[Windows 7 ram cache] finns det något som kan spara ner ram minne cache när dator stängs av?

Permalänk
Avstängd

[Windows 7 ram cache] finns det något som kan spara ner ram minne cache när dator stängs av?

Tjo,

Kom tänka på det här för ett tag sen men kunde inte hitta någon info om detta.

Jag håller på med ESXI (VM) och där kan man spara ner allt som finns i ram minnet och undra om det kanske finns till Windows 7 då jag tänkte koppla in min UPS till min speldator som jag som tänkte bygga nästa år så vore det skönt om strömmen gick så kunde den spara ner allt som finns i ram minnet och när man startar upp dator igen så finns allt kvar finns det något program för sånt?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Vila i frid

Kopplar du in en UPS i din speldator följer oftast mjukvara med som fixar det du vill. APC Smart-UPS funkar till det mesta. Jag kör t.ex. pass-through på UPS'en för en esxi-server till en sbs2011 VM som stänger av sig efter att ha skjutit ner övriga gäster. Det går att göra det på fler än ett enda sätt.

Permalänk
Medlem

Hibernate gör precis detta

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasenfrasen:

Kopplar du in en UPS i din speldator följer oftast mjukvara med som fixar det du vill. APC Smart-UPS funkar till det mesta. Jag kör t.ex. pass-through på UPS'en för en esxi-server till en sbs2011 VM som stänger av sig efter att ha skjutit ner övriga gäster. Det går att göra det på fler än ett enda sätt.

Jag använder mig av BlueWalker PW UPS VI 3000 RT HID jag vet att den kan stänga ner ESXI host och sånt men just till Windows 7 dator som inte är på någon vm hade vart nice då man slippar att starta upp alla program och sånt.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666