Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Hur går det med fler videos på Youtube? Vet ju att iaf Jayz har ett, men ser ni till att fler videos kommer ut innan kampanjen är över? Även om målet är nått är det ju såklart oerhört trevligt om kampanjen säljer ännu mer

wow 6 timmar kvar så lär nog inte hinnas med enligt mig

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Bewise:

Jag är en av dom så hoppas på det.

Skickades från m.sweclockers.com

@Bewise, missade du det andra fönstret också? Finns det fler? säg till nu i så fall så vi hinner göra något åt det, please!

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Dubbelklabbe:

Hur går det med fler videos på Youtube? Vet ju att iaf Jayz har ett, men ser ni till att fler videos kommer ut innan kampanjen är över? Även om målet är nått är det ju såklart oerhört trevligt om kampanjen säljer ännu mer

Dave Lee, kommer publicera om några timmar, sannolikt efter kampanjen tyvärr. Men vi är sjukt nöjda med den grupp backers vi har, vi är övertygade att vi har all den brain-power som behövs i vår core backer community att kunna göra reell skillnad. Det handlar egentligen inte om finanser längre, på dessa nivåer är vi trygga. Viktigare att produkten fortsätter att nå större kännedom dock.

Dave verkar gilla Ghost och har tagit lite extra tid på sig och gjort något annorlunda, mer vet vi inte, men väljer att tolka det mycket positivt. Vi är sjukt spända på att se vad han hittat på. Sett nåt på twitter som såg ut som en lackering av en sidopanel.

Permalänk
Medlem

Finns det cad-filer, behöver inte vara internt komplett, yttre som lockar och ev. tillbehör.

Jag måste bara testa lite av det jag PMade om Det är inte bara ett jobb utan en hobby med; lite ZEN att meka CAD

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

@PaChalski

Grattis till en lyckad kickstarter!

Jag hoppas att vi kommer att kunna välja till en vit "grill" till det vita chassit, om inte från början (även om det är något jag skulle kunna betala extra för) så åtminstone vid senare tillfälle. För som vi alla vet så är ju spöken vita

Permalänk
LOUQE
Skrivet av ODDNAME:

Finns det cad-filer, behöver inte vara internt komplett, yttre som lockar och ev. tillbehör.

Jag måste bara testa lite av det jag PMade om Det är inte bara ett jobb utan en hobby med; lite ZEN att meka CAD

Kommer strax. Vi diskuterar just nu att släppa mindre detaljerade versioner nu för att sedan släppa de 100-procentiga STEP-filerna när lådan tillverkas, detta för att undvika för tidig kopiering och för att ingenting är satt förrän vi godkänt produktionsproverna.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Annero:

@PaChalski

Grattis till en lyckad kickstarter!

Jag hoppas att vi kommer att kunna välja till en vit "grill" till det vita chassit, om inte från början (även om det är något jag skulle kunna betala extra för) så åtminstone vid senare tillfälle. För som vi alla vet så är ju spöken vita

Så sant, vi har ännu inte sammanställt resultaten från surveyn som kommer hjälpa oss att prioritera var vi lägger våra resurser. Några nya intressanta kandidater har dykt upp längs vägen. En är ett graphene-baserat material om har extremt hög konduktivitet (175% bättre än något annat som finns idag) materialet kommer att publiceras inom kort och vi diskuterar just nu ett samarbete med företaget som tagit fram det för att tillsammans ta fram kylare till PC-marknaden som kommer kunna bli mindre, svalare och tystare, en game changer för SFF-communityt? kanske, det ser lovande ut baserat på vad vi sett.

Innan vi definitivt väljer vad vi satsar på i närtid så kommer vi behöva dela med oss av fler alternativ och mappa in dem i prioriteringsmatrisen.

Andra färger på grillen är kanske det enklaste tillägget ur ett implementerbarhetsperspektiv och därför kommer den att prioriteras även om andra visar sig ge ett högre värde. Det är alltså goda chanser att denna kommer med tidigt. Vi går igenom allt efter nyår med er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Så sant, vi har ännu inte sammanställt resultaten från surveyn som kommer hjälpa oss att prioritera var vi lägger våra resurser. Några nya intressanta kandidater har dykt upp längs vägen. En är ett graphene-baserat material om har extremt hög konduktivitet (175% bättre än något annat som finns idag) materialet kommer att publiceras inom kort och vi diskuterar just nu ett samarbete med företaget som tagit fram det för att tillsammans ta fram kylare till PC-marknaden som kommer kunna bli mindre, svalare och tystare, en game changer för SFF-communityt? kanske, det ser lovande ut baserat på vad vi sett.

Innan vi definitivt väljer vad vi satsar på i närtid så kommer vi behöva dela med oss av fler alternativ och mappa in dem i prioriteringsmatrisen.

Andra färger på grillen är kanske det enklaste tillägget ur ett implementerbarhetsperspektiv och därför kommer den att prioriteras även om andra visar sig ge ett högre värde. Det är alltså goda chanser att denna kommer med tidigt. Vi går igenom allt efter nyår med er.

Låter kanon bra att enhetliga chassin med grill färgen till vita chassit lär komma tidigt.

Även intressant med bättre luftkylare med helt nytt material som lär ändra allt.

