Permalänk
Cdon.com
Skrivet av deniimamovic:

Hej,
Köpte ett grafikkort för cirka 1 och en halv månad tillbaka. Retunerade grafikkortet och utnjytta ångerrätten men nu drygt efter 100 mail har jag fortfarande inte fått någon bekräftelse på att varan mottagits fast än jag har angett sändningsnummer och där står det klart och tydligt att det mottagits och kvitterats.

Är det möjligt att ni kollar statusen? Ordern var: 59243126 och mitt sändningsnummer är: 86514758820SE hade verkligen uppskattat ett svar då kundtjänst genom mail är bland det sämsta jag varit med om.

Förut tyckte jag CDON var bland de bättre gällande kundtjänst men senare tid verkar det gått neråt..

Hej,

Tråkigt att du tappat förtroende för CDON. Jag ska hjälpa dig så vi hittar en lösning.

Jag kan se att den är mottagen och den kan därför registreras som returnerad. Jag kommer idag att ordna med detta. Och vill be om ursäkt att detta inte är gjort sedan tidigare.

Återkom om du har fler frågor via PM,

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Qliro är alltid lika spännande. Har handlat tämligen mycket av CDON detta året (och regelbundet) och nästan allt via Qliro, senast i november. För några dagar sedan så blev jag sugen på Toblerone. Beställde 4st för hela 196kr (på faktura 14 dagar) och BAM! så kör de en kreditkontroll med inkomstuppgifter senaste tre åren.

Aldrig missat en räkning eller avbetalning under hela tiden jag använt Qliro. Man undrar lite hur deras algoritmer fungerar? Det kostar väl att ta en upplysning (i detta fallet Creditsafe)?

Hej,

Tack för ditt inlägg,

Vi på CDON kan tyvärr inte svara på varför de gör en kreditkontroll. Vid frågor angående detta hänvisar vi till Qliro's kundtjänst då det är de som har hand om faktura hanteringen.

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Tack för ditt inlägg,

Vi kommer att se över ditt ärende och återkomma till din mail.

MVH
CDON Henrik

Tack för svar, bra insats. Hoppas ni kan lösa det innan Jul!

Visa signatur

C2D E8400 | GA-965P-DS3 3.3 | ATI HD4890 2GB DDR5 | 4GB PC8500 HyperX | 2x u320 SCSI 36GB 15k @ Raid 1 | 64MB RAID controller | 3TB SATAII | Amilo 3260w 26"@5ms | BENQ 1640 DVD | Corsair HX520W | Logitech S510 + Cordless Opt. Trackman | Win 7 Ultimate
Övrigt: HP 2560p / Samsung Galaxy SII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Abderian:

Jag la en beställning och betalade med direktbetalning via bank. Jag skickades till banken, betalade och pengarna drogs men blev aldrig skickad tillbaka till sidan och har heller inte fått något bekräftelsemail, och den ligger inte under "mina ordrar" på min sida. Har ni motagit ordern? Annars skulle jag gärna vilja få mina pengar tillbaka

Man måste oftast trycka på nån länk efter en sån betalning, typ tillbaka till butiken eller liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gäller om returblanketten

Hej medans jag fyllde i returblanketten på er hemsida så behövde jag artikelnummer och det hittade jag ingenstans. Sedan så finns det inte någon returblanketten med så jag vet inte hur jag ska göra när jag ska skicka tillbaka tröjorna jag har köpt.

Mvh

Jawid Mohammad

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Jawid:

Hej medans jag fyllde i returblanketten på er hemsida så behövde jag artikelnummer och det hittade jag ingenstans. Sedan så finns det inte någon returblanketten med så jag vet inte hur jag ska göra när jag ska skicka tillbaka tröjorna jag har köpt.

Mvh

Jawid Mohammad

Hej Jawid,

Tack för ditt inlägg,

När du har fyllt i formuläret via Mina sidor kommer vår Kundservice att få ett mail varav sedan du får instruktioner via mail från oss.
Om du är osäker på att det blev rätt går det bra att återkomma via PM så kan jag hjälpa dig vidare. Jag behöver då ordernummer / ärendenummer,

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk

Hej CDON.

Har ni möjlighet att vidarebeforda till berörda parter hos er om att er inloggning och lösenordsåterställning sker över http och inte https?
#17175792

Permalänk
Medlem

Tack för hjälp

Hej tack för hjälp problemet var löst jag har kontaktat erat hemsida Cdon.se jag är jätte tacksam

Mvh

Jawid Mohammad

Permalänk
Medlem
Skrivet av foffen:

Tack för svar, bra insats. Hoppas ni kan lösa det innan Jul!

