Playerunknown's Battlegrounds passerar 22 miljoner sålda exemplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Jag fick spelet av en kollega igår, spelade några rundor och.... jag måste säga att jag inte riktigt förstår hur det blivit så stort. Först gör man ingenting i en kvart och sen dör man. Running simulator 2017.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Bonovox85:

Samma här, förstår inte tjusningen alls som jag sagt innan.

Springa runt i en kvart i panik o leta efter något användbart, tills du blir skjuten av en sniper 500 m bort. Om du har otur så hamnar man dessutom utanför cirkeln.

Har man tur kan man få 1-2 kills genom att skjuta några i ryggen.

Kul? Nä.

Mest frustrerande och enformigt? Jo tack.

Det beror ju mer på er än på spelet, droppa i nån high risk / high reward zone så blir det action direkt. När ni är bra nog att gå segrande ur den striden har ni 5+ kills första 5 min och bra gear och kan därifrån fortsätta söka action. Går knappast att klaga på spelet om man gömmer sig på toan med en revolver halva matchen.

https://youtu.be/zeset_yXc2o?t=36

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uttsi:

Tickraten är ju helt sinnes, dessutom är den inte "fixed". Ju längre matchen går ju högre blir tickraten vilket gör att allt blir ju väldigt inkosekvent. Pubg har från ca17 - 25 i tickrate medans cs go har 64 eller 128, och det har klagats på 64 tickrate länge i cs go...

Eftersom det är 100 spelare i pubg så förstår man ju att 64 tickrate känns långt borta, men nog borde dom kunna lösa 40 fixed

Jag tycker det är ett roligt skitspel, men som e-sport spel är det nog bland det sämsta jag sett.

Låter konstigt att tickraten är styrd på antalet spelare på servern. Borde vara styrd efter antalet spelare som kan se varandra. Finns ingen vists skicka data om spelare du inte ser

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Helt ofattbart skulle inte ens köpa spelet om den kostade 50 kronor.

Helt ofattbart att du läser och skriver i en tråd angående ett spel som du inte ens hade köpt om den kostar 50 kronor ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uttsi:

Tickraten är ju helt sinnes, dessutom är den inte "fixed". Ju längre matchen går ju högre blir tickraten vilket gör att allt blir ju väldigt inkosekvent. Pubg har från ca17 - 25 i tickrate medans cs go har 64 eller 128, och det har klagats på 64 tickrate länge i cs go...

Eftersom det är 100 spelare i pubg så förstår man ju att 64 tickrate känns långt borta, men nog borde dom kunna lösa 40 fixed

Jag tycker det är ett roligt skitspel, men som e-sport spel är det nog bland det sämsta jag sett.

Det är tyvärr ännu värre än så. 8 tick early game och 16 tick late game. Jag har kontrollerat siffrorna själv i wire-shark också.
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/68b3ia/roug...

Inte ett ljud kommuniceras om vad deras planer eller mål är för tickrate. Utan bara lösa löften om "client and server optimizations". Vad det nu skulle innebära.
Spelet kommer sakta dö ifall det här är deras "good enough".

Senast jag spelade spelet så anslöt jag fortfarande mot Amazon, så dom kanske avvaktar med höjd tick-rate tills dom flyttat servrarna till Microsoft Azure. Gissningsvis fick dom rätt bra deal pga Xbox exclusive.
Helt värdelöst att dom inte kommunicerar angående lösningar på problemet. Kanske är det så att med 100 samtidiga spelare går det ej att ha högre tick-rate?

Permalänk
Medlem

@htbtoma:

Jag vet inte om du trollar eller ej, men jag hoppas att du inte jämför varken mig eller dig själv med Shroud.
Haile Gebrselassie är bättre än jag på att springa Marathon också.

Jag tycker att idén om Battle Royal är jättebra, men det är inte speciellt bra genomfört än så länge.
Med min mängd erfarenhet i shooterspel skulle jag kunna träffa när jag skjuter tycker jag, eller åtminstone gå in genom en dörr, men det känns som om man alltid spelar full i PUBG. Siktet är slött, gubben är inexakt, han byter aldrig riktning och när man hoppar svävar man i en extra sekund varje gång.
Det saknar krispighet. När jag dör i CS eller BF så vet jag åtminstone vad det var jag gjorde fel.
Och även om man är Shroud och kan knäppa fem-sex stycken, kanske tio till och med. Så måste även han ta sig till cirkeln, och det blir oftast till fots vilket är tråkigt.