175% bättre konduktivitet låter för bra för att vara sant.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Jonas79:

Låter kanon bra att enhetliga chassin med grill färgen till vita chassit lär komma tidigt.

Även intressant med bättre luftkylare med helt nytt material som lär ändra allt.

175% bättre konduktivitet låter för bra för att vara sant.

materialet kommer att publiceras globalt i februari, håll utkik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

materialet kommer att publiceras globalt i februari, håll utkik!

Är det materialet som utvecklats av folk från Chalmers?
Jag som precis köpte hem en ny noctuakylare

Ser fram emot den vita grillen!

Permalänk

Dun dun dun... 3 min kvar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem

Där satt den, 1260 backers! Stort grattis!

Permalänk
Medlem

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Huzzah!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Hej, vet inte om jag missat det i tråden men när får man välja färg på chassit? Har bara sett att den vita versionen kommer kosta mer än dom andra 2.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Hej, vet inte om jag missat det i tråden men när får man välja färg på chassit? Har bara sett att den vita versionen kommer kosta mer än dom andra 2.

Frågade specifikt för den vita versionen och den beräknas bli klar slutet av Januari 2018.

Men först efter dom visat upp dom produktionsklara enheterna till oss backers så kommer vi välja färg.

Självklart kan förseningar förekomma beroende på omständigheter men vi kan sitta lugnt i båten så ingen stress att välja färg.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@alexander_s: jag har min på hyllan, med plasten på förpackningen, tills chassit kommer. Vill se vad louqe tar fram för kylare eller om jag kan plocka ihop delar lite här och vart för en custom loop.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

I elfte timmen bestämde jag mig. Backer nr 1247 här.
En vit xs tack. Köper en tophat senare vid lansering.
In och hålla koll på prisjakt efter SFF-nätagg och mini-itx moderkort.
Hur är det förresten? Är det lägre maxhöjd på kylaren för ryzen-processorerna. Ryzen är något högre än Intels dito?
Har för mig att någon ställt frågan innan i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@backfeed: Köpte faktiskt först en l12 kylare men mina Corsair dominator minnen fick inte plats. Med dagens priser på 2x16 GB ram så kändes det som en AIO var smartare val. L12an kylde faktiskt riktigt bra trots sin storlek så kör på den!

Permalänk
Medlem

@Vzano: s24an funkar bra men en custom loop hade varit kul. Dock svårt att få till någon vettig lösning med reservoar..

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@alexander_s: jag vill göra utan res, kräver dock speciell rad med flera öppningar än 2 eller t koppling med kulventil.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Vzano: Jag har haft samma tanke som du. Den kom jag att tänka på att det borde gå att sätta en snabbversion mellan radiator och pumpen och tillfälligt koppla en reservoar för att fylla loopen och få bort luft. Va tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

@Bewise, missade du det andra fönstret också? Finns det fler? säg till nu i så fall så vi hinner göra något åt det, please!

Jo, otroligt nog var jag borta på en släktträff, av alla dagar på året så var det just då! Hur tar jag kontakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@alexander_s: Det hade fungerat, viktiga är att ha radiator eller fyllporten över resten av systemet så att det hjälper till att fylla systemet. kom på en annan idé när jag låg i sängen och skulle lägga mig: Jag skulle använda DC-LT och på toppen av plexiblocket så finns det två portar för inlopp och då använder men en för att koppla radiatorn till pumpen och den andra för en snabbkoppling eller en kulventil. Problemet är att jag inte vet vart jag ska pumpen och hur jag ska dra en returslang till blocket. Får se när folk har gjort några custom loops.

Skulle vara roligt att göra en träff på DH summer där alla tar med sig sin S1 och visar vad dem har gjort och byggt i de.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Dave Lee recensionen är uppe på Youtube nu.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Ser att många NCASE M1 har dykt upp på marknaden under de senaste dagarna. Jag undrar varför...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Tråkigt att han väntade till kickstartern tog slut, och använde den till att göra reklam för nåt skejtmärke.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Tråkigt att han väntade till kickstartern tog slut, och använde den till att göra reklam för nåt skejtmärke.

Ja verkligen. 6 minuter lång video. Kan knappt kallas review. Pratade bara om hur mycket han tyckte om den och touchade knappt på funktionerna och nyheterna av chassit. Tråkigt. Väldigt väldigt synd. Varför tog det honom så lång tid att göra den.

Däremot får väl fler höra talas om chassit nu... Bara en dag för sent... Grattis.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Jonas79: Förväntade mig custom loop... :/

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Tråkigt att han väntade till kickstartern tog slut, och använde den till att göra reklam för nåt skejtmärke.

Skrivet av Skonky:

Ja verkligen. 6 minuter lång video. Kan knappt kallas review. Pratade bara om hur mycket han tyckte om den och touchade knappt på funktionerna och nyheterna av chassit. Tråkigt. Väldigt väldigt synd. Varför tog det honom så lång tid att göra den.

Han borde ha låtit bli omlackeringen, så hade han dels hunnit få ut videon mycket tidigare och dels hade jag sluppit kräkas över hur fruktansvärt fult resultatet blev. Han borde åka på piskrapp och tvingas tvätta bort färgen.

Men den positiva jämförelsen med Ncase M1 var ju alltid något.

Visa signatur

5950X, 3090