Playerunknown's Battlegrounds passerar 22 miljoner sålda exemplar

Permalänk
Melding Plague

Playerunknown's Battlegrounds passerar 22 miljoner sålda exemplar

Lanseringen av Playerunkown's Battlegrounds sker inom kort, där version 1.0 testas just nu. Samtidigt når titeln 22 miljoner sålda exemplar, och nästan tre miljoner samtidiga spelare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fokus just nu ligger enligt utvecklaren på att stabilisera speltiteln och åtgärda buggar, för en så smärtfri lansering som möjligt.

Låter mycket bra det. Borde ha varit prio 1 i så många uppdateringar kan man ändå tycka.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Det är gött. Kul spel och så men på senaste tiden har känts rejält svampigt. FPS som droppar, känns inte responsivt överhuvudtaget vilket gör att jag hellre spelar något annat. Hoppas det ordnas.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Med så många sålda exemplar (och därmed pengar in) så borde man kanske kunna se till att det är stabilt och flyter på bra...

Ska ge det ett försök igen när det väl anses vara redo för riktig release

Permalänk
Skrivet av Wenro:

Det är gött. Kul spel och så men på senaste tiden har känts rejält svampigt. FPS som droppar, känns inte responsivt överhuvudtaget vilket gör att jag hellre spelar något annat. Hoppas det ordnas.

Kan inte förvänta sig så mycket mer av en gammal beta klient. Vi får vänta å se när skarpa lanseringen kommer. Synd å klaga nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefan1981:

Kan inte förvänta sig så mycket mer av en gammal beta klient. Vi får vänta å se när skarpa lanseringen kommer. Synd å klaga nu.

Heh, tro mig, jag klagar ej. Det har funkat sen jag köpte det (lansering), det är inte förrän, som jag skrev, det senaste som det blivit så här för mig.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Helt ofattbart skulle inte ens köpa spelet om den kostade 50 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Fokus just nu ligger enligt utvecklaren på att stabilisera speltiteln och åtgärda buggar, för en så smärtfri lansering som möjligt.

Låter mycket bra det. Borde ha varit prio 1 i så många uppdateringar kan man ändå tycka.

Dom själva har sagt att vissa saker hamnat efter schemat eftersom fokus har behövt ligga på att få bort fuskare.

Permalänk
Medlem

Mest sålda Early Acess spel?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flexiblus:

Helt ofattbart skulle inte ens köpa spelet om den kostade 50 kronor.

Varför inte? Jag funderar på att köpa det då alla smågrabbarna i familjen lirar det, vore skoj att gå med i deras lir

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VadSaDu:

Varför inte? Jag funderar på att köpa det då alla smågrabbarna i familjen lirar det, vore skoj att gå med i deras lir

Det är ett kul spel om man gör det med vänner osv, så jag skulle absolut rekommendera dig att köpa det

Permalänk
Jubileumsmästare

@VadSaDu: Oroa dig inte, han är bara lite edgy.

Spelet är roligt och enkelt att lira, oavsett om man har tänkt spela en halvtimme eller sex timmar. Bra valuta för pengarna.

Permalänk

Jag är väl det svarta fåret som låter kompisen spela på mitt PUBG acc. Spelar Fortnite själv istället som jag tycker är ljusår bättre

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Med så många sålda exemplar (och därmed pengar in) så borde man kanske kunna se till att det är stabilt och flyter på bra...

Ska ge det ett försök igen när det väl anses vara redo för riktig release

Bygger inte PUBG på samma spelmotor som Arma 3? Den motorn är hemskt ooptimerad, kan bli svårt för utvecklarna om dom kör vidare på den spelmotorn.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Bygger inte PUBG på samma spelmotor som Arma 3? Den motorn är hemskt ooptimerad, kan bli svårt för utvecklarna om dom kör vidare på den spelmotorn.

Det körs i unreal 4 enligt Wikipedia.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Bygger inte PUBG på samma spelmotor som Arma 3? Den motorn är hemskt ooptimerad, kan bli svårt för utvecklarna om dom kör vidare på den spelmotorn.

Pubg är Unreal Engine 4, Arma 3 är Real Virtuality 4

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Bygger inte PUBG på samma spelmotor som Arma 3?

Nej, PUBG och Arma 3 bygger inte på samma spelmotor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Med så många sålda exemplar (och därmed pengar in) så borde man kanske kunna se till att det är stabilt och flyter på bra...

