller dessutom inte på kampanjer eller erbjudanden med ett begränsat antal.

https://www.komplett.se/kampanj/58279/kundloften

Vet inte när det infördes men tänkte att det är värt att informera om. Kan vara värt att slänga in en prisbevakning på Prisjakt efter varje köp.