Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Skrivet av virrjet:

Känns som att årets deals är lite klena..

Håller med det var nog BF som var vassaste i år;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av compumanic85:

Håller med det var nog BF som var vassaste i år;)

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, Singles day var mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde iofs ett kap. 3 nätter på Lalandia i Rödby med 40% rabatt

Tekniskt fanns inte ett skit...jo en ny datorlåda blev det.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

Nu är det lite sent för just BF men om köp gjordes med kreditkortet Ikano Bank (IKEA) på elektronikföretag så fick man en cashback på 5% efter att köpet har slutförts.

https://ikanobank.se/kreditkort/rabattkalender

OBS! Rekommenderar bara kortet om ni kan betala hela summan av krediten varje månad annars råkar ni ut för en otroligt tråkig ränta.

Går de ha e-faktura eller måste man ha deras 25 kr avi avgift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Går de ha e-faktura eller måste man ha deras 25 kr avi avgift?

Nej, det går inte ha e-faktura eller något liknande (vad jag vet).
Men om du inte har någon kredit på faktureringsdagen dvs du preemtivt sätter in pengar på kortet efter dina köp, så blir det ingen "räkning" som skickas ut och du slipper betala 25kr för avi avgiften. Runt den 5:te varje månad brukar räkningen skapas på, så se till att ha 0 i kredit just då.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

Nej, det går inte ha e-faktura eller något liknande (vad jag vet).
Men om du inte har någon kredit på faktureringsdagen dvs du preemtivt sätter in pengar på kortet efter dina köp, så blir det ingen "räkning" som skickas ut och du slipper betala 25kr för avi avgiften. Runt den 5:te varje månad brukar räkningen skapas på, så se till att ha 0 i kredit just då.

Inte efter nyår dock. Då blir den obligatorisk.

Uppdaterade villkor för Ikano Kort

Enligt ditt avtal för Ikano Kort har banken rätt att ta ut en aviavgift om 25 kr per månad, men banken har fram tills nu valt att inte ta ut denna avgift för kunder som haft pengar på kontot (tillgodo) när de faktureras. Från och med 2018-01-01 kommer banken ta ut den avtalade aviavgiften för alla de månader du använder Ikano Kort eller betalar av en skuld, oavsett om du har tillgodo på kontot eller utnyttjar krediten. Mot denna bakgrund har vi har gjort ett förtydligande i våra villkor för Ikano Kort under punkt 3 avsnittet om avgifter mm.

Notera att aviavgiften tas ut oavsett om du får Ikano Kort fakturan digitalt eller på papper.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrylamid:

@Pliind: Får inte koden CM30 att fungera. Fler som har problem?

Skrivet av Gender Bender:

Samma här.

Nu funkar koden!

Fick svar också "joho, koden funkar visst! Testa annan browser" typ, men då funkade den utan browserbyte.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Inte efter nyår dock. Då blir den obligatorisk.

Uppdaterade villkor för Ikano Kort

Enligt ditt avtal för Ikano Kort har banken rätt att ta ut en aviavgift om 25 kr per månad, men banken har fram tills nu valt att inte ta ut denna avgift för kunder som haft pengar på kontot (tillgodo) när de faktureras. Från och med 2018-01-01 kommer banken ta ut den avtalade aviavgiften för alla de månader du använder Ikano Kort eller betalar av en skuld, oavsett om du har tillgodo på kontot eller utnyttjar krediten. Mot denna bakgrund har vi har gjort ett förtydligande i våra villkor för Ikano Kort under punkt 3 avsnittet om avgifter mm.

Notera att aviavgiften tas ut oavsett om du får Ikano Kort fakturan digitalt eller på papper.

Aha, det visste jag inte. Tycker det är ett kort jag lätt kan tjäna in de 25 kronorna iallafall.
Antagligen har de den avgiften för att kunna säga att sitt kort är gratis.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Produkt: 40% på Peak Design (prisex. Everyday Backpack 20)
Länk: http://cdon.se/search?q=peak+design#blockid=search&category_g...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3831716
Pris: 1674kr

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Av ren nyfikenhet, vilka Thinkpads har du ägt tidigare och vilken är den senaste som du köpt?

