EA stänger av mikrotransaktioner i Star Wars: Battlefront II temporärt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Är väl snarare EA som är giriga. DICE var inte så här innan uppköpet. Tycker synd om DICE.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför tycka synd om Dice? De sålde sig till djävulen...De visste precis vad som skulle ske...
Nuförtiden gör de bara snygga mainstream spel utan djup och fokus ligger på att maximera vinsten. Det är vad man får om man låter sig köpas av EA. Dice storhetstid är över och det kommer bara gå utför så länge de kommer ägas av EA.

Skrivet av Mirialia:

We did it boys and girls! 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde vad? Vi vet ju inte hur spelet kommer att sälja. Säljder det fortfarande OK trotts allt detta så är det game over för rena singelplayer spel utan massa lootlådor mm...
Floppar spelet helt då lär det få konsekvenser och kanske slipper vi se lootlådor och kort mmm i fullpris spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Nej, kommer vara avstängt en månad tills allt lugna sig lite. Dem kommer hova in sina pengar ändå. KÖP INTE!!

Problemet för EA är inte kunderna, problemet för EA är Disney. Vilket innebär att det mycket väl kan leda till att det helt försvinner från spelet. EA eller Disney bryr sig inte särskilt mycket om sina kunder, men Disney bryr sig om sitt varumärke. Bråket riskerar att skada varumärket, så Disney kan mycket väl tvinga EA att ta bort det. Återigen, inte för att de bryr sig om spelarna, utan för att de bryr sig om sitt varumärke. EA kan instället lägga till mikrotransaktioner till sina helägda spel istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Läs vad utvecklare från DICE har sagt gällande mikrotransanktioner. Finns inga skäl att tycka synd om dem.

Mja, du lär nog inte se någon utvecklare åt DICE eller annat företag officiellt säga någonting som deras arbetsgivare inte skulle tycka om. Speciellt när arbetsgivaren är ett amerikanskt företag som gjort sig kända för att mörda studios på löpande band. Utvecklare är människor och vill i stort behålla sin inkomst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

@Killbom:
Du missar dock att många är i samma situation som dig då spelet är nytt.
Nya spelare som hoppar på lite senare kommer att möta folk som är fullt uppgraderade samt har mer kunskap om spelet.

... Fast det hade ju också varit sant även om det inte fanns mikrotransaktioner?

Jag menar, ett spel med någon form av progression innebär att folk som spelat längre har ett bättre läge i spelet, dessutom har de ju alltid mer kunskap om spelet.

Permalänk
Medlem

Det värsta EA gjort är väl att vika sig för gnällspikar a som tyckte att det var för svårt och tog lång tid att låsa upp saker.

Jag skippar det här spelet pga det här och att första spelet var dåligt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Nej absolut inte! Då är det bättre med en vettig matchmaking så man möter folk som har ungefär samma skills.

Skickades från m.sweclockers.com

Det som kommer när det gäller matchmaking är algoritmer för att få spelare att utföra mikrotransaktioner och att sedan få dem att känna sig nöjda med köpen, dvs allt annat än vettigt (för spelarna alltså):

Citat:

Activision have created a matchmaking system which would attempt to put players in situations where they’re more likely to spend money on microtransaction items. Perhaps it would match you against a great player with a fancy gun so you’d want to buy that gun and emulate that success. Or if you’ve already bought a fancy gun, it might put you in matches where that weapon is especially effective to make the purchase seem better. Welcome to hellfuture! Hurry up and bring your jukebox money. Activision, who publish games from Call of Duty to Destiny and are corporate siblings with Blizzard, swear blind they aren’t using this system in any current game. They have been granted a patent for it, though.

Permalänk
Medlem

@Antor:
Det var snarare en kommentar åt faktumen att han kan nå top 3 utan dessa uppgraderingar, men det är ju för hans lagkamrater och fiender saknar de uppgraderingarna med.

Permalänk
Medlem

Om ordet "temporärt" varit utbytt mot "permanent" hade detta varit värt något. Verkar som att de vill locka köpare i tron om att problemet kommer fixas. Jag hoppas folk väntar på något mer konkret innan de vänder andra kinden till och ger in för den mörka sidan.