Men det är ju tur att man kan tycka olika så att det finns folk som spelar alla spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Med så många sålda exemplar (och därmed pengar in) så borde man kanske kunna se till att det är stabilt och flyter på bra...

men för ett företag där personen var typ själv i mars. anställt jättemånga som nog har börjat förstå koden vid det här laget.
svårt att växa så fort som de gjort och få något gjort på samma gång på så kort tid.

onT: att det ska lanseras skarpt nu i december känns väl lite tidigt än?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

@htbtoma:

Jag vet inte om du trollar eller ej, men jag hoppas att du inte jämför varken mig eller dig själv med Shroud.
Haile Gebrselassie är bättre än jag på att springa Marathon också.

Jag tycker att idén om Battle Royal är jättebra, men det är inte speciellt bra genomfört än så länge.
Med min mängd erfarenhet i shooterspel skulle jag kunna träffa när jag skjuter tycker jag, eller åtminstone gå in genom en dörr, men det känns som om man alltid spelar full i PUBG. Siktet är slött, gubben är inexakt, han byter aldrig riktning och när man hoppar svävar man i en extra sekund varje gång.
Det saknar krispighet. När jag dör i CS eller BF så vet jag åtminstone vad det var jag gjorde fel.
Och även om man är Shroud och kan knäppa fem-sex stycken, kanske tio till och med. Så måste även han ta sig till cirkeln, och det blir oftast till fots vilket är tråkigt.

Men det är ju tur att man kan tycka olika så att det finns folk som spelar alla spel.

Nej, självklart inte, ingen går att jämföra med shroud. Jag ville snarare belysa att PUBG visst kan vara fartfyllt och fast paced, det beror på dig och inte på spelet. Man hittar alltid ett fordon om man behöver ett, kanske inte direkt men matcherna jag tvingas springa till fots över halva mapen pga dålig cirkel är färre än 1/100. Jag gillar BF också, men att säga att det skulle vara mindre buggigt än PUBG håller jag absolut inte med om, att det flyter betydligt bättre ja, men det hoppas jag 1.0 releasen råder bot på.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Helt ofattbart skulle inte ens köpa spelet om den kostade 50 kronor.

Du + dom 22 som gillade ditt inlägg... Alla har vi olika spelsmak! Alla gillar inte allt.. Bara inse!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

@DanTheManSwe: Ca två månader sedan jag gav upp. Sitter på en dator jag kan köra det mesta annat på utan problem. Känns som att man spelar i sirap trots bra fps.

Ska som sagt testa när det väl "släpps" igen

Det jag märkte i senaste testfasen var att det kändes som det flöt mycket bättre.
Jag har iofs inga problem normalt sett, men det blir bättre och bättre.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Avstängd

lagget har ökat på senaste tiden. IGår laggad det som fan, tex att öppna en dörr. Laggade ju för fan en sekund ibland

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Älskar att det är småföretag och ensamma utvecklare som dominerar spelbranchen nu för tiden. Fy fan för EA och resten av spelINDUSTRIN. Ett spel är inte en produkt, ett spel är ett konstverk, det går inte tillverka på löpande band och få ett bra resultat.

Visa signatur

Maskin: i7, 32GB ram, Nvidia GTX 1080, Samsung SSD, XFX 850W, 2 x Acer 22" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win10 64bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Field-Mouse88:

Älskar att det är småföretag och ensamma utvecklare som dominerar spelbranchen nu för tiden. Fy fan för EA och resten av spelINDUSTRIN. Ett spel är inte en produkt, ett spel är ett konstverk, det går inte tillverka på löpande band och få ett bra resultat.

Med en bra arbetsmetodik klart det går att göra ett bra spel som osar yrkesstolthet även på ett stort bolag. Men svårare ja

Visa signatur