Permalänk
Medlem

OnePlus 5t tråden

Hej allesammans.

Här kan vi skriva av oss gällande våra intryck av den nya OP5t.
Jag skriver nu mitt första inlägg från telefonen. Och jag måste säga att jag instämmer med recensionerna. Fantastisk prestanda för de pengarna man spenderar.

Höjdpunkter:
Ansiktsupplåsningen, den är absurt snabb.
Aldrig varit med om något liknande, hinner inte ens se låsskärmen.

Skärmen
Ett stort lyft från min Op3, bättre färger och ljusstyrka enligt min upplevelse. Inget jag har några specs på.

Operativsystem
Oxygen är väldigt minimalistiskt och så nära vanilla man kan komma, endast smarta små tillägg
Och ingen jävla bloat!

Vad tycker ni andra?
Har ni frågor så shoot!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Precis startat min nya OP5t, känner också att det är en värd upgrade från min Op3 😊 änsålänge riktigt nöjd.
Känns nytt och Oxygen är lika skönt som alltid.
Gillar att fingerprint sensorn är på baksidan. Och ansiktsupplåsningen är snabb som attans med.
Skärmen känns som ett sort plus med.

Permalänk
Medlem

Har en OP3T och i ärlighetens namn är inte en uppgradering motiverad i mitt fall. Större skärm är väl egentligen den enda stora skillnaden annars är det små förbättringar till den nivå att det är knappt är märkbart, lite snabbare SOC och lite bättre kamera osv osv. Ska vara klok denna gång och vänta till att se vad OP6 har att erbjuda....

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Har en OP3T och i ärlighetens namn är inte en uppgradering motiverad i mitt fall. Större skärm är väl egentligen den enda stora skillnaden annars är det små förbättringar till den nivå att det är knappt är märkbart, lite snabbare SOC och lite bättre kamera osv osv. Ska vara klok denna gång och vänta till att se vad OP6 har att erbjuda....

OP5 verkar vara en kababel och riktigt najs lur som vanligt men håller med dig till fullo! Är än så länge ritktigt nöjd med min OP 3T som jag haft sedan lanseringen och en uppgradering känns som tur är ej motiverad i dagsläget
Ska blir riktigt intressant att se OP6

Permalänk

Beställde en i söndags, får den under veckan! Senaste gången jag hade en Android var Samsung S4, så exalterad är man minst efter alla bra recensioner om 5T

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk

Det här med skärmskydd verkar vara svårt, deras eget anses fortsatt miserabelt.
Hur har ni gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Det här med skärmskydd verkar vara svårt, deras eget anses fortsatt miserabelt.
Hur har ni gjort?

Till min 3T inget.
Har ett skal som går runt baksidan och sticker fram nån mm "framför" skärmen, så om du lägger den uppochned så ligger den på skalet i kanterna.

Annars kör jag skärmen direkt. Det är ju gorilla glas och det är otroligt rep-tåligt. Bara lägg den inte med nycklar i samma ficka så är det lugnt.

Tappar du den så hjälper sånt skal många gånger bättre än ett skärmskydd oavsett.

Permalänk
Medlem

Swedroids test av 5T finns ute:
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/test-av-oneplus-...
Riktigt bra telefon, stod mellan denna och U11+, vart den sistnämnda för egen del. Men kul att se att den levererar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Det här med skärmskydd verkar vara svårt, deras eget anses fortsatt miserabelt.
Hur har ni gjort?

kör med plastskyddet som sitter monterat vid köp så länge det är möjligt.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Fick hem min OP5T (8/128) i veckan och måste säga att det är en helt fantastisk telefon! Har haft OP1 och OP2 innan och jag har varit nöjd med pris/prestanda och OP5T fortsätter på samma spår.
Beställde under black friday, då de hade 50% rabatt på en extra dash charger, så det fick bli en sådan, ett plånboksfodral och ett extra skärmskydd. Plånboksfodralet överträffar förväntan och är riktigt läckert och slimmat. Dock får man nog bara plats med ett, kanske två kort. Inga problem för min del då jag ändå använder "korthållare".
Betyget blir 1+5 av 5 möjliga

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Jag har beställt en som är på G hem till mig. Återkommer med mina tankar om den när jag fått hem den samt testat den något.