Ett allvarligt problem jag upplever med mikrotransaktioner och loot-boxes är att de förutom att mjölka ut pengar, gambling och skapa imbalanser helt förstör inlevelsen för mig. Detta är i sig självt en anledning för mig slopa såna spel. Jag vill inte överösas med kistor och "sällsynta" specialkort som påminner mig om världen utanför. Men kanske är jag gammalmodig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Jag har spelat några timmar och har inte märkt av någon större skillnad i uppgraderingarna. Man kan även enkelt låsa upp basnivån av prylar man vill ha (exempelvis gasgranat istället för spräng). Uppgraderingar till högre nivåer minskar cooldown och annat (det finns inget +100% skada på något vapen eller så) och verkar ta lite tid att spela sig till.

Uppgraderingar till vapen måste man spela sig till (50, 200, 500 kills etc).

Även utan uppgraderingar aktiverade kan jag utan problem placera mig i topp 3 på laget om jag ansträger mig lite.

Däremot tycker jag det är dumt att blada saker man kan låsa upp med att även kunna köpa dem för pengar (något som även fanns i både BF4 och BF1). Personligen tycker jag att det är mycket bättre att man kan köpa roliga skins och så, det hade jag gärna gjort. Kommer aldrig köpa en lootåda i Battlefront 2 (jag lär nog inte heller spela mer är 50 - 100 timmar totalt, så jag lär nog inte låsa upp högsta nivån av alla kort för de klasser jag gillar)

Tack för svar! Det låter alltså som att uppgraderingarna inte ger så stora skillnader att du "måste" ha dem för att ha en chans, om jag förstått dig rätt? Bra spelare kommer fortfarande vara bra utan att det blir så mycket svårare om de inte har dessa uppgraderingar?

Skrivet av Gropenator:

Högre hälsa. Lättare att träffa.

Hur mycket högre hälsa etc handlar det om? Är det märkbar skillnad att personer med uppgraderingar klarar sig mycket bättre än de utan?

Permalänk
Inaktiv

Tid är pengar. Jag tycker det är fel att folk som av vissa anledningar har mer fritid än andra får bättre grejer, fokus borde snarare vara så att spelet detekterar de som är duktiga och dessa får saker nästan direkt.
Det är flera spel som är såna att det är svårt att få hög rank genom att vara bra utan man måste också offra många dyra kostsamma timmar på spelet. Vissa spel är av typen att man kan vara helt kass, lägger man ner tillräckligt många timmar så får man hög level.

Så att ta bort mikrotransaktioner och låta rena nerlagda timmar resultera i bättre saker gynnar en viss typ av spelare, oftast är det yngre personer som kan offra lite skolbetyg emot bättre vapen i ett spel.

Alla spel i köp saker kan man sedan diskutera etik & moral om, det är ett sätt att lura folk att lägga en massa pengar på dritt.

Permalänk
Medlem

Jag kan gärna lägga pengar på novelty items. Nya skins, speciella emotes, nya färg-effekter och dylikt. Så länge det jag ( eller någon annan ) kan köpa inte påverkar spelet. Vill man att det ska vara acceptabelt att köra pay-to-skip så måste spelet vara gratis, eller mycket billigare. Hade det kostat 300 hade jag varit mycket mer positiv till att ha lootboxes eller dylikt. (Jag anser inte att detta är pay to win, eftersom du kan låsa upp allt du kan köpa genom att spela, om än väldigt länge).

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem

Det är som att säga. Vi kommer att göra spelet batter ett tag(2 månader?) men sen så kommer ni kanske sluta spela eftersom alla kan bli lika bra som dig med pengar.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grimboso:

Jag kan gärna lägga pengar på novelty items. Nya skins, speciella emotes, nya färg-effekter och dylikt. Så länge det jag ( eller någon annan ) kan köpa inte påverkar spelet. Vill man att det ska vara acceptabelt att köra pay-to-skip så måste spelet vara gratis, eller mycket billigare. Hade det kostat 300 hade jag varit mycket mer positiv till att ha lootboxes eller dylikt. (Jag anser inte att detta är pay to win, eftersom du kan låsa upp allt du kan köpa genom att spela, om än väldigt länge).

Jag håller med att priset på spelet påverkar. När spelet redan är så dyrt så borde i princip allt ingå.

Det sista du skrev så vet jag inte om jag tolkade dig rätt, men om någon har lagt ner 40h enbart på att få en viss sak, så ser jag det som samma sak som om personen betalar 200kr. Alla har inte råd att offra 40h, och för många så är denna tid mer kostsam än 200kr.
En helt annat sak är om man får ett item p.g.a ren skicklighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Det som kommer när det gäller matchmaking är algoritmer för att få spelare att utföra mikrotransaktioner och att sedan få dem att känna sig nöjda med köpen, dvs allt annat än vettigt (för spelarna alltså):

Ja jag vet. Men jag pratar om riktiga matchmakingsystem, inte fejkade. T.ex. StarCrafts matchmaking är rätt så bra tycker jag.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Jag förstår att spel som är Free to play tar betalt för extra innehåll.
I viss mån kan jag köpa DLC's också men absolut inte till fullpris men redan där börjar jag hata spelutvecklare för att skicka ut halvfärdiga spel och ta betalt två gånger.

