[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

kan också vara med i en raid om någon har en .
runt 293 light warlock

Visa signatur

Former trophy hunter with over 100 platinums

Permalänk
Medlem

Bara att invänta DLC´t då

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite fler folk för att komma igång med raidandet. Skriv gärna PM för b-tag

Permalänk
Medlem

för de som inte hört och funderar på ett inköp av Destiny 2:

Black friday-pris Destiny 2

tydligen så blir det nedsatt från 60 till 39 euro på Battle.net.

Permalänk
Medlem

Försökt att komma in i Sweclockers Guild när det finns plats redo en tid nu, har alltid öppet en sida med sweclockersguilden på bungies sida, och refreshar hela tiden. Står jämt på 100 platser (fullt).
Skumt, någon gång borde nån lämna?

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Spelet sjunker snabbare än titanic...

#2tokensandablue

Visa signatur

i7 7700K | 16GB DDR4 | STRIX 1080 | STRIX Z270H | Noctua DH15S | 2TB SSHD | 256 SSD | Corsair HX850W | CM Storm Stryker |ASUS ROG 27" 144Hz G-SYNC.

Permalänk
Medlem

Missat att det fanns en Destiny 2 tråd här
Vet inte vad reglerna säger så en mod får gärna rensa bort om det bryter mot något men:

Har tre klaner på Destiny 2 ( två lvl 6 ) som det troligtvis kommer öppnas platser på nu i helgen då vi håller på rensar inaktiva medlemmar via Discorden.
Skicka PM till mig här på forumet om ni är intresserade av att joina så skickar jag invites när plats öppnas upp i helgen.
Vi har många medlemmar ( två fulla klaner så det blir en del ) så folk att spela med finns.

Två krav:

- Ni avser gå med i vår Discord om ni joinar
- Ni är redo för prestige, alt. den vanliga raiden ( 280+ )

Och vi talar för övrigt engelska på Discorden och inom klanen även om det är en hel del svenskar.

Permalänk
Medlem

Testade trialversionen nu under och har ett på frågor till de mer inbitna!

- När jag var inne i "The farm(?)" så såg jag ibland meddelanden nere till höger där det stod "-Player- found an -item-". Vad är detta för något? Spelaren i fråga stod endast vid en Vault och en annan som fick meddelandet stod vid den där tjejen med fågeln.

- Jag klarade av ett uppdrag som skulle ge mig en extra skillpoint, måste jag lämna in uppdraget någonstans när jag är klar eller får jag poängen direkt?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Testade trialversionen nu under och har ett på frågor till de mer inbitna!

- När jag var inne i "The farm(?)" så såg jag ibland meddelanden nere till höger där det stod "-Player- found an -item-". Vad är detta för något? Spelaren i fråga stod endast vid en Vault och en annan som fick meddelandet stod vid den där tjejen med fågeln.

- Jag klarade av ett uppdrag som skulle ge mig en extra skillpoint, måste jag lämna in uppdraget någonstans när jag är klar eller får jag poängen direkt?

Varje gång en spelare får en pryl av viss kvalité i så kommer det upp som ett meddelande så att alla i närheten kan se att han eller hon fick en cool pryl, Detta sker även om du bara får en färg eller plockar ut en pryl ur ditt vault, vilket känns komiskt episkt.

Vissa uppdrag avslutas direkt medans vissa kräver att du rapporterar till en person som kan vara samma som gav dig questen, men inte alltid. Håll in TAB och Tryck "E" för att se dina nuvarande uppdrag och vad du bör göra.

Nya skillpoints får du varje gång du går upp level och du får tillräckligt många för att fylla alla skillträd i alla tre klasser, så det finns ingen anledning att spara.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

@shortleif: hade exakt samma problem som du men efter en ominstallation av Windows löste sig allt. Hade testat allt innan jag installerade om. Hade samma fps med allt på max eller allt på lägsta.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Jag har också laddat ner och spelat free trial. Spelet flöt väldigt bra på mitt 6950-kort, vilket var överraskande. Funderar på att köpa hela kalaset även om jag tycker att 60 euro är i överkant

Permalänk
Medlem

Lite överkant i pris för spelet.
I övrigt är jag dock riktigt nöjd.

Permalänk
Avstängd

Efter två gubbar på ilvl 305 och ett gäng raid clears så kännar jag ingen anledning till att logga in längre. Känns som spelet har en livslängd på 50-100 timmar, allt beroende på hur många chars man har och hur många gånger man orkar köra om samma content om och om igen.

Om det fanns ett endgame med massiv pvp likt Planetside så hade jag absolut spelat på, men som spelet är designat idag så blir det inget DLC inköp för min del. Känns helt klart som man klarat spelet och är inte så sugen på att göra om allt i eventuell DLC.

Permalänk
Medlem

Jag och polarn letar efter någon clan att köra lite raids med. Någon som har någon på lut?

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk

Jag är så fruktansvärt förbannad på mig själv för jag köpte detta spelet! Testade det på ps4 i 10 h när ja fick en kopia för 50 kr på original spelet, nu köpte jag destiny 2 till min pc för fps på konsol är något jag själv personligen inte klarar av, har nöttat mig igenom vad jag trodde var introduktionen nu, och finner att det är helt omöjligt att kunna göra missions ihop med andra spelare, man måste bokstavligen ta med sig sina egna spelare in i det eller hitta folk i ens level och planera en spelkväll..