Ska ge det ett försök igen när det väl anses vara redo för riktig release

När spelade du sist?
Vad har du för dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Jag fick spelet av en kollega igår, spelade några rundor och.... jag måste säga att jag inte riktigt förstår hur det blivit så stort. Först gör man ingenting i en kvart och sen dör man. Running simulator 2017.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig ett av de mest överskattade spelen någonsin, förstår om andra inte håller med mig men för mig är det en simulator för att ta sig från punkt A till B, kör man detta till VR på ett löpband lär man inte har några som helst problem att få sig en redig motionsrunda!

Min egna åsikt, grundat på mina upplevelser och de tanker som kommit ur dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Jag fick spelet av en kollega igår, spelade några rundor och.... jag måste säga att jag inte riktigt förstår hur det blivit så stort. Först gör man ingenting i en kvart och sen dör man. Running simulator 2017.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, förstår inte tjusningen alls som jag sagt innan.

Springa runt i en kvart i panik o leta efter något användbart, tills du blir skjuten av en sniper 500 m bort. Om du har otur så hamnar man dessutom utanför cirkeln.

Har man tur kan man få 1-2 kills genom att skjuta några i ryggen.

Kul? Nä.

Mest frustrerande och enformigt? Jo tack.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Samma här, förstår inte tjusningen alls som jag sagt innan.

Springa runt i en kvart i panik o leta efter något användbart, tills du blir skjuten av en sniper 500 m bort. Om du har otur så hamnar man dessutom utanför cirkeln.

Har man tur kan man få 1-2 kills genom att skjuta några i ryggen.

Kul? Nä.

Mest frustrerande och enformigt? Jo tack.

Det är ju knappast enformigare än CS och det har ju funnits hur länge som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaZi3b0y:

Det är ju knappast enformigare än CS och det har ju funnits hur länge som helst.

Har ju aldrig gillat CS heller så kanske också är talande. Spelade det en del på LAN pre-bredband i början på millenniet. Men har inte ens CS Go på steam.

De MP shooters jag gillar är de man tar över områden som i Battlefield eller som i War i nya CoD bygger en bro, eskorterar tanks m.m. Men orkar inte med att köra det i timmar i sträck heller.

Vanlig TDM eller Deathmatch är så tråkigt att klockorna stannar och varenda jävel är bättre än mig på reflexer, aim m.m. Men objective based modes så brukar jag ligga i toppen på poängligan.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Tar några timmar att komma in i det, PUBG... tror jag dog 10ggr irad och kände sjuk frustration, och tänkte ta en refund... men sen när jag kollade lite tips på ytube så kom jag in i det mer... och nu är det typ det enda jag spelar när jag får tid och ork, det och bf...
Det är sjukt roligare att köra Duo eller squad också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Samma här, förstår inte tjusningen alls som jag sagt innan.

Springa runt i en kvart i panik o leta efter något användbart, tills du blir skjuten av en sniper 500 m bort. Om du har otur så hamnar man dessutom utanför cirkeln.

Har man tur kan man få 1-2 kills genom att skjuta några i ryggen.

Kul? Nä.

Mest frustrerande och enformigt? Jo tack.

Det är inget super speciellt med spelet, förutom att det säljer som fän

Men en stor anledningen till varför det säljer som det gör är för att Kineserna gillar spelet och att det inte är bannlyst för dom. De flesta nya spel blir bannade i landet av staten, men denna titel ska till och med få ett officiellt godkännande vilket är väldigt ovanligt.

https://www.vg247.com/2017/11/22/playerunknowns-battlegrounds...

Permalänk
Medlem

Stört kul spel! Ser fram emot nästa uppdatering

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Casual smörja, som en halvblind kodat på en halv timme, kan förstå att det sålt bra. jag kanske köper det om jag får en miljon, jag är ju riktig gamer.

Monopol & Tetris då? 1 miljard ex sålda? gillar det ändå inte.

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Varför inte? Jag funderar på att köpa det då alla smågrabbarna i familjen lirar det, vore skoj att gå med i deras lir

Det är jäkligt skoj. Inte det mest fartfyllda spelet. Men ruskigt kul. Å lite annorlunda mot alla andra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Otroligt att det säljer så bra egentligen.
Ofärdigt, byggt på gratis modeller och texturer osv.

Permalänk
Medlem

@m4gnify:
10% av allt de tjänar går till skaparna av Unreal Engine, så ganska dyrt är det!