Ni som använt den ett tag nu, hur är batteritiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde just 8/128 med sandstone samt xtra charger etc-

§ 9 raderat. // MOD
Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk

Lyckades knipa en 5T med 10% studentrabatt. För de pengarna var det ett givet köp. Stor uppgradering från min Oppo Find 7a som jag hade innan.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Lyckades knipa en 5T med 10% studentrabatt. För de pengarna var det ett givet köp. Stor uppgradering från min Oppo Find 7a som jag hade innan.

Hur funkar det med studentrabatten? Kan man lösa det på nåt sätt även om man inte studerar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mr Elf:

Hur funkar det med studentrabatten? Kan man lösa det på nåt sätt även om man inte studerar?

Skickades från m.sweclockers.com

Känner du någon student? Det enda man behöver göra att verifiera med sin studentmail. Kanske kan gå med en gammal mailadress om man någon gång har studerat och mailadressen fortfarande är aktiv.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Känner du någon student? Det enda man behöver göra att verifiera med sin studentmail. Kanske kan gå med en gammal mailadress om man någon gång har studerat och mailadressen fortfarande är aktiv.

Testade att regga min dotter men de ville ha foto på studentkortet (som hon inte har) kan det vara för att jag angav hennes hotmail?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mr Elf:

Testade att regga min dotter men de ville ha foto på studentkortet (som hon inte har) kan det vara för att jag angav hennes hotmail?

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket möjligt. Pröva med hennes mail från skolan om en sådan finns. Jag antar att hon läser på gymnasiet eller högskola

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av mr Elf:

Testade att regga min dotter men de ville ha foto på studentkortet (som hon inte har) kan det vara för att jag angav hennes hotmail?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag behövde inte skicka med bild på mitt kort. Jag använde dock min studentmail.

Permalänk

Tror ni Webhallen kommer sälja 5T:n också nån gång framöver? Tänker mest på det då de är återförsäljare för vanilla 5:an.

Btw har ni kollat på proshops hutlösa priser på 5T:n? haha wow

Permalänk
Medlem

Bra sugen på att slå till på en oneplus 5t. Är ni nöjda med kameran? Vill kunna ta bra bilder när man är ute och reser osv.. Sen skönt och slippa dra runt på en systemkamera...

Permalänk
Medlem

Då har man beställt en Oneplus 5t

Ska bli spännande!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om telefonen fungerar med Hallon? Det står på deras hemsida att Tre är en godkänd operatör. Vad jag fattar så använder Hallon samma nät som Tre gör. Någon som har provat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razz1:

Är det någon som vet om telefonen fungerar med Hallon? Det står på deras hemsida att Tre är en godkänd operatör. Vad jag fattar så använder Hallon samma nät som Tre gör. Någon som har provat?

Självklart. Den stödjer alla nät i Sverige

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson: Okej tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Jag har precis beställt Star Wars-modellen, någon som har den och kan uttala sig om skalet som ingår? Skall man köra på det eller använda ett transparent?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag har precis beställt Star Wars-modellen, någon som har den och kan uttala sig om skalet som ingår? Skall man köra på det eller använda ett transparent?

Skalet som medföljer är ok, inte mer. Så det beror på dina krav

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Skulle beställt den förra helgen, men tyvärr var leveransen 1 dag för lång. Får bli att jag beställer den när jag kommer hem efter det så kallade jullovet. Min OP2 duger än, alltid roligt med något nytt dock...

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Tror vi på någon mellandagsrea på OP5T? luren gav upp igår och sitter med en jädrans iphone some reserv just nu.

Permalänk
Skrivet av RivianWolf:

Tror ni Webhallen kommer sälja 5T:n också nån gång framöver? Tänker mest på det då de är återförsäljare för vanilla 5:an.

Btw har ni kollat på proshops hutlösa priser på 5T:n? haha wow

Hoppas verkligen det! Behöver en ny telefon och 5T är en av de få intressanta på marknaden just nu. Behöver dock delbetala...frustrerande!!

Permalänk
Medlem

Själv slavar man vidare med "the one and only" One Plus, den har inte haft krut i sig på en lååång tid nu. Kul de faktiskt förbättrat och utvecklat 5t med hjälp av användarfeedback och filosofin bakom orginalet! dags å byta då...

Visa signatur

SILENT CLOCKER