Helt meningslöst, det är singe player rakt igenom

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anndreeaas:

Jag är så fruktansvärt förbannad på mig själv för jag köpte detta spelet! Testade det på ps4 i 10 h när ja fick en kopia för 50 kr på original spelet, nu köpte jag destiny 2 till min pc för fps på konsol är något jag själv personligen inte klarar av, har nöttat mig igenom vad jag trodde var introduktionen nu, och finner att det är helt omöjligt att kunna göra missions ihop med andra spelare, man måste bokstavligen ta med sig sina egna spelare in i det eller hitta folk i ens level och planera en spelkväll..

Helt meningslöst, det är singe player rakt igenom

Det är ju bara att gå med i den personens fireteam om du har den som vän i Bnet och sen startar den personen uppdraget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Former trophy hunter with over 100 platinums

Permalänk
Skrivet av Dredd:

Efter två gubbar på ilvl 305 och ett gäng raid clears så kännar jag ingen anledning till att logga in längre. Känns som spelet har en livslängd på 50-100 timmar, allt beroende på hur många chars man har och hur många gånger man orkar köra om samma content om och om igen.

Om det fanns ett endgame med massiv pvp likt Planetside så hade jag absolut spelat på, men som spelet är designat idag så blir det inget DLC inköp för min del. Känns helt klart som man klarat spelet och är inte så sugen på att göra om allt i eventuell DLC.

Håller med. Extremt kul spel, Men när man gjort det mesta och nått 305 power finns det ingen strävan för mer.

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk
Medlem

Bungie i blåsväder då de låst vanilla-content bakom en paywaylli form av DLC, fick det bekräftat av PS4 supporten att folk har fått tillbaka pengar och att de just nu undersöker om det går att lösa genom att låsa upp sakerna igen:

https://www.reddit.com/r/DestinyTheGame/comments/7i1l2n/you_c...

Riktigt fult av Bungie som vanligt, gillar spelet men inte metoderna och har inte själv funnit något skäl att köpa DLC än.

Bungie själva lyser med sin frånvaro.

Permalänk
Medlem

yo! Hur joinar man sweclockers clan? Har 310 lightpower och min clan är helt inaktiv hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamorion:

yo! Hur joinar man sweclockers clan? Har 310 lightpower och min clan är helt inaktiv hehe

Är nog bara att joina. Själv bytte jag FRÅN SweC-klanen just pga inaktiviteten i den.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Efter man läst vissa kommentarer så var det bra att man inte köpte DLCn!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Efter man läst vissa kommentarer så var det bra att man inte köpte DLCn!

Har du digital kopia så finns en chans för att få refund nu, om man laddat ner DLC

Vet inte om Activision gör det för PC men PS4/Xbox-användare har fått tillbaka pengar, allt från season pass till hela spelet så länge man inte kört igång det.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet en bra clan man kan joina? Den jag är medlem i nu är inte särskilt aktiv. Sweclockers clan är full så den funkar inte heller.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirlen:

Är det någon som vet en bra clan man kan joina? Den jag är medlem i nu är inte särskilt aktiv. Sweclockers clan är full så den funkar inte heller.

https://www.bungie.net/en/ClanV2/Chat?groupId=2943050 Du är välkommen att söka till våran clan om du vill! Relativt nystartad men vi spelar aktivt nästan varje dag! Skulle vara kul med lite mer folk till raids osv! (Jag har även en discord som vi sitter i osv)

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Ingen Prometheus Lens? Eller den kanske bara inte är equip'ad just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ingen Prometheus Lens? Eller den kanske bara inte är equip'ad just nu?

Jo jag har en men den blev ju så in i helvete nerfad senaste uppdateringen så den är inte lika kul ju!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av joppekniven:

Jo jag har en men den blev ju så in i helvete nerfad senaste uppdateringen så den är inte lika kul ju!

Jag testade den lite snabbt igår och tyckte inte att jag märkte någon skillnad. Får testa mer ikväll och kanske byta ut den mot Martyr's Make igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag testade den lite snabbt igår och tyckte inte att jag märkte någon skillnad. Får testa mer ikväll och kanske byta ut den mot Martyr's Make igen

Den blev iallafall ganska lame i PvP men det är väl för att det var som att skära i smör med en varm kniv när man använde den men i PvE är den fortfarande helt ok

Måste tillägga att jag gillar nya Masterwork-addonens starkt!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av joppekniven:

Den blev iallafall ganska lame i PvP men det är väl för att det var som att skära i smör med en varm kniv när man använde den men i PvE är den fortfarande helt ok

Måste tillägga att jag gillar nya Masterwork-addonens starkt!

Ja shit. Alla som inte hade Promethues Lens hade ju inte en chans. Det var knappt vart att använda sin super i PvP, man kunde kanske få en kill med den innan man blev lasrad.

Juste, Masterworks! ”Glömde” att spela Destiny 2 igår (blev CS), så måste verkligen kika idag.

Skickades från m.sweclockers.com