SL410 tror jag den första hette (kan ha fel), x230i den andra. Min tredje blir X1 carbon gen5

Permalänk
Medlem

@serdyllon:

Helt rätt! Tror dock att man kan komma loss betydligt billigare än så, beror förstås på vad du ska göra med burken. För egen del är jag humanist och datorkraft är i stort sett en icke-fråga, så en random i7 håller mig på planen i minst 5 år. Då är byggkvalitet, skärm och tangentbord det viktigaste för mig = Lenovo vilken dag som helst.

Permalänk
Medlem

iRacing har:
25% (gamla kunder) eller 50% (nya kunder) rabatt på prenumerationsavgiften.
Köp 100 credits för 75 USD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Att välja 5T över en billigare S8 är bokstavligen cirklejerking.

Vad jag ser så kostar en S8 (billigaste på pricerunner) 5490kr. Så billigare vet jag inte?

Skulle jag lagt mina ~5000kr på en av telefonerna så hade det absolut blivit en OnePlus 5T. Utan att tveka.
Det är inte så att jag inte gillar Samsung och vad dom erbjuder, men det viktigaste för mig är hur telefonen flyter och agerar i vardagligt användande. Jag finner allt mycket snabbare och bekvämare med OnePlus telefonen än vad jag gör med S8 i dagsläget.

Dock så är Samsung Pay något som skulle kunna få mig att välja den telefonen, det är en grym funktion som gillas starkt.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakabaka:

Går inte på min heller .. eh ,, Ajja kontaktar elgiganten på måndag får de reda ut det där.

Är det som så att erbjudandet med 6 månaders Netflix gått ut eller lyckas ni fixa det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Helt otroligt hur denna högtalare alltid kan vara nedsatt till 1200 från skyhöga 4000!! Återförsäljarna måste ju gå back!!

Skickades från m.sweclockers.com

Den och så kompletts sedvanliga klipsch paket https://www.komplett.se/product/925547/tv-ljud-bild/hogtalare... som alltid är nedsatt med 50%, blir lika sugen varje gång

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Vad jag ser så kostar en S8 (billigaste på pricerunner) 5490kr. Så billigare vet jag inte?

Skulle jag lagt mina ~5000kr på en av telefonerna så hade det absolut blivit en OnePlus 5T. Utan att tveka.
Det är inte så att jag inte gillar Samsung och vad dom erbjuder, men det viktigaste för mig är hur telefonen flyter och agerar i vardagligt användande. Jag finner allt mycket snabbare och bekvämare med OnePlus telefonen än vad jag gör med S8 i dagsläget.

Dock så är Samsung Pay något som skulle kunna få mig att välja den telefonen, det är en grym funktion som gillas starkt.

S8 såldes för 4.000kr hos Tele2 och Comviq.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Marknaden är nog rätt liten för såpass dyra routrar.

Jo bra att jag hindra mig, köpte en till mig och en till min bror. Marknaden är nog rätt mättad nu.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

S8 såldes för 4.000kr hos Tele2 och Comviq.

Skickades från m.sweclockers.com

S8+ t.o.m.

Har en S6 via Comviq tidigare så det var smidigt att bara teckna nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Vad var det jag sa?

Fick precis mail från Amazon.de angående min order av PS4 Pro.

"God dag,

Amazon.de har goda nyheter om din nuvarande order:

Vi är glada att informera dig om att följande varor kan sändas tidigare än meddelat:

"PlayStation 4 Pro - Console (1TB, B-chassi)
Beräknat leveransdatum: 09 december 2017 - 12 december 2017
Nytt uppskattat leveransdatum: 4 december 2017 - 6 december 2017"

Kul gjorde också en beställning på en PS4 Pro från Amazon.de i fredags (normal leverans) men min beräknade är fortfarande 9-12 December. Jag överlever och får glädja mig å dina vägnar istället

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

@makatech:

Har inte tittat på det än. Ska höra med elgiganten imorgon. återkommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

S8 såldes för 4.000kr hos Tele2 och Comviq.