Begriper inte alls hur folk frivilligt kan tänka sig att köpa ett spel för fullpris och sedan slänga ut mångfaldigt det på micro transaktioner?

Spelkutvecklarna ska ha betalt ja så kostar spelet inget men extra innehåll kostar så förstår jag det men att betala två eller fler gånger för samma spel?

Man slutar tro mänskligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Fast nä det är fel sorts mentalitet. Typ som att bara för att man bara hinner träna något sport ett par gånger i veckan så ska man kunna köpa något pay2win och bli lika bra som proffsen som tränar heltid.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ju förvisso bara att köpa nåt fusk ifall man vill bli lika bra som proffsen, det är ju i princip samma sak som detta. Enda skillnaden är ju att i detta spel verkar "fusken" vara sponsrade (utvecklade) av speltillverkaren själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag håller med att priset på spelet påverkar. När spelet redan är så dyrt så borde i princip allt ingå.

Det sista du skrev så vet jag inte om jag tolkade dig rätt, men om någon har lagt ner 40h enbart på att få en viss sak, så ser jag det som samma sak som om personen betalar 200kr. Alla har inte råd att offra 40h, och för många så är denna tid mer kostsam än 200kr.
En helt annat sak är om man får ett item p.g.a ren skicklighet.

Jag syftar nog mer på konceptet de har i t.ex League of Legends som ändå omsätter ofantligt mycket genom microtransactions.
Alla heroes är gratis, på en weekly rotation. Du kan låsa upp den genom IP (Influence points) som du får av att spela, eller genom RP (Du köper detta för pengar). Du kan också köpa xp-boosters för pengar. Du kan alltså göra att du får alla hjältar fortare genom att betala, men vem som helst kan också unlocka dem genom att spela. Pay-to-Skip alltså. Det är ingen money-wall, så att säga.

Om man fortsätter med League of legends som exempel, så har du runes som du kan använda. Dessa ger dig +1% crit, +2% mana eller vad du nu vill ha. Dessa gör dig alltså bättre. Kan liknas med weapon uppgrades. Du kan INTE köpa dessa för pengar. Du kan BARA köpa dem för IP (Som du får av att spela). Det du kan göra dock är att köpa IP boost (2x IP) för pengar. Du måste fortfarande spela, men du halverar mängden speltid för att få dessa power-boosters. Du kan ha maximalt 27 runes och 3 "quintessences, så det är en cap också.

Igen alltså, pay-to-skip.

League of Legends har enligt mig ett hyfsat vettigt system för microtransactions. De låter dig inte skippa något helt, men de låter dig reducera tiden. Med dessa argument skulle t.ex en lootbox kunna husera en 2x XP i 1 timme, eller en 2x Crystal i 1 timme eller vad det nu är. Du reducerar tiden men du måste ändå göra en insats. Detta är ju heller inget perfekt system, men bättre än det är idag.

Hoppas jag var tydligare nu.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Jag förstår att spel som är Free to play tar betalt för extra innehåll.
I viss mån kan jag köpa DLC's också men absolut inte till fullpris men redan där börjar jag hata spelutvecklare för att skicka ut halvfärdiga spel och ta betalt två gånger.

Begriper inte alls hur folk frivilligt kan tänka sig att köpa ett spel för fullpris och sedan slänga ut mångfaldigt det på micro transaktioner?

Spelkutvecklarna ska ha betalt ja så kostar spelet inget men extra innehåll kostar så förstår jag det men att betala två eller fler gånger för samma spel?

Man slutar tro mänskligheten.

Ja ett praktexempel på hur mikrotransaktioner skall gå till är Path of Exile. Hela spelet är gratis och det kommer regelbundna expansioner som är gratis. Sen kan man köpa med character slots, stash tabs och cosmetics.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Mja, du lär nog inte se någon utvecklare åt DICE eller annat företag officiellt säga någonting som deras arbetsgivare inte skulle tycka om. Speciellt när arbetsgivaren är ett amerikanskt företag som gjort sig kända för att mörda studios på löpande band. Utvecklare är människor och vill i stort behålla sin inkomst.