Hej, nu undrar jag verkligen hur ni ska hinna få hit grejerna till jul? Jag beställde grejerna den 27/11 och ni har fortfarande inte lyckats levererar ett ps4 VR set? Det är ju liksom en standard order!

Inte fått nåt svar sen senaste "rycket" den 14e i ärende 0000PaD2MGEP102Y

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

C2D E8400 | GA-965P-DS3 3.3 | ATI HD4890 2GB DDR5 | 4GB PC8500 HyperX | 2x u320 SCSI 36GB 15k @ Raid 1 | 64MB RAID controller | 3TB SATAII | Amilo 3260w 26"@5ms | BENQ 1640 DVD | Corsair HX520W | Logitech S510 + Cordless Opt. Trackman | Win 7 Ultimate
Övrigt: HP 2560p / Samsung Galaxy SII

Permalänk
Medlem

Hej. @CDON

Jag lade en beställning söndag 10 dec kl. 23.57 och ångrade beställningen direkt efter.
Skickade mail 00.08 och begärde annullering av hela orden. Fick bekräftelse 00.09 på att mailet är mottaget.

Morgonen därpå kl 07.01 fick jag svar att det går inte annullera direkt i systemet pga av att det var från 3 olika försäljare.
kl. 10.37 fick jag svar att en artikel från en försäljare redan var skickad. Resten var annullerat.
13 dec fick jag paketet och mailar få fort jag kan att jag fått det.
Får följesedel den 14 dec. Jag skickar direkt och frågar om jag ska betala porto?
15 dec får jag svar att jag ska betala porto vid ångerätt.

Har sen dess försökt fått svar från CDON men det är helt tyst.

Jag mailade allstå och begärde annullering av hela orden innan det blev skickad.
Skickas iallafall och hanteras nu som ångerrätt och jag ska betala returfrakten.
En returfrakt som blir nästan samma pris som varans värde.

Ska det gå det gå till på det viset?

Mvh Mathias

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Kontaktade kundtjänst men fick bedrövligt svar. Det gäller angående order "59516532" som har försvunnit i postgången. Kan ni stoppa fakturan innan den förfaller inom 48 timmar? Kan jag få tillbaka mitt presentkort?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av foffen:

Hej, nu undrar jag verkligen hur ni ska hinna få hit grejerna till jul? Jag beställde grejerna den 27/11 och ni har fortfarande inte lyckats levererar ett ps4 VR set? Det är ju liksom en standard order!

Inte fått nåt svar sen senaste "rycket" den 14e i ärende 0000PaD2MGEP102Y

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Jag ber om ursäkt att du inte har mottagit något besked från oss, jag har skickat ett mail till dig som du gärna får svara på så kan jag hjälpa dig vidare där,

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av yrnm:

Hej CDON.

Kontaktade kundtjänst men fick bedrövligt svar. Det gäller angående order "59516532" som har försvunnit i postgången. Kan ni stoppa fakturan innan den förfaller inom 48 timmar? Kan jag få tillbaka mitt presentkort?

Hej,

Tråkigt att höra att du inte mottagit ett bra svar, det är givetvis det vi strävar efter. Alla ska få svar på sina frågor och vi gör allt vi kan för att det ska vara inom 48h.

Jag har nu pausat din faktura, samt kommer vi att ha koll på din order. Den är inte makulerad än men jag lägger prio på det idag. Så fort den har blivit makulerad kommer vi att skicka ut presentkortet till dig igen.

Återkom gärna via PM om du har frågor eller funderingar,
MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Mathrohas:

Hej. @CDON

Jag lade en beställning söndag 10 dec kl. 23.57 och ångrade beställningen direkt efter.
Skickade mail 00.08 och begärde annullering av hela orden. Fick bekräftelse 00.09 på att mailet är mottaget.

Morgonen därpå kl 07.01 fick jag svar att det går inte annullera direkt i systemet pga av att det var från 3 olika försäljare.
kl. 10.37 fick jag svar att en artikel från en försäljare redan var skickad. Resten var annullerat.
13 dec fick jag paketet och mailar få fort jag kan att jag fått det.
Får följesedel den 14 dec. Jag skickar direkt och frågar om jag ska betala porto?
15 dec får jag svar att jag ska betala porto vid ångerätt.

Har sen dess försökt fått svar från CDON men det är helt tyst.

Jag mailade allstå och begärde annullering av hela orden innan det blev skickad.
Skickas iallafall och hanteras nu som ångerrätt och jag ska betala returfrakten.
En returfrakt som blir nästan samma pris som varans värde.

Ska det gå det gå till på det viset?