Skickades från m.sweclockers.com

S8 Plus såldes för samma pris hos Halebop.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

S8 Plus såldes för samma pris hos Halebop.

Med abbonemang antar jag? För jag såg då ingen S8 Plus på Halebop för 4.000kr där man kan säga upp abbonemanget direkt som man kan göra på Tele2 men jag kanske missade något...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Vad jag ser så kostar en S8 (billigaste på pricerunner) 5490kr. Så billigare vet jag inte?

Skulle jag lagt mina ~5000kr på en av telefonerna så hade det absolut blivit en OnePlus 5T. Utan att tveka.
Det är inte så att jag inte gillar Samsung och vad dom erbjuder, men det viktigaste för mig är hur telefonen flyter och agerar i vardagligt användande. Jag finner allt mycket snabbare och bekvämare med OnePlus telefonen än vad jag gör med S8 i dagsläget.

Dock så är Samsung Pay något som skulle kunna få mig att välja den telefonen, det är en grym funktion som gillas starkt.

Vid mitt inläggs publicering, på black friday, som tråden handlar om, kostade S8 dryga 4000kr. S8 är en bättre, diskutabelt den bästa, Androidluren för stunden, och gör allt som OP5 gör bättre, utom då support för tredjeparts-ROM:s.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

S8 såldes för 4.000kr hos Tele2 och Comviq.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast S8+ såldes via comviq med 24 månaders bindningstid på abonnemanget, så om man bara vill ha mobilen går den lös på drygt 9800kr totalt. Tele2 hade möjligheten att betala mobilen direkt, därefter kunde kunden häva abonnemanget (14 dagars ångersrätt).

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Vid mitt inläggs publicering, på black friday, som tråden handlar om, kostade S8 dryga 4000kr. S8 är en bättre, diskutabelt den bästa, Androidluren för stunden, och gör allt som OP5 gör bättre, utom då support för tredjeparts-ROM:s.

Allt? Nä! Laddar inte fortare...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk

Cyber Monday kan de ju skrota i Sverige. Känns som business as usual idag.
Lägg istället till "Lucky Thursday" eftersom man kunde göra finfina fynd hos butiker som tjuvstartade BF eller fick "fel" på hemsidan så produkterna gick att beställa, typ Jula

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Med abbonemang antar jag? För jag såg då ingen S8 Plus på Halebop för 4.000kr där man kan säga upp abbonemanget direkt som man kan göra på Tele2 men jag kanske missade något...

Ja det var det. Men jag har ändå Halebop, så inget förlorat där för min del i alla fall

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Blev en robotdammsugare från Wish med 25% rabatt idag "cybermonday". Efter ett tips härifrån.

Aliexpress ILIFE A6

Kom på kort därefter att jag kanske åker på en tullavgift tho.. Feck. Men billigt ändå.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Vid mitt inläggs publicering, på black friday, som tråden handlar om, kostade S8 dryga 4000kr. S8 är en bättre, diskutabelt den bästa, Androidluren för stunden, och gör allt som OP5 gör bättre, utom då support för tredjeparts-ROM:s.

Haha what. Vadå allt bättre, lugn nu.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Skumt...?
Får jag lov att fråga vilken server du ansluter till då?
Är också lite nyfiken på vilken ISP lev du har?

Jag chattade som sagt med supporten som bad mig pröva en mängd olika inställningar men vi lyckades aldrig komma över 70 ner - snittet låg runt 60.

Jag gick in på "Specialty Servers" och valde någon svensk server på "P2P". Utan VPN får jag runt 290Mb/s och med VPN runt 200-220Mb/s. Vissa servrar ger lägre, runt 80 dock. Har telia

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q