Gissar att de två personerna på DICE vars kommentarer jag länkade till utan tvekan inte skulle ha några som helst problem att hitta välbetalda jobb på något annat företag...

Angående inkomster. Det är inte bara EA tjänar massor på mikrotransanktioner utan det gör ju även hel del folk på DICE också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Hur kunde det bli sådär? Företag vill tjäna pengar... så är det. Felet ligger i "skallen på folk" som betalar för onödigt skräp i spel. Köper ingen så kommer det tas bort (arkadhallar är jue nästintill borttagna), och företagen får tävla om att göra bättre spel än sina konkurrenter med handling, ögongodis o.s.v. , så är det. Barnen säger köp "den" kostar bara 20 kr annars köper jag det med mina veckopengar... snälla köp köp KÖÖÖP... Sedan detta med DLC och season pass oj oj oj oj... Sedan World of warcraft kom ut med månadskort på 1800-talet så har det bara visat att folk ÄR tyvärr villiga att betala. Tacka vet jag förr då man köpte ett spel så var det klart... ville man betala i spel så kunde man det också men då ute på en arkadhall med riktig social kontakt ihop med kompisar, grabbar, brudar, man flippra och spelade annat kul, biljard, bowling, lyssnade på musik o.s.v.. då faaan tävlade man på riktigt.

Ha det gött, gott folk.

Månadskostnad/suscription har funnits bra mycke längre en WoW, kanske inte i form av kort att köpa fysiskt men det är den enda vägen att gå för kvalitet mmo där det behövs content uppgraderingar och att slippa pay2win.

Men att ha pay2win i spel som detta är vidrigt då man desutom får betala för fräsh content i form av DLC. Vill man ha lootboxes fine, men begränsa det till eye candy. Men en bättre o ha en cash shop då, dock så är det väl så att random systemet med lootboxes får folk att punga ut mer totalt en om dem kunde köpa rakt av vad de ville ha.

Är igenteligen emot DLC med, men det görs inte spel längre en mindre mmo i kvalitet som innan wow släpptes.

Här har vi gamers oss själva mycket att skylla, folk har ryggat från spel med månads kostnad och detta med DLC/Lootboxes/CashShop är priset vi får betala för många gnidna gamers önskan om Free2Play

Permalänk
Medlem

Enda EA/DICE måste komma överens om är med Disney/Lucas att få rättigheter precis som Bioware att släppa enbart customization items till spelet, möjligtvis exp boost, m.m ej pay to win items så bör ingen kunna gnälla om microtransactinons. Men tror dom flesta fattar att Tripple A spel kostar väldigt mycket att tillverka och uppdatera så ifall dom tar bort DLC,s och Season pass så måste mellanskillnaden in ifrån något håll pga 60$/€ är inte nog idag för ett trippel A spel.

Ett exempel på detta är Dead Space 2 som sålde 4 miljoner exemplar men hade en kostnad på motsvarande 60 miljoner USD. Och ett företag måste gå med vinst för att fortsätta tillverka, betala löner, reklam och utveckla nya spel, uppföljare m.m.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Enda EA/DICE måste komma överens om är med Disney/Lucas att få rättigheter precis som Bioware att släppa enbart customization items till spelet, möjligtvis exp boost, m.m ej pay to win items så bör ingen kunna gnälla om microtransactinons. Men tror dom flesta fattar att Tripple A spel kostar väldigt mycket att tillverka och uppdatera så ifall dom tar bort DLC,s och Season pass så måste mellanskillnaden in ifrån något håll pga 60$/€ är inte nog idag för ett trippel A spel.

Ett exempel på detta är Dead Space 2 som sålde 4 miljoner exemplar men hade en kostnad på motsvarande 60 miljoner USD. Och ett företag måste gå med vinst för att fortsätta tillverka, betala löner, reklam och utveckla nya spel, uppföljare m.m.

Nja där är jag nog tveksam, de tittar på moba spelens inkomster samt tar premium pris för dem där moba spelen är grattis att införskaffa.