Mvh Mathias

Hej Mattias,

Tack för ditt inlägg,

Givetvis ska det inte gå till på detta vis, om du har avbeställt innan leveransen är det CDON som ska stå för returfrakten.

Vänligen återkom i PM med ditt ordernummer / ärendenummer så tar jag ditt ärende vidare direkt.

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Hej. @CDON

Jag lade en beställning söndag 10 dec kl. 23.57 och ångrade beställningen direkt efter.
Skickade mail 00.08 och begärde annullering av hela orden. Fick bekräftelse 00.09 på att mailet är mottaget.

Morgonen därpå kl 07.01 fick jag svar att det går inte annullera direkt i systemet pga av att det var från 3 olika försäljare.
kl. 10.37 fick jag svar att en artikel från en försäljare redan var skickad. Resten var annullerat.
13 dec fick jag paketet och mailar få fort jag kan att jag fått det.
Får följesedel den 14 dec. Jag skickar direkt och frågar om jag ska betala porto?
15 dec får jag svar att jag ska betala porto vid ångerätt.

Har sen dess försökt fått svar från CDON men det är helt tyst.

Jag mailade allstå och begärde annullering av hela orden innan det blev skickad.
Skickas iallafall och hanteras nu som ångerrätt och jag ska betala returfrakten.
En returfrakt som blir nästan samma pris som varans värde.

Ska det gå det gå till på det viset?

Mvh Mathias

Skrivet av CDON.COM:

Hej Mattias,

Tack för ditt inlägg,

Givetvis ska det inte gå till på detta vis, om du har avbeställt innan leveransen är det CDON som ska stå för returfrakten.

Vänligen återkom i PM med ditt ordernummer / ärendenummer så tar jag ditt ärende vidare direkt.

MVH
CDON Henrik

Har nu fått svar från kundservicen och en bifogad betald fraktsedel.
Finns hopp än

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Tråkigt att höra att du inte mottagit ett bra svar, det är givetvis det vi strävar efter. Alla ska få svar på sina frågor och vi gör allt vi kan för att det ska vara inom 48h.

Jag har nu pausat din faktura, samt kommer vi att ha koll på din order. Den är inte makulerad än men jag lägger prio på det idag. Så fort den har blivit makulerad kommer vi att skicka ut presentkortet till dig igen.

Återkom gärna via PM om du har frågor eller funderingar,
MVH
CDON Henrik

Tack, det låter bra.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är tråkigt att cdon.com tror att julafton infaller den 27 december.

Det stod att om jag beställer innan den 19 december kl. 23:59 så skulle jag få mitt paket innan julafton. Nu står det beräknad leveranstid 27 december. Lova inte saker ni inte kan hålla.

Visa signatur

| ASUS Z97-A | Intel i5 4690K 4,6 GHz | ASUS Dual GTX 1070 OC | Corsair 2x4 GB 2133Mhz | seagate 1TB | Samsung 750 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | EVGA Supernova G3 750W | Fractal Design Define R6 | EK Supremacy EVO | EK CoolStream PE 360 | D5 Pump |

Permalänk
Medlem

@CDON.COM de flesta jultomtar verkar ha gått hem och rear ut alla leksaker som blev över. Jag undrar om cdontomten inte kan rea ut oculus rift + touch till 4000kr för att matcha elgigantens rea? Deras kommer inte på lager 16 januari men jag vill ha den innan nyår

God jul!

Permalänk
Medlem

Retur

Hej jag skulle vilja lämna tillbaka ett plagg som jag köpte med ordernummret 60195642 och artikel nummer 7041102904 samt 7041102762. Jag försökte lämna tillbaka via mina sidor tidigare men fick ingen svar tillbaka. Tack i förhand för hjälpen vänligen Javid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

SSL fungerar inte då man loggar in på er hemsida, all data skickas okrypterat. Fixa detta snarast.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Xeno88:

SSL fungerar inte då man loggar in på er hemsida, all data skickas okrypterat. Fixa detta snarast.

IT avdelningen hälsar att de jobbar på det i skrivande stund. Tack för din feedback.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

blir fan arg

Alltså köpte powerbank på black friday som aldrig kom. En massa mail hit och ditt och annat så får jag till slut svar den 18 dec att det ska betalas tillbaka och det ska ta 2-5 bank dagar och kollat konto det finns ingen åter betalning. Ska det verkligen vara så här? alltså det här är ju skit dåligt.

Conny

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Connyray84:

Alltså köpte powerbank på black friday som aldrig kom. En massa mail hit och ditt och annat så får jag till slut svar den 18 dec att det ska betalas tillbaka och det ska ta 2-5 bank dagar och kollat konto det finns ingen åter betalning. Ska det verkligen vara så här? alltså det här är ju skit dåligt.

