Samsung S7 Edge problem, behöver hjälp

Permalänk

Samsung S7 Edge problem, behöver hjälp

Så det har blivit något fel på min telefon. Det fastnar på SAMSUNG start up skärmen när man sätter igång den. Jag har startat om den flera gånger, rensat cache, återställt den helt och hållet 2 gånger och då går den igång tills jag startar om den igen för då låser den fast sig igen.

Någon som vet vad felet är och hur man kan fixa det ?

Permalänk
Medlem

Det är soft brickad. Har du rootat telefonen? Om telefonen ej är rootad kan du testa med Samsung Smart Switch Emergency firmware recovery.

https://www.youtube.com/watch?v=9QhJngOuLQ4

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

@XPerion: Okej, nej det ska inte vara rootad vad jag vet. Jag kollar närmare på det där, för tillfället har jag fått igång telefonen men vågar inte starta om den för då kanske den fastnar igen Jag får ett meddelande att ej auktoriserade åtgärder har upptäkts och att jag ska starta om enheten för att ångra eller ej auktoriserae ändringarna

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma fel som du beskriver och i mitt fall (vilket jag även tror du råkat ut för) så var det moderkortet i mobilen som var trasigt! Bor du i Stockholm så tycker jag du ska åka till Samsungs service kontor på torshamnsgatan i kista så lagar dom det medan du väntar. Enda kravet är att mobilen inte äldre än två år och att du har kvittot kvar! Spelar ingen roll vart du köpt telefonen nånstans!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Har du inte rootat den ska du definitivt gå till samdungs verkstad.