De tar premium pris för ett spel med väldans lågt singelplayer värde, för var det focus på singelplayer och multiplayer var bonus, nu mera är det tvärt om. Om de kunde kombinera singelplayer och multiplayer premium värde i samma spel hade de inte behövt släppa helt nytt spel varannat år och på så sätt sluppigt de astronimiska utvecklings kostnaderna och sålt expansioner en gång om året i stället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Tid är pengar. Jag tycker det är fel att folk som av vissa anledningar har mer fritid än andra får bättre grejer, fokus borde snarare vara så att spelet detekterar de som är duktiga och dessa får saker nästan direkt.
Det är flera spel som är såna att det är svårt att få hög rank genom att vara bra utan man måste också offra många dyra kostsamma timmar på spelet. Vissa spel är av typen att man kan vara helt kass, lägger man ner tillräckligt många timmar så får man hög level.

Så att ta bort mikrotransaktioner och låta rena nerlagda timmar resultera i bättre saker gynnar en viss typ av spelare, oftast är det yngre personer som kan offra lite skolbetyg emot bättre vapen i ett spel.

Alla spel i köp saker kan man sedan diskutera etik & moral om, det är ett sätt att lura folk att lägga en massa pengar på dritt.

Varför låsa ner saker överhuvudtaget? Ge alla vapen och karaktärer till spelarna, sen kan de ju sälja skins om de så gärna vill a la Overwatch.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Företagen skulle givetvis göra vinst utan microtransaktioner/månadskostnad. Problemet är att alla dessa spelföretag (Activision och EA syftar jag väl på i detta inlägg) är noterade på börsen. Därmed ställer investerare krav (Oavsett om du är en mindre aktieägare och äger företagen via fonder eller direkt via aktier) på att du ska göra vinst. Inte enbart vinst utan du ska slå tidigare års resultat.

Problemet för EA/Activision är ju att för att slå tidigare år rekord behövs antingen fler spel, fler försäljningar av nuvarande spel eller en bättre inkomstmodel.

Att då lägga fokus på EA/Activision är bara dumt, deras VD följer bara krav från ägarna (Såklart större amerikanska familjer och institut) och därav bör fokus läggas på dem största ägarna av respektive spelbolag. De är de ända som kan strypa det hela vilket de såklart aldrig skulle göra.

Permalänk
Skrivet av Icte:

Go Disney! Nobody messes with the Mouse!

Disney äger rättigheterna till Star Wars och detta snabba beslut av EA/DICE kommer förmodligen p.g.a. påtryckningar från Disney mot EA/DICE då Disney är väldigt måna om sina produkter och sitt rykte.

förklaring

Alltså... Disney skulle inte gå in och pilla i ett DICE spel på det här viset, inte så här snabbt.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Varför låsa ner saker överhuvudtaget? Ge alla vapen och karaktärer till spelarna, sen kan de ju sälja skins om de så gärna vill a la Overwatch.

För att hålla spelarnas engagemang över längre tid. Och en del spelare hjälps av att saker låses upp gradvis gentemot att få allt slängt i ansiktet direkt, lättare att komma igång istället för att få en variant av analysis paralysis https://en.wikipedia.org/wiki/Analysis_paralysis.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zerpej:

Tack för svar! Det låter alltså som att uppgraderingarna inte ger så stora skillnader att du "måste" ha dem för att ha en chans, om jag förstått dig rätt? Bra spelare kommer fortfarande vara bra utan att det blir så mycket svårare om de inte har dessa uppgraderingar?

Hur mycket högre hälsa etc handlar det om? Är det märkbar skillnad att personer med uppgraderingar klarar sig mycket bättre än de utan?

Nä, det är inga jätteskillnader. Däremot vill du ju ha grundnivån på kort (något man kan låsa upp efter några matcher)

exempelvis kan du låsa upp en "Acid Launcher" som Assault för 40 crafting points (jag har några hundra nu, av challenges och så vidare). Den har samma skada, räckvidd etc. På level 1 är cooldown 40 sek, sen kan man uppgradera den så att cooldown blir 40 -> 38 -> 36 -> 32.
Det finns även kort som gör så att man kan få lite hälsa då man tar en kill, det börjar på 20 och går hela vägen upp till 40, den är ganska markant.

Det mest OP jag stött på hittils är en pistoluppgradering för Officer klassen som man kan låsa upp efter 500 kills, den gör i princip pistolen till ett shotgun som oneshottar det mesta (men det lär väl nerfas snart)

Detdär med högre hälsa / lättare att träffa finns såvitt jag vet enbart för rymdskeppen och det är inte ett gamemode jag är intresserad av (när man bara flyger med dem)

Permalänk
Medlem

Hatten av Disney antar jag...Tänk om alla bara kunde sluta handla så satans febrilt in-game, då hade vi inte ens suttit här idag.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Temporärt var ordet. Tills stormen lagt sig.

Skickades från m.sweclockers.com