Conny

Hej Conny,

Tråkigt att höra att du inte har mottagit din återbetalning,

Vänligen återkom till oss i PM så vi kan se över ditt ärende, Vi behöver ordernummer / ärendenummer.

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Undrar varför ni inte skickar era beställningar samma dag?. Igår beställde jag en Pixel XL mitt på dagen och då tar man ju för givet att den ska skickas samma dag och är framme dagen efter. Så brukar det alltid vara hos andra butiker jag beställt från. Nu kollade jag nyss på status och dem står fortfarande som "Under behandling". Trist eftersom jag räknat med att få den innan helgen. Detta (att det tar flera dagar,) hände även förra gången jag beställde hos er men då tänkte jag att jag bara hade otur.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flipp:

Hej! Undrar varför ni inte skickar era beställningar samma dag?. Igår beställde jag en Pixel XL mitt på dagen och då tar man ju för givet att den ska skickas samma dag och är framme dagen efter. Så brukar det alltid vara hos andra butiker jag beställt från. Nu kollade jag nyss på status och dem står fortfarande som "Under behandling". Trist eftersom jag räknat med att få den innan helgen. Detta (att det tar flera dagar,) hände även förra gången jag beställde hos er men då tänkte jag att jag bara hade otur.

Skickades från m.sweclockers.com

CDON är en lågprisbutik där alla delar av verksamheten är slimmad. Vad jag minns står det 1-3 arbetsdagar som minst på deras egna produkter, medan marketplace kan ta längre.

Vill du ha leverans inom en viss tid bör du vända dig till andra butiker som garanterar leverans samma dag (men som oftast är dyrare).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

CDON är en lågprisbutik där alla delar av verksamheten är slimmad. Vad jag minns står det 1-3 arbetsdagar som minst på deras egna produkter, medan marketplace kan ta längre.

Vill du ha leverans inom en viss tid bör du vända dig till andra butiker som garanterar leverans samma dag (men som oftast är dyrare).

Ja, det står 1-3 dagar och det är från deras eget lager, dock hade jag ändå trott att de skickar samma dag om man beställer tidigt på dagen, trodde att det var självklart. Bra att de veta att de är långsammare än andra butiker inför framtida beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp:

Hej! Undrar varför ni inte skickar era beställningar samma dag?. Igår beställde jag en Pixel XL mitt på dagen och då tar man ju för givet att den ska skickas samma dag och är framme dagen efter. Så brukar det alltid vara hos andra butiker jag beställt från. Nu kollade jag nyss på status och dem står fortfarande som "Under behandling". Trist eftersom jag räknat med att få den innan helgen. Detta (att det tar flera dagar,) hände även förra gången jag beställde hos er men då tänkte jag att jag bara hade otur.

Skickades från m.sweclockers.com

Minns när jag sommarjobbade på CDON (lagret) när det låg i Älvsered, kan säga att få ut saker samma dag var omöjligt då. Eftersom de hade alltid då runt 12-18 000 order om dagen, eftersom Danmark, Norge, UK och Finland var med i deras beställningar. Dock detta var inte precis igår, kanske runt 15 år sen nu. Kanske lite bättre idag, men när jag beställer något från CDON så har jag alltid det i tankarna.
Men visst, butiker ändras efter åren.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

CDON är en lågprisbutik där alla delar av verksamheten är slimmad. Vad jag minns står det 1-3 arbetsdagar som minst på deras egna produkter, medan marketplace kan ta längre.

Vill du ha leverans inom en viss tid bör du vända dig till andra butiker som garanterar leverans samma dag (men som oftast är dyrare).

Det står "Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar" och med det menas den tid det tar innan mottagaren har varan. Av den tiden är frakttiden med PostNord vara 1-2 dagar. Som kund förväntar jag mig då att CDON ser till att posta varan samma dag som, eller dagen efter, beställningen.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det står "Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar" och med det menas den tid det tar innan mottagaren har varan. Av den tiden är frakttiden med PostNord vara 1-2 dagar. Som kund förväntar jag mig då att CDON ser till att posta varan samma dag som, eller dagen efter, beställningen.

Min beställning står fortfarande som "behandlas" så om de inte postar den i helgen verkar det som att den dyker upp tidigast på tisdag. Hade gärna betalat 50-100 kr extra om de hade sett till att skicka den i torsdags som alla andra normala företag gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Kommer priset på min förhandsbokning"59236785" att justeras när den levereras med rabattkoden inräknad?

MVH.